Tjena grabbar!
Det är så att jag tillsammans med två andra vänner ska börja gymma och jag behöver hjälp med ett bra träningsschema. Jag är helt ny när det gäller styrketräning, alltså en nybörjare.
Jag kan börja med att säga att min ålder är 15 och jag är 1,76 cm lång och väger runt 63 kilo. Enligt många runt omkring, både familj, släkt och vänner tycker att jag är lite för smal och det håller jag självklart med om och det är just därför jag ber er om hjälp så att jag kan fixa kroppen i form fram till sommaren!
Skriv gärna ner en lista på vad jag behöver äta för något under en hel dag och ge lite olika tips så hade det varit riktigt schysst av er.
Vill helst att min lunch schema ska se ut något på detta sättet...
07:00 Frukost
10:00 Mellanmål
12:00 Lunch
15:00 Mellanmål
18:00 Middag
Skriv gärna ner en lista på lite olika maträtter som man kan äta under varje tider.
Om jag behöver köpa in någon proteinshake eller något liknande så länka gärna lite länkar på vart jag kan köpa det och vad jag ska köpa för något.
Och det sista hjälpen som jag behöver hjälp med är en bra träningsschema.
Denna som är nerskriven här är från en kompis, han tipsade mig om denna och sa att jag lätt kan fixa bra resultat.
Vad tycker ni om schemat?
Ser den helt perfekt ut?
Schemat är alla muskelgrupper uppdelade till två pass. Den första delen är för en dag och den andra delen är till nästa dag.
Enligt min kompis så är detta en fyra dagars schema.
Så vad tycker ni?
*Bröst, axlar, biceps, mage och korsrygg*
Övningar:
• Bänkpress/hantelpress
• Lutande hantelpress
• Hantellyft åt sidan
• Axelpress i maskin
• Skivstångscurl
• Preacher curl i maskin
• Sit ups / Crunches
• Liggande benlyft på lutande bänk
• Sittande kabelrodd