💬
Logga in
Fuska.se

Hur Lång Är Sladdarna Till En Gc Kontroll?

17 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Hej!

Jag undrar hur lång en sladd till en GameCube kontroll är? Om det räcker från tv:n till min soffa? Eller om jag måste köpa en "sladd förlängning" ?

Edit: Stavfel

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det beror ju hur långt bort din soffa är från TV:n

Han vet nog hur långt det är från hans tv och till soffan, men han vill nog veta om sladdarna räcker

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #4

jag behöver ju bara veta hur lång sladden är... spelar vell ingen roll hur långt det är mellan min soffa och tv:n.... <_<

Nivå 10 · Veteranfuskare

Den är ca 2 meter lång om man avrundar.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #6

ok.. tack! då räcker den.. :)

30 May 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare

Är den inte 1.5 m.?

Måste mäta det när jag får tillbaka GC:et...

Nivå 7 · Fuskare

Kan man ens ha sladdförlängare?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #9

jo... det finns på te.x www.webhallen.se

Nivå 6 · Fuskare

Mätte sladden till en kontroll (har GC:n bredvid datorn i mitt rum). Den mätte ca 196 cm, dvs uppskattningsvis 2 meter. Sladden till själva konsollen är ca 2 meter den också (orkar inte mäta den), så skulle det mot förmodan inte räcka med 2 meter så kan du dra fram GC:n ca 1,5 m (sladden måste ju sättas i bakom TV:n och sen ska konsollen fram framför TV:n, så ca 1,5 m sladd blir det väl över).

Så det borde inte vara några problem, så vida du inte har fem meter mellan TV:n och soffan, vilket är oerhört opraktiskt.

Nivå 7 · Fuskare

Varför inte köpa en trådlös kontroll bara?

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Varför inte köpa en trådlös kontroll bara?

Den billigaste trådlösa kontrollen är väll Wavebird

som kostar typ 599 kr???

Nivå 7 · Fuskare

Men kanske bättre än att köpa förlängsningssladd och krångla med det. Dessutom är det mer praktiskt och skönt med sladdlös

31 May 2005
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #14
Mätte sladden till en kontroll (har GC:n bredvid datorn i mitt rum). Den mätte ca 196 cm, dvs uppskattningsvis 2 meter. Sladden till själva konsollen är ca 2 meter den också (orkar inte mäta den), så skulle det mot förmodan inte räcka med 2 meter så kan du dra fram GC:n ca 1,5 m (sladden måste ju sättas i bakom TV:n och sen ska konsollen fram framför TV:n, så ca 1,5 m sladd blir det väl över).

Tack! Jag har ca 1 meter från tv:n till soffan.... (men en förlängning blir det iallafall för jag beställde ett GC igår :D, Men dom lite billigare kontrollerna och minneskorten var slut. Därför köpte jag istället ett pack med: kontroll, minneskort och en förlängning följde med :D, Det packet kostade 159 kr.

Nivå 11 · Veteranfuskare

när jag hade en gamecube innan, sålt den nu, så räckte sladden inte från min söndersuttna "soffa". fick sitta på sne i sängen och lira, jobbigt. kanske skulle köpt en wavebird när jag hade pengar, skit sköna. men visst, om den räcker så slösa inte på pengarna.

Nivå 7 · Fuskare

för mig räcker den lätt också jag har typ 50 cm från sängen till tv

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #17

ok

Nivå 7 · Fuskare

Jag har 4 gamecube kontroller med sladd och 4 n64 kontroller som brukar ligga framme, samt 2 NES kontroller. Gissa om det blir trassel. Därför vore wavebird mycket bra för mig =)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in