jag med, och jag önskar att det var så nu
Svergie
Ja eftersom Livstidsfängelse namnet passar inte 4 års fängelse <_<
Ja de ä för "softa" straff. dom har de ju bättre än va vi har det i skolan . så ska de inte va . dom ska ju straffas så att dom aldrig ska göra något dumt mer . ( enligt mej iaf ) . . livstid i sverige ä la 15-20 år typ , o sen kan man överklaga på de me .. i usa så ä de ju livstid ! .
Man ska ha USA straff !
man ska ha kina straff!
fast ioch för sig, allt är bättre än dagsläget
Tänk när vi betalar skatt . Så går mest av pengarna till fängelset inte till skolan.
Dem använder skatten bättre i fängelset än i skolan.
Jag anser att alla är lika värda.
Ingen borde få dödsstraff eftersom man inte i nuläget kan utöva nekromani.
Man ska ointe vara så snabb på att ge folk dödsdommar.
"Många som dör förtjänar att leva" har jag läst i en bok.
Och en sak till:
Tänk på att 10-15 år ändå är en lång tid.
Det är nästan lika långt tid som man går i skola.
Sluligen:
Fatosh, tro inte på allt du läser.
många som lever förtjänar att dö....
Såklart man ska ha dödsstraff.. men bara om man dödat 2+ oskyldiga personer. Annars inte.
Dödsstraff är inte hållbart i ett modernt samhälle. Det är något som man kom på för flera tusen år sen och är lindrigt sagt omodernt, barbariskt och brutalt.
Det är INTE barbarerna som uppfan det, det var typ Egypterna/indierna eller något sånt. Dessutom: En klassiker blir aldrig omodern ;)
_/ Dödsstraff \_
Dödsstraffen blev omoderna när man fattade att alla människor är lika värda. Tyvärr finns det VISSA länder som inte förstår det *blickar över Atlanten*.
↗ till inläggetOch vissa länder har inte förstått att bovar inte ska ha det bättre än pansionärer.Dödsstraffen blev omoderna när man fattade att alla människor är lika värda. Tyvärr finns det VISSA länder som inte förstår det *blickar över Atlanten*.
*Tittar ner på golvet*
Fångarna har det inte bättre än pensionärer. Fångarna målas ut av hela samhället som dåliga människor medan alla tycker synd om pensionärerna. Det är synd om brottslingarna också. De begår inte brott utan anledning.
uppenbarligen tycker alla inte synd om pansionärer.... *se åtskilliga tidningar*
↗ till inläggetSluta med dem där orden de begår inte brott utan anledning ELLER DEM ÄR PSCYKIST STÖRDA.. Jo några gör det du kan inte veta det.Fångarna har det inte bättre än pensionärer. Fångarna målas ut av hela samhället som dåliga människor medan alla tycker synd om pensionärerna. Det är synd om brottslingarna också. De begår inte brott utan anledning.
Dödar man nån så ska man själv dö också och man får stå för det !!
Runar fick dödstraff eftersom han pratade illa om muslimer har jag hört.
↗ till inläggetFångarna har det inte bättre än pensionärer. Fångarna målas ut av hela samhället som dåliga människor medan alla tycker synd om pensionärerna. Det är synd om brottslingarna också. De begår inte brott utan anledning.
Vill man att någon som dödat en annan person, själv ska dö. Så är man lika störd som den personen som dödade. Alla har rätt till 100% att leva. Dom som är psykiskt störda och behöver hjälp, ska få hjälp. För det är hjärnan som kontrollerar dom. Dom ville säkert inte ha det såhär. Det är inte doms fel. Dom förtjänar bättre tycker jag.! :angry:
Om alla har rätt och leva varför dödar dem en.
Alla är inte störda förstår ni inte !!!.
Varför säger då nästan alla här i fuska.se att svartskallar inte får vara i sverige.
Ni säger ju inte att dem är lika värda.
Sluta med orden dem är störda därför dem gör det för att ha kul eller en orsak.
Ingen dödar för att ha kul. De är psykiskt störda och behöver vård. De flesta människor (som inte har en psykisk störning) skulle aldrig återhämta sig från ngt sådant.
Nej några gör det för pengar.
Asså vi kan inte hjälpa alla som är störda på något sätt. Dem borde ha fått hjälp förlänge sen !!!