💬
Logga in
Fuska.se

Patriotism

64 svar · startad

Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator
↗ till inlägget

Patrioter suger.

Nazister suger.

Rasister suger.

De suger inte de som suger är:

Kommunister

Feminister

Anarkister

Utlänningar

Homosexuella

Dock är invandrar tyskar, engelskmän, amerikanare okej för de ser ut som oss

Håller med Xade.

Nivå 6 · Fuskare

Jag måste säga att för en gångs skull håller jag med Jellyfish!

Hur kan man älska ett land? Den frågan ställer sig ingen.

På en skola jag gick i förut var det ett gäng killar och tjejer som gick runt med tröjor där nationalsången stod skriven på och så stod det att vi skulle hylla våra fäders land. Men vem i h*lvete (ursäkta svordomen) kan vara helt säker på att ens fäder är genom svenskar från första början.

Patriotism är bara ett påhitt och som alla tycker är så himmla häftigt. Men vad är det som är så häftigt med att älska ett land, det lever ju inte ens.

Jag kan ju säga att jag älskar min säng, är jag en säng patriot då? <_<

↗ till inlägget

Jag måste säga att för en gångs skull håller jag med Jellyfish!

Hur kan man älska ett land? Den frågan ställer sig ingen.

På en skola jag gick i förut var det ett gäng killar och tjejer som gick runt med tröjor där nationalsången stod skriven på och så stod det att vi skulle hylla våra fäders land. Men vem i h*lvete (ursäkta svordomen) kan vara helt säker på att ens fäder är genom svenskar från första början.

Patriotism är bara ett påhitt och som alla tycker är så himmla häftigt. Men vad är det som är så häftigt med att älska ett land, det lever ju inte ens.

Jag kan ju säga att jag älskar min säng, är jag en säng patriot då? <_<

Du har faktiskt en poäng där.

24 Mar 2005
Nivå 3 · Lärling

Man kan inte styra vilket land man föds i, därför är det dårskap att vara stolt över det.

25 Mar 2005

hmmm...You've got a point..

1 Apr 2005
Nivå 3 · Lärling

Oj, det trodde jag aldrig jag skulle få höra från din sida ;)

13 Apr 2005

VI är födda i ett I-land, det är nåt att vara glad för, klart man kan älska sitt land

Nivå 12 · Mästerfuskare

jo precis, föds man i ett bra land, så ska man vara sglad över det och inte hata lndet.,...

exakt, jag menar att hata sig land är ju sjukt!

Nivå 12 · Mästerfuskare

om man nu inte är född i ett u-land däre det ärständigt krig....

Man får ändå acceptera det!

Nivå 12 · Mästerfuskare

jo, men inte älska det

14 Apr 2005

nej, men man ska inte gnälla på de som älskar sitt land

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

exakt, jag menar att hata sig land är ju sjukt!

Varför då?

för att man är född i det, det är ens land, man ska älska sitt land

16 Apr 2005
Nivå 4 · Lärling

om man är patriot så värnar man landets kultur och historia, man hatar ingen men man älskar allt, xade, du är f*n en skam för oss svenskar, du kan inte se skilnad mellan hat och älska, det är sånna som du som inte vet vart gränsen går mellan rasism och patriotism, jag kan fanimej säga att jag är patriot, men inte f*n går jag runt och skricker turk jävel bara för det, nej jag fösöker få folk att också älska sverige, fösöker få turkar att älska sverige eftersom dom också lever här, förösker få folk som yellyfish också att älska sverige, och jag skulle om det hjälpte sverige att få vara sverige dö för det... (vilket då menar jag inte att springa runt som en självmords bombare) det finns så lite att hata men så mycket att älska...

Nivå 4 · Lärling

Man skulle kunna säga att nazismen är en enda stor antiideologi. Man når inte sina politiska mål genom diskussioner utan med hjälp av kamp. Hitler och andra ledande nazister var mycket kritiska till den typen av samhällsresonemang som man kallar för ideologi. De ansåg att en genomtänkt idé av hur samhället skulle styras var för demokrater och judar. De ansåg istället att man skapar politik genom makt och handling. Den som har begått rätt handlingar har rätt att utöva makt. Makt är av stor betydelse inom nazismen. Därför är deras politiska åsikter oftast ogenomtänkta och motsägelsefulla. Nazismens tanke är inte att övertala människorna utan att hänföra och trycka ned dem. Nazismen tar inte hänsyn till människans intellektuell utan till dess känslor. Eller rättare sagt en viss känsla, nämligen hatet mot det annorlunda. Hela ideologins mål är att skapa en värld med endast rätt sorts människor. Hur man sedan skall genomföra en sådan idé är det ingen av medlemmarna som ifrågasätter. Åhörarna låter sig övertygas av att nazisterna kommer att klara det och så länge de är anslutna till den nazistiska rörelsen så har de ju inget att frukta.

Den klassiska nazistiska ideologin menar att arierna är övermänniskor. Dessa människor är bättre än andra och har därför rätt att härska över de lägre stående raserna. De lägre ska slåss ut. Av de lägsta raserna tillhör judarna och zigenarna.

Enligt nazisterna är de familjens uppgift att skapa en ny stark adelsman, som ska räknas till gruppen av övermänniskor. De barn som inte blir starka och är villiga att kämpa för landet bör avrättas. Familjerna får hjälp så att de förstår att de har handlat rätt när de låter deras barn gå döden till mötes. Denna nya adelsman som skapats har rätt att lyda sin egen moral och fullkomligt strunta i samhällets regler. En sådan här ny övermänniska beskrivs enligt nazisterna som en äkta arier, minst 175 centimeter lång, slank eller atletiskt byggd med harmoniska kroppsproportioner, ha blont hår, ljusa ögon (blå, grå eller i värsta fall gröna) en oval ansiktsform, hög rak panna, och ett markerat käkparti. Hon ska även vara enkel, ärlig, rättfram, kamratlig, modig och avsky lyx..

det där är vad en nasse är... xade, kanske dax att plugga på för att du ska kunna bli den perfeka arien...

haha jag skulle typ vara en arie i utseendet, jag är ca 175, blö ögon med mera, men ljusbrunt hår som orginal färg ...

men vad menar du med att jag inte kan sjilja på älska och hata

17 Apr 2005
Nivå 12 · Mästerfuskare

förmodligen menar han precis vad han säger......

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in