💬
Logga in
Fuska.se

2,0 Mbit/s

27 svar · startad · 🔒 låst

är det är bra? typ att ladda hem filmer och spela online??

Absolut inte, 24 mbit/s är perfekt men 8 mbit/s minst.

Nivå 9 · Veteranfuskare

2mbit är bra för surfning och nerladdning av musik (som du naturligtvis köpt lagligt :visslar:). webbspel borde det nog funka ok för. men inte för tyngre filer...

hur stora då? 400MB? jag kan nästan köra online med 46.6 kbit/s :huh:

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

bara för att du har 2.0 mbit download kan du sällan jag sa SÄLLAN hitta en hemsida som har mer än typ 90 kbit/sek i upload så sak samma! :bah: :gitarr:

17 Mar 2005
Nivå 1 · Novis

eftersom min polare ligger på 30 i ping i Counter-strike Sorce med telias 250Kbit lina så räcker nog 2Mbit

mer än någ skall du se...

O visst kan du tanka filmer om du vill men de kommer ta VÄLDIGT lång tid

Tanka musik o Program e väl 2Mbit tillräkligt bra till...

:kung:

Senast ändrad:

tycker ni att jag ska beställa? eller ska jag vänta till jag kan få 8,0kbit/s?

Nivå 1 · Novis

8,0Kbit??? du menar nog 8.0Mbit

spelar ingen roll ofta brukar man kunna uppgradera uppkopplingen till de snabbare. men om du köper 2.0Mbit kolla me företaget om de går att uppgradera

annars skall de inte vara någe problem me att skaffa 2.0Mbit

ja jag mena 8.0Mbit/s :)

jag tror att de kommer ifrån en mast så jag vet inte om de å att upptadera :blink:

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

De skall inte spela någon roll..

vilket företag e de som har bredbandet??

det är Teracom som bygger masten och Calypso som ger ut de braedbandet

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis

Ok försök att hitta någon support på Calypso's hemsida.

skicka ett mail o fråga om det går att uppgradera..

jag vet att det går att uppgradera med både Telia och GEAB.

okey de ska jag göra tack!!

Nivå 1 · Novis

Lugnt..

hoppas de går bra... =)

hoppas jag me :P

18 Mar 2005
Nivå 3 · Lärling

2 mbit går skit bra för att ladda hem filmer... jag ladda hem The sims 2 på 3.28 gb tog högst 2 tim...

Nivå 2 · Novis

Jag klarar mej utmärkt på 0.5Mbit, men då är det något fel på min uppkoppling så att jag laddar minst i ca 200kb/s. Det har förekommit att jag har laddat en ca 150Mb stor fil i 8000Kb/s dvs 8Mb per sekund, jag fick ner den på ca 30 sekunder. Fast hastigheten gick ganska snabbt ner till 4000kb/s dvs 4Mb per sekund.

Köp BBBs 10 lr 24Mbit. Det är billigt oxå ca 300-400:-/mån. Om du köper innan den 30nde mars får du ett modem + switch gratis.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag klarar mej utmärkt på 0.5Mbit, men då är det något fel på min uppkoppling så att jag laddar minst i ca 200kb/s. Det har förekommit att jag har laddat en ca 150Mb stor fil i 8000Kb/s dvs 8Mb per sekund, jag fick ner den på ca 30 sekunder.

Köp BBBs 10 lr 24Mbit. Det är billigt oxå ca 300-400:-/mån. Om du köper innan den 30nde mars får du ett modem + switch gratis.

tog du det från dc++?? och det funka? säkert... jag tror det va fake shar och det har blivit för mig några gåner så jag va upe i 12 mb/s <_<

Nivå 3 · Lärling Baron

Jämförelse; tar ca 1 min att tanka ner en fil med RIKTIGT 100mbit.

Telia 8mbit tex, är egentligen ungefär 5mbit. Man tankar alltså ungefär 600Kib/s

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.