jo, man brukar ju mena det man skriver xade... och yellyfish tror att om man älskar sitt land så hatar man invandrare, eftersom du inte vet tydligen heller vart gränsen går mellan hat och kärlek. patriot står för att älska sitt land, och rasist går ut på att hata allt som ser anorlunda ut...
Patriotism
↗ till inläggetjo, man brukar ju mena det man skriver xade... och yellyfish tror att om man älskar sitt land så hatar man invandrare, eftersom du inte vet tydligen heller vart gränsen går mellan hat och kärlek. patriot står för att älska sitt land, och rasist går ut på att hata allt som ser anorlunda ut...
Det tror jag inte alls, men det ligger alldeles för nära rasismen för att ens jag ska kunna ta i det med tång.
Patriotismen förstärker ännu mera "gränssamhälle" och ännu mera med det här "vi och dom."
Dessutom är det bara dumt att älska ett land, ett dött ting som inte kan älska tillbaka.
du kan ju älska en brud som inte äslkar tillbacka... patriotism = älska rasism = hata anorlunda saker... hmm, mycker sjukt att två saker som att älska och hata kan bli samma sak...
upptäkte precis att ajag stämmer in på apocas arier beskrivinig, iallafall till utseendet, men kanske inte alltid i persoligheten :P
Jag förstår faktiskt inte varför man ska hålla på att fjolla runt och älska sitt land.. :huh: Seriöst, det låter sjukt ?
man behöver inte älska det..... men visst kan man gilla ett land pga språk, mat, kultur, miljö osv
↗ till inläggetdu kan ju älska en brud som inte äslkar tillbacka... patriotism = älska rasism = hata anorlunda saker... hmm, mycker sjukt att två saker som att älska och hata kan bli samma sak...
Många patrioter mynnar ofta ut i nazister/rasister, detsamma gäller med patriotiska föreningar. Ingen kan väl påstå att Sverige Demokraterna inte har inspirerats av Nazismen? Jag tycker att patriotism är rasism i finare ord.
Du kan rulla in bajs i pärlsocker hur mycket du vill, det är fortfarande bajs.
Om jag älskar en tjej som inte älskar mej tillbaka är det fortfarande inte samma sak som att älska sitt land. Det finns alltid en möjlighet att tjejen börjar älska mej, eller ändra åsikt om mej. Det kan inte landet, landet är ett dött ting utan känslor.
Det är typ som att börja älska ett bord, stol eller en säng. Det kan aldrig älska dej tillbaka och det är dumt att börja älska den/det. Dock så kan man ju säga att man gillar sin säng, men det är ju knappast samma sak som skrika att man kan dö för sitt land.
Man kan aldrig kontrollera vilket land man föds i, därför är det rättså ovanligt korkat att vara stolt över det.
Sverige är bara en plätt jord, utan dom gränser som vi människan satt ut skulle det inte finnas någor "sverige" att älska.
jag gillar sverige, men är verkligen inte nasse/rasse..... jag tycker att det är ett fint land, med fina miljöer, god mat och trevligt folk och skojiga traditioner
Jag tycker också om Sverige, men om euron införs eller kungahuset avskaffas flyttar jag till ngt annat land med kung/drottning och som inte har euro.
kan inte riktigt bestämma mej om jag vill ha euro eller inte
klart vi ska ha euro!
om man älskar sitt land så menas det, enligt mitt tycke, att man ÄLSKAR naturen, man älskar folket, man älskar det som medföljer när man bor i sverige. inte att man älskar jorden, man älskar det som går på marken i sverige, man älskar det som växer i sverige, man älskar himlen som finns ovanför sverige. som du sa, man rår inte för vilket land du är född i, men det finns ju ingen som tvingar dig att älska landet, och det finns ingen som kan säga att du ska hata landet.
i två år var jag ordförande i ungdom mot rasism i nyköping, var på massor av såna möten, sen när jag började nian, så fick någon nyss på att jag satt på en hel samling ultima thule skivor, och tillockmed kände dom personligen, då vart jag utröstad, fast jag aldrig sagt en ond sak om invandrare. hade även annårnat demostrationer, fixade in en grupp i brottsförbygande rådet som hade kontakt med många kriminela
tillslut kom jag fram till att det är oftas svenskar som är stördast, en turk skulle aldrig rösta bort en för att man lyssnade på en viss grupp...
antirasistisk grupp, det var det löjligaste jag hört...
mm, det tycker jag också nu, men jag lärde mig hur man ska hanskas med antirastister om dom börjar dryga mot mig eller någon polare, hade jag inge blivit packad och slitit fram dom och vissat för några polare så hade jag kunnat scannat in diplomen, men när man är packad så gör man mycke dumma grejer som att elda upp grejer...
jag fatta inte riktigt din poäng där...
inte jag heller, se vad alkohol kan göra...
haha =)
vafan, sverige suger ju. skulle f*n betalat för att bo i något vettigt land :/
tillexempel ?
nämn ett land som är exakt kopia på sverige folk och kultur och historia så flyttar jag ditt om dom inte har socepack som försöker styra landet...
↗ till inläggethaha =)
vafan, sverige suger ju. skulle f*n betalat för att bo i något vettigt land :/
mm, sverige suger men vi tycker nog på olika sätt... läs "Det som ni stör er mest på" så ser ni hur ett bra land ser ut