💬
Logga in
Fuska.se

Databeroende?

61 svar · startad

Som rubriken säger spelar ni för mycket?

Hur länge borde man får spela varje dag?

Är du Tvspelsberoende?

Man är tvspelsberoende om man spelar 5h eller mer varje dag och det är en sjukdom eller vad man säger.

Anser ni att det är rätt att man bara får spela max 5h? och sedan kallas spelberoende och varför tycker ni det?

Motivera era svar.

Det var ju stora disskutioner om det här innan

Nivå 7 · Fuskare

Tycker inte spelberoende bör definieras som att du spelar mer än fem timmar per dag utan snarare kan du låta bli. Alltså låt säga att du inte jhar nåt att göra, sätter du dig automatiskt framför datorn/teven då och spelar eller hittar du på nåt annat. Fast det är klart spelar du mer än fem timmar per dag så är nog chansen ganska stor att du är beroende.

19 Feb 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare

Nu för tiden spelar jag ingenting. Skolan och musiken tar för mycket tid.

Jag sitter vid datorn ungefär två timmar varje dag, då spelar jag inte. Utan chattar, kollar läget och tittar till lite nyheter. Jag spelar ungefär Tv-spel 1 timme i veckan, det betyder ungefär 4 timmar på en månad. Detta blir på helger.

Jag spelar aldrig numera. Spelar jag så blir det väldigt sena lördagkvällar.

Lanar du då?

Hur gammal är du spelar 4 H i veckan skulle vara något för mig

Nivå 11 · Veteranfuskare

Nä.. Max två gånger om året.

Jag sparar väldigt mycket pengar på att inte spela, när jag spelade som mest, 11-12 års åldern gjorde jag av med ungefär 1000 kronor på ett halvår, på spel.

Håller på med läxor tänker på framtiden också !

20 Feb 2005
Nivå 1 · Novis

Spelar hur länge jag vill tills morsan får ryck o plockar modemet men ja vet vart de ligger haha :D

21 Feb 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

spelar inget på vardagar, men destomer på helger.

Nivå 1 · Novis

en vanlig vardag med skola o dev andra saker 1-3 h på helger desto mer 3-5 kanske

22 Feb 2005
Nivå 6 · Fuskare

Bara tills ögonen skrumpnar ihop

Nej men ganska mycket på helger... (4-5 h)

på fritiden e det mest internet.....

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

dumma dator <_<

Senast ändrad:

Tv-spel 2 timmar p Dag

Dator 4 Timmar p Dag

Jag är lite databeroende.

Men om det är fint väder så går jag ut.

28 Feb 2005
Nivå 4 · Lärling

e nog allting beroende.tittar på tv,spelar data/tvspel och är inne på nätet nästan hela dagen förutom när jag e i skolan.e inne på nätet och tiitar på tv mest men om jag börjat spela nått spel så i princip slutar jag aldrig förren jag varvat eller tröttnat

11 Mar 2005

Sitter allt för mycket vid datorn. Glömde en hel del med läxorna så jag kan då kalla datorn för ett Beroende-Framkallande-Virus.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag spelar högst 1 timma på en dag.

Men om jag har köpt en nytt spel spelar jag väldigt mycket

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Sitter allt för mycket vid datorn. Glömde en hel del med läxorna så jag kan då kalla datorn för ett Beroende-Framkallande-Virus.

Känner igen det där. 5 timmar rinner snabbt iväg av bara slösurfing ;)

Har dock slutat med sånt nu, spelar jävligt mycket trumpet och musik i allmänhet hela dagarna. Knappt en timme dator om dagen nu. Ibland lite mer.

Kollar detta forumet lite snabbt, sen drar ^_^

Nu har jag dock ökat tv-spels mängden lite, eftersom jag beställde några spel.

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Mkt mer förut än nu iaf.. Mest trumpet och tv spelande blir det istället.. Och plugget förstås :/

12 Mar 2005

Ja e dator beroende.. mwahah ^^ spelar hela dagen lång mwhaha..

13 Mar 2005
Nivå 7 · Fuskare

Brukar spela något vid 5h per dag. ^^

Chattar mest då.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in