💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Mc På Win 8

15 svar · startad

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #1

Oki, jag har tagit några screenshots på mitt hus i minecraft (F2 in game), men jag vet int hur man öppnar dom. Kan int hitta dom nånstans, snälla hjälp. Har tyvärr windows 8 :(

Nivå 4 · Lärling
du kan hitta den map där skärmdumpar sparas under genom att öppna "kör" och ange "%appdata%". Välj sedan mappen ". Minecraft" och sedan mappen med titeln "Screenshots".
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #3

Finns typ int på Windows 8, windows 8 suger

Nivå 4 · Lärling

Antagligen är det du som suger. Googla eller nåt

Nivå 1 · Novis
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Antagligen är det du som suger. Googla eller nåt

Du behöver ju int vara dum...vafan, jag frågar om hjälp bara

Gudas reagerade på det här
Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Finns typ int på Windows 8, windows 8 suger

Då rekommenderar jag att du uppgraderar till Windows 7. Eller till Linux om du är cool.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Då rekommenderar jag att du uppgraderar till Windows 7. Eller till Linux om du är cool.

*nedgraderar.

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Du behöver ju int vara dum...vafan, jag frågar om hjälp bara

Jag är hemskt ledsen det ska inte ske igen

Horizon reagerade på det här
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Jag varken kan eller pallar göra de :(

Nivå 8 · Veteranfuskare

Annars kan du ju bara gå in i filerna genom texturepacks.

Nivå 6 · Fuskare

Dock vet jag att Windows 8 är bland det sämsta Operativsystemet. Men finns det inte kör? Annars hittar du det via CTRL + ALT + DELETE där du startar Aktivitetshanteraren och igenom den kan starta kör. Där skriver du %appdata% om du får upp kör fönstret. Det måste finnas ett sådant i Aktivitetshanteraren.

10 Mar 2013
Nivå 1 · Novis
Trådstartare #12

Jag hittade "run" man fick söka via nån snabbmeny eller nått, men tack ändå

Nivå 13 · Mästerfuskare

Run ska man kunna få upp genom att trycka på [windowstangenten] + R. Skriver du in %appdata% borde du komma till Application Data och hitta .minecraft-mappen. Därifrån är det lätt att hitta screenshots etc. Nu vet jag ju inte om win8 har gjort något annorlunda med filsystemet men med tanke på hur liknande alla tidigare windowsutgåvor är varandra så känns det osannolikt. windows verkar för det mesta bara stuva om det grafiska mellan sina OS men själva filsystemen fungerar typ identiskt sen windows 3.1

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Run ska man kunna få upp genom att trycka på [windowstangenten] + R. Skriver du in %appdata% borde du komma till Application Data och hitta .minecraft-mappen. Därifrån är det lätt att hitta screenshots etc. Nu vet jag ju inte om win8 har gjort något annorlunda med filsystemet men med tanke på hur liknande alla tidigare windowsutgåvor är varandra så känns det osannolikt. windows verkar för det mesta bara stuva om det grafiska mellan sina OS men själva filsystemen fungerar typ identiskt sen windows 3.1

Du vet inte vad ett filsystem är. Mappen %appdata% finns dessutom på olika ställen i XP, vista och W7.
Nivå 6 · Fuskare

Nvm 

Senast ändrad:

6 Apr 2013
Nivå 2 · Novis

Jag har låst mig vid att Windows 8 är ganska dåligt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in