💬
Logga in
Fuska.se

Min Cd Spelare Är (var) Hmmm...konstig !

18 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Jag var på ett LAN och spelade BF 1942 !! Jag ståppade in min BF 1942 CD 2 (Det går att spela med både cd1 och cd2) CD'N var inte iklämm eller nått sånt. Jag spelade ett tag, men efter några minuter hängde spelet sej och jag startade om datorn. När jag kom in i Windows XP igen startade jag upp BF. Men det kom ett konstigt ljud från cd spelaren och sen stod det att jag inte hade nån cd i !!

Jag tryckte ut cd'n och fann en PULVERISERAD CD i cd spelaren !!

HUR KUNDE DET HÄNDA !!

JAG HAR ALDRIG TROTT ATT EN CD SPELARE LUNDE MALA SÖNDER EN CD FÖRÄN JAG SÅG DET MED MINA EGNA ÖGON !!!! :(

Nivå 0 · Nykomling

jag vet hur detr känns (jag var med) men det var antaglifen en må som gömt 10kg smällare i din cs-spelare för att sabba(för att han inte kann spela bf pga lagg) tror jag

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

ehe...det va det nog

Nivå 3 · Lärling

tråkigt för dig...

17 Jun 2004
Nivå 5 · Fuskare

har du kontaktat dom som du köpte datorn hos?

Min kompis bror råkade ut för samma sak fast för han så exploderade hela cd;n istället så d bara flög ut små bitar av skivan.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Hur gammal dator har du?

Nivå 5 · Fuskare

Det hände för min kompis med...

Nivå 2 · Novis

detta kan hända när du har en cd-spelare som kör i 52x eller mera, så blir det sånt tryck på CD-n att en enda liten spricka kan få cd-n att gå i 1000 bitar.

jag anser att du borde kontakta dom du köpte datorn av, och tala med dom ang din CD, dom borde ärsätta dig enligt min mening.

Nivå 2 · Novis

Lyckat... ;)

detta kan hända när du har en cd-spelare som kör i 52x eller mera, så blir det sånt tryck på CD-n att en enda liten spricka kan få cd-n att gå i 1000 bitar.

jag anser att du borde kontakta dom du köpte datorn av, och tala med dom ang din CD, dom borde ärsätta dig enligt min mening.

jag skulle inte tro att butiken skulle ersätta cd:n! <_<
Nivå 1 · Novis

Helt Korrekt, du hade säkert fått en spricka i cdn sen "gick den i bitar" av trycket som TD sa.

Gå och köp en ny.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Dom är ju (som tur är) inte så dyra..

18 Jun 2004
Nivå 2 · Novis

hmm .. den var lol .. men asså . låna bf1942 på typ videohallen lr nå o kopiera av alal filer o sätt i bf maåppen :D

19 Jun 2004
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag skulle köpa ett nytt istället.. DET ÄR JU LAGLIGT!

Nivå 7 · Fuskare

om du har satt på en etikett själv (vilket vore ootroligt dumt om du hade köpt spelet) så kan det bli obalans och cd börjar wobbla och tillslut så blir det många små cd bitar..

28 Jun 2004

För at hindra att sådant händer håll cdspelarens hastighet under 52x. Om du har nero andvänd cdspeed.

29 Jun 2004

men.. ibland kan d va så att cd-spelaren snurrar för fort så skivan inte klarar av d, och då .. sprängs den :unsure: lite konstigt uttryck kanske

Nivå 4 · Lärling

jag tror han fattar nu, men om datorn var ny och CD var repfri så tror jag nog att han kanske slog till datorn (av mistag) eller något så CD fastnade, och när datorn sedan startade så slet den sönder

(om du kan köra med både 1 och 2 som cd så är det ju inga problem förutom att du förlorade den ena CD:n)

30 Jun 2004
Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Du bör nog ändå kontakta tillverkaren av spelet. Du lär med största sannolikhet få en helt ny skiva.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in