15 timmar är ganska vanligt,utan tabletter.
Tvspel Spelar Vi För Mycket ?
↗ till inläggetBara för att man spelar mycket behöver det inte betyda att man är beroende.Nä, det är det inte.
Men 6-8 timmar.....
Kan man däremot inte klara av att låta bli att spela spel, vilket jag tror att de flesta faktiskt klarar, så är man inte särskillt beroende.
6-7 timmar film om dagen. Beroende? Nej. Liv? Ja. Intresse kallas det. Inte beroende, Legendary_Lukas.
Nu var det ju iofs tv-spel det handlar om, och ja, det är lite mindre nördfaktor på film :P
Beror väl på vilka filmer man tittar på.. :rolleyes:
:D
EDIT: Elak smiliy.. Elaak.
Dom säger att det e bra att spela Dator ochså! <_<
↗ till inlägget6-7 timmar film om dagen. Beroende? Nej. Liv? Ja. Intresse kallas det. Inte beroende, Legendary_Lukas.
Nu var det ju iofs tv-spel det handlar om, och ja, det är lite mindre nördfaktor på film :P
Men då tycker jag att du ska sluta använd uttrycket hockeybög, Mem.
De Uttrycker ju bara sitt intresse...
Det ska jag inte alls.
Beroende, det är när man inte kan slita sig från tv'n och bara MÅSTE spela. För dom som lirar för skojs skull i många timmar, men kan sluta när som helst så e det ju inte ett beroende.
Själv lirar jag väl i 1 timme i veckan kanske. Mer blir det inte.
↗ till inläggetDärför att?Det ska jag inte alls.
det finns ju en gräns. att spela är bra för engelska kunskap och reflexer men då är det bäst om man spelar högst 2 timmar om dagen. annars blir man klen,sur,trött och efterbliven. i femman så hade jag inte så mycket spel så jag spelade bara lite data då o då och ibland annat hos kompisar men när jag fick game cube började jag spela det alldelles för mycket i ett halvår och det får jag ångra nu när jag märker att folk som är 1 och ett halvt år yngra ibland är starkare i armarna än mig men nu har jag börjat träna lite och spela mindre så nu tar jag ikapp. vi är ju den första generationen som utsätts för spel så man kan se det som att vi är försökskaniner. man vet ju inte....missbrukar man spel kanske man blir klen eller trött och utbränd enkelt i vuxenlivet och då går det mesta åt helskotta
↗ till inläggetVaddå försökakankiner?det finns ju en gräns. att spela är bra för engelska kunskap och reflexer men då är det bäst om man spelar högst 2 timmar om dagen. annars blir man klen,sur,trött och efterbliven. i femman så hade jag inte så mycket spel så jag spelade bara lite data då o då och ibland annat hos kompisar men när jag fick game cube började jag spela det alldelles för mycket i ett halvår och det får jag ångra nu när jag märker att folk som är 1 och ett halvt år yngra ibland är starkare i armarna än mig men nu har jag börjat träna lite och spela mindre så nu tar jag ikapp. vi är ju den första generationen som utsätts för spel så man kan se det som att vi är försökskaniner. man vet ju inte....missbrukar man spel kanske man blir klen eller trött och utbränd enkelt i vuxenlivet och då går det mesta åt helskotta
Har dina förfäder inte spelat pong?
För spelade jag lan på natten med kompisarna så blev vi mycket trötta
i skolan <_< ganska dålig ide
Nej....då :lol:
Spelar man ett spel glömmer man allt.
"Jaja, den där ska jag göra sen..." men det hinner bli sent på kvällen innan man kom på att man skulle göra det.
Varje dag kollar jag i tidningen om Tv-program och antecknar i min hjärna att jag ska se den och den.
Sätter sen mig vid teven och spelar över hela programmen/filmerna.
När jag lägger mig och reflekerar vad som hänt idag kom jag ihåg att jag ju skulle se på teven, inte spela med teven...
Det är olika perioder, ibland spelar man noll i veckor, till och med månader, innan man spelar flera timmar varje dag och ännu fler på helger.
Det senare händer oftast när jag fått nytt spel eller tagit reda på hur man kommer vidare i ett spel som man inte klarat och tröttnat på.
Jaa, jag kan alltså inte uttala mig precis hur länge jag sitter vid teven genomsnitt (i vad? På ett år? Under hela skollivet?)
det längsta jag spelat var 12 timmar, jag har aldrig mått sämre i mitt liv
fattar inte hur man orkar, spelar max några timmar i sträck, sedan blir det lite tjatigt, så då gör jag något annat en stund
Hur jag orkar att spela i 15 timmar?Bra fråga....
usch, det är ju inte ens kul och spela så länge. Prova och inte spela någonting på vardagarna. Då kommer det helt plötsligt bli mycket roligare när man kan spela på helgen. Så gör jag :P
Försöker hinna med lite Xbox till helgen, blir inte så. Samma förbaskade filmtittande varje helg, eller så fastnar jag framför intressanta konversationer på MSN, mIRC, ICQ, Skype~... Jobbigt. Nu spelar jag ganska mkt strategispel på dator dock. Dom gamla hederliga. Warcraft 2, Age Of Empires 1-2, Settlers. Hela bunten. Tacka vet jag.