💬
Logga in
Fuska.se

Brandväg ?

22 svar · startad

Trådstartare #1

Tjenna kan någon rekomendera en bra brandväg det ska vara gratis !!

1 Feb 2006

Brandvägg ska man absolut inte ha, skaffa ett anti-virus program istället...

Typ lol... Du ska ha både anti-virus OCH brandvägg. Helst en router med inbyggd brandvägg också. Gratis brandväggar är nog inte så bra. Jag rekommenderar dig att "köpa" Norton Internet Security 2006. Det är alltihop!

f secure e bra.. fast det kostar!

lol brandväg......:D

jag har Panda platium, varje gång man ska in på msn, webbläsaren o spel so kommer det upp en grej man måste trycka tillåt på , ganska irriterande...

på vissa spel kommer den inte upp o då måste man stänga av panda för att spela över nätet :P (puh)....

Senast ändrad:

↗ till inlägget

jag har Panda platium, varje gång man ska in på msn, webbläsaren o spel so kommer det upp en grej man måste trycka tillåt på , ganska irriterande...

på vissa spel kommer den inte upp o då måste man stänga av panda för att spela över nätet :P (puh)....

Han frågade om GRATIS brandväggar, och antar att Panda Platinum inte är gratis.

Förövrigt vet jag inga brandväggar som är gratis.

↗ till inlägget

skulle bara förklara hur värdelöst panda är... :)

F-Secure är skit bra.

Trådstartare #9
↗ till inlägget

F-Secure är skit bra.

Har du de eller ?

jag har norton jag vet inte om jag har brandvägg eller inte

2 Feb 2006

Jag ogillar alla mjukvarubrnadväggar som finns. Hårdvara ska det vara. Själv har jag en router, med inbyggd brandvägg (är det väl i alla?), och jag har inte fått ett enda virus. Undviker man att ladda hem program man inte vet vad de är så räcker en router bra som skydd mot i princip allt.

3 Feb 2006

Jag har Windows brandvägg och den är väl ganska bra.

Att ha en router med en bra brandvägg i är nog bra. Men om det ska vara gratis så kan du ju skaffa ZoneAlarm. Det funkade bra när jag hade det,

↗ till inlägget

Rekomenderar dig att du stänger av Windows brandväggen.

Den hindrar bara grejer som du vill göra. T.ex ladda ner grejer och dödar inte ett ända virus!

qasmlo-01. Norton anti virus auto protect räknas som ett slaxs brandvägg.

Men Norton har själv sagt att auto protecten inte ersätter andra brandväggar.

Skaffar du F-Secure eller Outpost så rekomenderar jag dig en stark trygghet. Jag har själv F-secure. Skippa Windows Brandväggen!

↗ till inlägget

håller med... windows brandväggen är inget å ha!

4 Feb 2006

ladda ner xone alarm. en mycket bra brandvägg, men jag är inte helt säker på att den är gratis längre

--HÄR-- finns ett index med många säkerhetsprogram du kan ladda ner,,,, vissa är trials andra är gratis !!

vet inte men hittils har jag pajjat 4 grymma datorer för jag ladda hem en bana på starcraft brood wars och så kom det virus i modekortet

5 Feb 2006
Trådstartare #19
↗ till inlägget

Tack pucko för informationen nu ska jag skaffa f secure

Jag ska nog ochså skaffa F-Secure.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in