själv tycker ja att tvåan är bäst...
Vilket Megaman Är Bäst ?
Jag tycker att 3:an är bäst. Fast alla är bra. 1:an och 2:an tycker jag inte är riktigt lika roliga eftersom att man inte kan glida. Vilket gör att det inte blir lika bra action!
3an helt klart. Det har jag flest minnen av och har den bästa spelkänslan av dom mega man spel jag lirat.
Fyran är lungt bäst. Och det är för att jag är uppväxt med fyran. En så underbar musik som man får i fyran kan man bara komma i närheten av med 2:an vilket är det näst bästa spelet.
3 an är lugnt bäst samma som kazen för mig
jag tycker 2:an har bäst musik, strax efter 3:an
2:an är dock lite segt. Mega Man 2 är mycket roligare på Ntsc versionen där tempot är 1/6 snabbare. Just nu lirar jag mest Mega man 4 och ska kanske göra en speedrun på det spelet. Fast jag fastnar inte lika mycket för det tyvärr. Mega man 4 har några banor som jag tycker är så löjligt tråkiga.
Lite skumm röstning. På ställen jag har varit med och röstat förr har det mest handlat om 2:an och 3:an...i vissa fall 4:an. Svårt och säga vilket som verkligen är bäst:P
Alla Megaman spel är fantastiska, personligen gillar jag mest 3an.
Ok, då jämnade detta ut statistiken lite. Varför inte slänga in favorit banorna samtidigt?
Mega man 2: Wood man (musiken gör banan)
Mega man 2: Wileys stage 1 (musiken gör banan)
Mega man 3: Spark man (musiken säger sig självt) annars kul bana
Mega man 3: Magnet man (enkel å skön bana men inte bästa musiken)
Mega man 3: Snake man, spelets roligaste bana och mest karaktär starka.
Mega man 4: Pharao man, skön musik och bana
Du verkar vara förljust i musik, du ;].
HAHA. Japp, specielt Mega Man musiken. Det finns ju ingen bättre tv-spels musik.
Mega man spelen till NES innehåller ju ett 20 tal av spel historiens bästa soundtrack :D
Int vet jag vad jag ska ta ala är ju skit bra så jag röstade blankt.
↗ till inläggetHAHA. Japp, specielt Mega Man musiken. Det finns ju ingen bättre tv-spels musik.
Mega man spelen till NES innehåller ju ett 20 tal av spel historiens bästa soundtrack :D
Dr Willys Themes framkallar barndomstårar.. :'<. De är vackra :)
Nu kan ju inte jag hålla tyst längre. Jag måste säga nåt om spelen, för jag har ju spelat alla ett antal ggr.
Ack, denna serie spel med från Mega man, spelen som gör feministerna helt galna för att alla heter "Man" och ingen "Woman" efteråt...
Musiken är skön i alla mega manspel: men här är mina favouriter utan inbördes ordning:
Mega man 1: Ice man
Mega man 1: Elec man
Mega man 2: Wood man
Mega man 2: Crash man
Mega man 2: Bossmusiken och musiken när man har valt bana
Mega man 3: Spark man
Mega man 3: Top man
Mega man 4: Skull man (Allra skönaste musiken genom alla tider av Mega man)
Mega man 4: Ring man
Mega man 4: Bright man
Mega man 5 var en mörk period inom Mega man, sett ur musikalisk synpunkt. det sämsta spelet. den enda som är bra är Charge man. Men Skönaste banan i spelkänsla är ändå Gravity mans. Skitkul att vara upp-och-ner.
Mega man 6: Plant man
Mega man 6: Wind man
Nu tyckte jag bara till om musiken. Om jag skulle tycka till om allt annat också, så skulle det ta ganska lång tid och bli ett ännu längre inlägg än det redan är.
Men jag vill avsluta med en fråga: Är Mega Man ett eller två ord? Två enligt min mening.
OJ f*n!!! glömt Skull Man så klart. En av dom allra bästa. Själv tror jag mega man är två stycken delar av ett namn :D
Synd att jag inte spelat 5:an och sexan så mycket. Men det kommer snart.
tycker 5:an
Megaman X gillar jag bäst men det fanns inte med? :S
4
Tog 4:an för det är det enda megaman spelet jag har kört så då borde det bli de :)