💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Om Star Fox: Adventures

23 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

:unsure: Jag har en problem om Star fox: Aventures. När jag ska lämna ``spellstonen´´ från Dark mine ska jag lämna tillbaka den till vulkanen längst upp men sedan när jag har gått upp står det en skylt som jag fort förstår att jag måste åka till en palats som jag har nu glömt namnet. Jag vet att jag kan inte åka med skeppet så jag gick istället till vattenfallet som ligger i början av spelet och går till :blink: En stor stengubbe. Det står att man åka ditt utan att ta skeppet, så jag skulle ditt. Men när jag ska välja det måste jag ha en ``Spiruit´´ som jag nu tror att det stavas så. Jag tror att jag mest skulle gå till äh... Du vet... Där det finns så många mamutar. När jag går upp kan jag hoppa över stenar så jag ser en blå mamut. Jag går bakom honom och blåser med trickys eldkraft på en isväg. Jag går längst ner där och ser en låst grind som blockerar mot en håla som jag tror att den kan skicka mig till en bana där jag kan hitta en som jag tror som det heter ``Spiruit´´. Men jag vet inte hur jag öppnar grinden?... Så hur ska jag göra att den öppnar sig? :( nej så alla tror jag menar att jag är inte tillbaka i dar mine, jag menar där det fanns en mamut som satt fast i isen, det där platsen menar jag! Och var jag menar isvägen är att den är bakom den blå mamuten!!

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Hmm.. Lite krånglig förklaring.... Om du redan har klarat Dark Ice Mine och lämnat dess spellstone.... Vad ska du då göra i Dark Ice Mine.... Du ska väl ändå vara kvar där du var i Moon Mountain Pass.. För det är där spiriten finns...

9 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Nej, Jag menar inte dark ice mint jag menar där jag öppnar en en port där det finns mamut som sitter fast i isenn. Men längst upp finns det en blå mamut och där ser jag en port som jag tror jag kan åka till en bana som jag kan ta en spiruit. ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Aha, du menar i Snowhorn Wastes.... Då ska du ju gå ner till det där trädet och klicka på Tricky´s find.... Så ger han mammuten nåt slags weed så han blir starkare och kan ta sig upp...

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

A-a det är just det jag menar och du kommer från grottan som står en vakt åt vänster går du upp sedan tar du stenarna över och går till den blå mamuten och Bakom honom finns det en isväg där jag tar trickys eldförmåga och blåser! Sen går jag in där det finns två monster där jag heller inte vet vad dom hetter med en brasa hade de! När jag går enu ner går jag över stocken och ser små monstermasker som jag har ingen aning heller vad dom hetter och jag går till vänster och går över floden och ser en en liten port som kan kaske finnas en ``Spiruit´´ gömd! så jag undrar om hur jag öppnar den? :(

10 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Du menar en Eerie Spirit va? Vad jag vet så finns det inget shrine förren längre fram...

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

Hm... Jag kanske kan fråga om hur jag ska göra efter jag har gått in till den runda porten i vulkanen och lagt ``Fire stonen´´ i platan som jag lämnarb i bron sedan finns det en större port där jag måste läga stonen men det går inte. Vad gör jag då då? :angry:

11 Jun 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hm... Jag kanske kan fråga om hur jag ska göra efter jag har gått in till den runda porten i vulkanen och lagt ``Fire stonen´´ i platan som jag lämnarb i bron sedan finns det en större port där jag måste läga stonen men det går inte. Vad gör jag då då?  :angry:

Har du provat med en bomb spore?
14 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

Det går inte att ha det! Det ända som finns är en stock som är jämnte porten och jag tror att jag ska tjuta med stavens eldkraft på en röd märke någonstans :blink:

16 Jun 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det går inte att ha det! Det ända som finns är en stock som är jämnte porten och jag tror att jag ska tjuta med stavens eldkraft på en röd märke någonstans :blink:

