💬
Logga in
Fuska.se

Rasism

77 svar · startad

Varför försvinner aldrig Rasism och Nasism, kan inte folk fatta att alla har rätt till och bo på den här jorden.

Tror ni det kommer försvinna nångång? Jag tror det inte, men önskar det så mycket!

Nivå 6 · Fuskare

Eftersom människor är skapade så att de oftast är egoistiska, och inte kan gilla alla, kommer rasism alltid finnas kvar.

Många har problem att se folk som är/gör/pratar annorlunda. De tycker att deras sätt är rätt och de som gör "fel" är dumma i huvudet.

Många kan också ha oturen att möta en som är elak från en annan kultur/land. Efter det mötet kan det bli så att personen börjar hata alla från den kulturen/landet.

Det är väldigt viktigt att förstå att ALLA kan vara rasister. Rasism är inte bundet till något särskilt land/folkgrupp/kultur. En invandrare som kommer hit kan vara mer rasist än en svensk som kallar sig rasist.

Nivå 12 · Mästerfuskare

för att vissa inte kan acceptera att andra inte är som de...

Ja, men dem borde lära sig att alla är likadana, kropps byggnaden och alt, vi alla är en samma varelse.

Nivå 6 · Fuskare

Vi är inte helt lika faktiskt. Folk i ett område är bättre på vissa saker än de i ett annat. Vi ser heller inte exakt likadana ut.

Jämför man en afrikan, en svensk och en japan så ser man att det är en viss skillnad.

Sen har varje människa samma värde (eller i alla fall borde ha). Men i vissa kulturer är folk snabba, vissa starka och andra har de någon annan specialité.

Borttaget, hets mot folkgrupp, varnad // KazeN^

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Vi är inte helt lika faktiskt. Folk i ett område är bättre på vissa saker än de i ett annat. Vi ser heller inte exakt likadana ut.

Jämför man en afrikan, en svensk och en japan så ser man att det är en viss skillnad.

Sen har varje människa samma värde (eller i alla fall borde ha). Men i vissa kulturer är folk snabba, vissa starka och andra har de någon annan specialité.

Vi är samma varelse, fast alla har inte samma hudfärg ja det vet jag, men det är som att räkna med en katt.

VIT:Kinesen

SVART:Afrikanen

Beash (stava) Svensken

Så alla är av samma varelse fast inte samma hudfärg.

Jensan, skriv lite tydligare så man ser vad du skriver -.-

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Jensans avatar är ju klockren.

En orsak: INvandrare tykar sig, för att de känner sig som bröder i ett annat land, och bråkar med oskyldiga svenskar..

Nivå 3 · Lärling

Jag tror inte att det komer försvina någon gång.. jag tror att vissa alltid komer att hata svarta eller vita....

Senast ändrad:

↗ till inlägget

En orsak: INvandrare tykar sig, för att de känner sig som bröder i ett annat land, och bråkar med oskyldiga svenskar..

tackar :D

där ser man en riktigfrihetskämpe :medieval:

11 Jan 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Jensan är du rasist eller,eftersom du vet väl att det finns folk som hatar dig!

Och nej,rasismen kommer aldrig försvinna när folk betér sig så.

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Det var inte positivt menat, det var klockrent, det svarade på mina frågor: ÄR killen nasse elr?

Nivå 4 · Lärling

rasism bygger helt på okunskap och rädsla, specielt på okunskap, och det kan jag f*n bevisa, alla mina lantis polare har "rasistiska" åsikter, dom träffar aldrig invandrare, dom läser bara skit om dom i tidningarna, då får man den uppfatningen om att dom är kassa för det står sällan "muhammed hjälpte tant över gatan" och då blir det att dom tror att alla invandrare är kääsa, eftersom dom inte får höra dom "bra" sakerna, men sen så tycker jag att det där med rasism är så j*vla fuckat, för jag ska f*n få säga turk jävel om jag är förbannad på en turk, och han får f*n säga j*vla svenne för det är vad jag och han är

12 Jan 2006
Nivå 2 · Novis

Det är så jäkla orättvist i skolan..man går i korridoren med en polare, kommer 3 mellanösterninvandrare, man råkar nudda deras axlar

''j*vla svenne!Akta dig''

Min kompis sa: ''Jäkla turk'' vad tror ni hände? han blev nerpsarkad i RYGGEN.

De var rasistiska från början, så då får de tåla skit tebaka..

Kyrkan har varit väldigt effektiv i arbetet att förtrycka folk som ser annorlunda ut och har annorlunda seder.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Vad menar du,alltså att kyrkan själva diskriminerar folk?

Korstågen kan nämnas som exempel och hur de afrikanska kulturerna har på många håll blivit förstörda av kristendomens seder. Kyrkan respekterade inte att de hade i Afrika egna religioner. Och katolska och ortodoxa kyrkan har gjort skandalösa uttalanden om homosexualitet i stil med "det strider mot europeiska värden" m.m. Deras värden skulle dö tillsammmans med dem om de nu skulle ta och dö så fort som möjligt och låta människor slippa plågas av dem.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det där är väl rasistiska uttalanden...

Jag har inget emot ortodoxer och katoliker, men deras kyrkor leds av idioter och har alltid gjorts det.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Menar du att påven också är det?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in