💬
Logga in
Fuska.se

Skatter

112 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

tycker inte ni att man borde sänka skatterna?

Skriv gärna vad du själv tycker. Det blir svårt att debattera annars. //epaaj

Senast ändrad:

4 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling

jo och om sossarna kommer att fortsätta regera så kommer skatten bli ännu högre

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Fy f*n,du vet att Sverige har den hagsta skatten i hela Eouropa,till och med i hela verlden(sant). :angry:Fy vad jag hatar sossar,de tycker ju att alla ska vara likadana,vilka idoter. :angry:

Senast ändrad:

5 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling

bra talat, skatten är alldeles för hög, därför moderaterna ska vinna

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

bra talat, skatten är alldeles för hög, därför moderaterna ska vinna

Ja,tycker precis som du. :cool:
Nivå 0 · Nykomling

men allvarligt talat, varför har vi ens social bidrag det är onödigt och det gör så vi får hög skatt

7 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

men allvarligt talat, varför har vi ens social bidrag det är onödigt och det gör så vi får hög skatt

Skatten e sa hag efetersom 30% inte betalar deras,typ som pizabagare. :)

Jag tycker vi ska få bort Social bidrag och låta alla jobba än att bara ligga i soffan >:( !

å vad smarta alla är här då tänk på dom som måste ha social bidrag då vad ska dom leva av annars :angry:

moderaternas bahhh :angry:

sossarna är bra men dom kan bytta ut person nu han börjar bli lite ja tråkig :lol:

8 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

å vad smarta alla är här då tänk på dom som måste ha social bidrag då vad ska dom leva av annars :angry:

sossarna är bra men dom kan bytta ut person nu han börjar bli lite ja tråkig :lol:

Sossar e typer som tycker att alla ska vara lika(f*n vad korkade de e :angry: ),men moderater tycker att alla kan vara fria,att du kan vara som du vill. :cool:
↗ till inlägget

Dem kan få social bidrag ett tag. Fast inte hela livet när dem kommit till sverige. Dem måste själva försöka skaffa utbildning. Och inte bara ligga i soffan framför tvn.
11 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

ingen ska leva på socialbidrag... man ska jobba eller inte flytta till sverige

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Vi är även en av de få länderna i Europa som får gratis sjukvård, bra vägar och många andra saker...

Skattepengarna går till kommunen så vi ska kunna leva i en bättre miljö, fri sjukvård etc..

De går inte direkt ner i Persson's plånbok om ni tror det. Isådanafall får ni tänka om.

Skattepengarna är exakt samma sak som att handla i en affär, man betalar för att få något, svårare än så är det inte.

Och skatten går även till skolorna, nu går barnen i skolan och dem betalar moms för att gå i skolan och dem kommer även fortsätta betala när du får jobb och blir vuxna!

T.ex i Afrika, hur mycket skatt betalar man där??? Hur bra vägar har dem? Går dem gratis i skolan och får gratis mat där? Får dem gratis sjukvård? Om ni kan svara på de frågorna är ni riktigt duktiga och förmodligen kanske ändrar er åsikt om skattefrågan.

12 Oct 2005

Det var verkligen bra sagt. Många här säger att socialbidragen borde avskaffas och att alla arbetslösa skall ut och arbeta. Jag kan bara citera (på ett ungefär) en ledarskribent på NSD: "Om man går ut i landets förskolor och frågar vad barnen vill bli när de bli stora får man knappast höra att: När jag blir stor vill jag vara arbetslös och leva på A-kassa."

Väldigt få är nog arbetslösa med flit. Om det bara skulle dyka upp ett jobb som motsvarar deras kompetens skulle de omedelbart ta det.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

De e ju utvecklings land,och deras skatt e inte lika stor som den svenska.Konstigt.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

det är dåligt att det finns sånt gratis. det är bättre om egenföretagare har hand om sånt och man betalar för det och inte skatt... jag menar varför ska jag betala för nån annan

Nivå 0 · Nykomling

så om det kommer en person till ett sjukhus som behöver akut hjälp ska inte han få hjälp för att han inte har pengar?!

Nivå 0 · Nykomling

jo men han får betala för det sen!

Nivå 0 · Nykomling

du vet förmodligen inte hur mkt en ex operation skulle kosta om man skulle behöva betala allt själv. Det skulle bli väldigt högra priser. Att bara få ett rum med en säng och ligga en natt på ett sjukhus kostar uppot 20 000 kr/per natt

13 Oct 2005
Nivå 0 · Nykomling

Är ett liv bara värt 20 000? vill man leva och vara hel och hållen får man betala för det, men inte via skatt...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in