Okej... Är du inne p¨en slags Spirit-bana och står vid ett galler.... Kolla upp ungefär i takhöjd bakom dig...
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

Så du vet att jaf menar att jag är en liten port som inuti finns en liten grotta som har en platt. som jag tror att den kan skicka mig till en Spiruit bana! Och om du menar att jag sk stå framför porten och titta bak, hittar jag inget! Inte en röd märke någonstans! :cry:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #12

Då meNar jag att jag är INTE I SPIRUIT-BANAN SOM NI FÖRSTÅR! :angry:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Okej... Men om du säger vad stället heter där porten finns så blir det lättare...

18 Jun 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #14

OK... Men det kanske är lättare om jag frågar om ``Vad gör jag när jag har hämtat svamparna till Trickys mamma (Drottningen)?

Så, kan du svara på det petey piranha???

OBS... Bara svar (För att blir jobbig på det här) :)

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

OK... Men det kanske är lättare om jag frågar om ``Vad gör jag när jag har hämtat svamparna till Trickys mamma (Drottningen)?

Så, kan du svara på det petey piranha???

OBS... Bara svar (För att blir jobbig på det här)  :)

Jo, du ska såklart lämna dem till henne... Då får du nån nyckel.... Minns dock inte vart nyckeln går...Fast det lär ju du veta...

Om du inte har lämnat din Spellstone är det till Moon Mountain Pass du ska..

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #16

OBS fel fråga , men om jag kanske kan fråga om ``När jag ska upp i vulkanen ska jag lämna spellstonen men det står något på en skyllt som är jämnte det stora porten som jag ska gå in , vad gör jag om det är en stor port i vägen? :cry:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det finns 2 färgade kulor på varsin sida av porten... Gången som leder till porten har 2 lågor som ändrar färg...Du ska liksom matcha färg med färg.... Alltså om det är grönt på vänstra sidan av porten, så ska du ställa dig bakom den vänstra lågan och skjuta igenom lågan när den är grön så att den träffar kulan... Gör likadant på båda sidorna.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #18

Jag ska pröva men tack så mycket för det!

Du! Tror du att det kommer att bli värre än det här sättet?

19 Jun 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag ska pröva men tack så mycket för det!

Du! Tror du att det kommer att bli värre än det här sättet?

nej, då. Det borde det inte bli....Hut många sånna där runta guldmynt har du tagit? Dem med stenjätten på....
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #20

Vet du Petey piranha? Jag har nu kommit till ocean force points tempel och jag är inne! Jag har kommit in och gjort det där platorna som är blå, men när jag trycker på det stora platan så kommer en text som jag ska göra lika dant med dom små! Om jag tar fel får jag en elektrisk stöt, då när jag har gjort det måste jag göra nåt!

Jag undrar om jag behöver... Du vet... När jag ska få en ny kraft som ligger i ett rum! Det fanns många på tempel om sånna dörrar som måste har en stav som har en speciel kraft, så jag undrar om jag ska ha en ny kraft på min stav, Föratt jag har till ``Fire blast´´ till ``Sharclaw suit´´! Och jag har bara två platser att ha en ny kraft på min stav!

Ska jag ha en ny kraft till min stav och om jag ska ha det kan du väll säga det var det ligger en ny kraft!

OBS... Jag såg också att det fanns en trasig sten som lyser min stav när jag går där och den ligger i ``Clape claw´´.

Kanske det är det nya kraften som jag ska ha innan jag skulle gå in till templet!

OCH PETEY PIRANHA... tro inte att jag är ute och kan inte komma in. Föratt jag kunde öppna hela och jag fick en sten som en dinosauirie gede mig!

Jag tror att den trasiga stenen som ligger i clap claw går att ta sönder när monstret som sitter i kanonen kan försöka sjuta mig men den kan sjuta mig när jag är nära stenen! Men ser mig inte från stenen?

Så nu kan du svara på det PIRANHA??? :rambo:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in