💬
Logga in
Fuska.se

Kabel Från Datorn Till Teven? 50 Fm I Vinst!

18 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Nu har jag ett problem. Har köpt en sladd som man kopplar från datorn till teven. Jag har kopplat i den i datorn och i teven. För att få ingång det så högerklickade jag på "skrivbordet", Valde "egenskaper", fliken inställningar, avancerat,Valde fliken "Det mitt grafikkort heter". Då kom det upp en liten ruta till vänster om allt. Jag klickade på "Det mitt grafikkort heter (Vilket är GeForce4 MX 420). DÅ kom det en flik under där jag tröck, Där stod det en liten text nView modes. Jag kunde välja mellan : Standard dualview (Den var ikryssad), Horizontal Span, Clone, Vertical Span. Jag valde "clone". Och då funkar allt prefekt. Utom färgen :( På teven är det bara svartvitt. Hur får jag färg? 50fm i vinst !

Du måste ha en drivrutin, kommer ej ihåg vad den heter.

Bara en fråga som inte hör till ämnet, vad heter en sån kabel?

Nivå 2 · Novis

Kabeln heter la S-Video kabel...

ja jag har också samma problem

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nu har jag ett problem. Har köpt en sladd som man kopplar från datorn till teven. Jag har kopplat i den i datorn och i teven. För att få ingång det så högerklickade jag på "skrivbordet", Valde "egenskaper", fliken inställningar, avancerat,Valde fliken "Det mitt grafikkort heter". Då kom det upp en liten ruta till vänster om allt. Jag klickade på "Det mitt grafikkort heter (Vilket är GeForce4 MX 420). DÅ kom det en flik under där jag tröck, Där stod det en liten text nView modes. Jag kunde välja mellan : Standard dualview (Den var ikryssad), Horizontal Span, Clone, Vertical Span. Jag valde "clone". Och då funkar allt prefekt. Utom färgen  :(  På teven är det bara svartvitt. Hur får jag färg? 50fm i vinst !

ja det är inte helt lätt dethär med att koppla datorn till tv:n och det beror mycket på drivare etc.

men prova Bildskärmsegenskaper > Inställningar > Avancerat, och sedan tar du;

1. Fliken Bildskärmskort och väljer Visa alla lägen, och provar dig fram bland de inställningarna. se bara till att det är tv:n som ändras och inte din vanliga skärm.

hjälper inte det ta

2. Fliken bildskärm och ändra Uppdateringsfrekvens

hjälper inte det så vet jag inte riktigt. beror väldigt mycket på drivare.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #7

Funkar ej :(

Nivå 3 · Lärling

Det kan finnas två anledningar.

Det kan vara att du har för hög upplösning, prova att sänka den.

Det kan också bero på att din tv inte har stöd för s-video, prova med att använda en scart kabel istället.

Du kan också prova att använda programet "tv tool".

Senast ändrad:

Halloo! :blink:

Du behöver bara byta "av-kanal"!

(det gör du på tv kontrollen!)

///75:an

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Eh, bara för att din tv är lite mysko och har en svartvit och en färg av kanal, betyder det inte att han har det.

Detta är ett problem som finns överallt, och har aldrig hört ett sånt dumt svar...

↗ till inlägget

Men tänk om han också har en sån där "mysko-tv"! :angry:
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #12

Nej, Min tv vet jag klarar MINST 60 hz <_<. Och det har funkat förut! Men inte nu! (Teven har såklart färg annars)

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Nej, Min tv vet jag klarar MINST 60 hz <_<. Och det har funkat förut! Men inte nu! (Teven har såklart färg annars)

Du ska inte ändra hur många hertz den har, utan upplösningen... ^^
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #14

Jo, Jag vet det. Men det var menat till "75:an". Att jag inte har en svartvit mysko-tv. Utan en modernare

Nivå 9 · Veteranfuskare
Nej, Min tv vet jag klarar MINST 60 hz dry.gif. Och det har funkat förut! Men inte nu! (Teven har såklart färg annars)

men har du ändrat något sedan det funkade förut?

Nivå 5 · Fuskare

Stopp, stopp, stopp!

Glöm allt de andra har sagt.

Det har ingenting alls med drivare att göra.

Detta är ett fenomen som nästan enbart uppkommer på nVIDIA-kort och vissa TV-modeller.

Lösningen är enkel..nu har ju du inte de svenska drivarna, men principen är densamma:

Gå in på fliken där du kan välja mellan de olika lägena (klona, dualview osv..).

Där skall du se 2 skärmar. De är döpta till 1a respektive 1b.

1. Högerklicka på den skärm som motsvarar din TV (oftast 1b)

2. Välj TV-format-> Avancerad...

3. Under Videoformat väljer du Komposit istället för Auto eller S-Video.

Klart!

Om du inte har de nyaste drivarna (version 78.85) är det inte säkert att det går att göra just såhär.

Om du har uråldriga drivrutiner kanske du måste leta åt TV-inställningarna på något annat sätt, men de finns där någonstans.

Senast ändrad:

13 Nov 2005
Nivå 6 · Fuskare

Välkänt fenomen hos Nvidia korten. som sagt. Funkar inte Jokinens tips så funkar nog detta:

gå in på www.driverguide.com och ladda ner några halvnya drivrutiner till ditt grafikkort. Avinstallera de gamla drivisarna genom enhetshanteraren. Installera de nya. Reboot. Nu funkar det nog. Annars kan du installera de senaste drivrutinerna först, sen de äldre.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #18

Tack Jokinen! Skickar fm nu (Kanske blir lite dricks!) :D

14 Nov 2005

Har samma problem ska se om det funkar.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in