↗ till inläggetTorgskräckUrsäkta min okunnighet, men vad betyder agorafobi? Jag fattar ju att det är en skräck för något.
Inga Vänner
↗ till inläggetDet var det jag trodde men jag var inte säker.Torgskräck
Men är du helt hundra på att det inte finns någon förening alls?
↗ till inläggetJa, bor i en liten håla långt ifrån stor stad/ortDet var det jag trodde men jag var inte säker.
Men är du helt hundra på att det inte finns någon förening alls?
Det finns alltså inga föreningar för aktiviteter du tycker om och du går inte i skolan, jag gissar att det är på grund av din agorafobi? Fritidsintressen och skolan är liksom den främsta vägen till socialt umgänge. Jag föreslår att du försöker få hjälp att hantera dina rädslor, de innebär ett enormt socialt handikapp som inte kommer bli lättare att handskas med om du drar ut på det.
Är du konfirmerad? Om du heter Kristus och skriver "treffa" istället för träffa så kanske du fortfarande kan göra det :)
Jag har fått massa nya kompisar från min konfirmation, så det är ett stort tips!
Annars kan du ju åka på vanligt läger/kollo i sommar.
↗ till inläggetJag är 21Är du konfirmerad? Om du heter Kristus och skriver "treffa" istället för träffa så kanske du fortfarande kan göra det :)
Jag har fått massa nya kompisar från min konfirmation, så det är ett stort tips!
Annars kan du ju åka på vanligt läger/kollo i sommar.
LOLOLOLOLOL! :lol: Jag garvade lite över det ovan. Jag tycker du som 21:åring ska träffa en tjej. Det blir väl en vän, nästan, men mycket starkare?
↗ till inläggetHur ska han kunna träffa en tjej om han inte ens kan skaffa kompisar?LOLOLOLOLOL! :lol: Jag garvade lite över det ovan. Jag tycker du som 21:åring ska träffa en tjej. Det blir väl en vän, nästan, men mycket starkare?
↗ till inlägget+1Hur ska han kunna träffa en tjej om han inte ens kan skaffa kompisar?
Skaffa ett jobb och bli vän med folk där. Facebook funkar också bra.
↗ till inläggetSkaffa ett jobb och bli vän med folk där. Facebook funkar också bra.
Fungerar med alla sorters spel online med. Facebook är ju ett sätt. Det går att hitta vänner överallt. Jag har minst hittat 20 vänner online. Tillockmed på chatroulette.
Vet med att Kristus trollar en aning med denna tråd.
Äsch, sörj ej, gosse min! Vi forumiter är dina vänner in i det sista! :)
Hej Kristus jag har ett tips till dig, här kommer det xdxDXDxD: joina Imba det finns jättemånga snälla användare där som kan bli dina vänner :)
↗ till inläggetHej Kristus jag har ett tips till dig, här kommer det xdxDXDxD: joina Imba det finns jättemånga snälla användare där som kan bli dina vänner
Varför just imba ?
Börja spela MMORPG spel då då får man väldigt många vänner och alla är trevliga.
↗ till inläggetVarför just imba ?
Gissa fem gånger! :)
↗ till inläggetBörja spela MMORPG spel då då får man väldigt många vänner och alla är trevliga.
Får väl ta och hålla med fable1 lite. Jag har fått många vänner via MMO-spel som t.ex WoW.
↗ till inläggetHej Kristus jag har ett tips till dig, här kommer det xdxDXDxD: joina Imba det finns jättemånga snälla användare där som kan bli dina vänner
Åh ni är så trevliga där speciellt du :)
↗ till inläggetÅh ni är så trevliga där speciellt du :)
:D
Hej Du!
Läste ditt inlägg och det första som kom upp i mina tankar var: "Det är modigt av honom att erkänna det så öppet".
Vissa människor kan bli väldigt tillbakadragna och tycka att det känns pinsamt att berätta, av någon anledning.
Innan hade jag väldigt få kompisar, och jag visste inte heller hur jag skulle få fler.
Då gick jag på högstadiet och gymnasiet, men när det började närma sig slutet, då förändrades mitt liv lite grand.
Alltså, mitt tips till dig är att våga! Våga göra udda saker och våga visa upp sig.
Var aldrig rädd för att göra bort dig, alla gör det någon gång i sitt liv.
Dessutom, alla är vi människor och precis likdana. Det finns varken rätt eller fel.
Tänkt dig en liten grupp med människor i din ålder står och pratar, och du vill vara med...
Vad hade du Velat göra då som du kanske inte riktigt vågar egentligen?
Man kan ställa sig i närheten av gruppen eller gå förbi och hälsa..
Om du är rökare... Fråga om någon har en cigg du kan köpa? - Sedan stå kvar och snacka, då har du redan börjat!
Förstår du hur jag tänker?
MVH
LH