Mina favoriter:
Symfonisk- Within Temptation, Evanescence, Nightwish, Lacuna Coil.
Gothic- Theatre of tragedy, The birthday masacre
Black metal- Cradle of filth
Mina favoriter:
Symfonisk- Within Temptation, Evanescence, Nightwish, Lacuna Coil.
Gothic- Theatre of tragedy, The birthday masacre
Black metal- Cradle of filth
Jag kan inte kalla Cradle of FIlth för Black metal, dom ju mest ut så för att att få uppmärksammhet.
Det som jag kan kalla Black är Gorgoroth, Mayhem osv..
↗ till inläggetJag kan inte kalla Cradle of FIlth för Black metal, dom ju mest ut så för att att få uppmärksammhet.
du kan ju kolla vad bnr klassar cradle of filth som, black metal. Man skulle kunna kalla dom Melodisk black men inte mindre.
Undrar en sak, vad räknas deathstars till för genré?
Gillar mest Melodic Death Metal och Thrash Metal.
Lyssnar mest på In Flames, Children Of Bodom, The Haunted, Soilwork och Arch Enemy.
Ibland lyssnar jag på Rammstein, Dark Tranquillity och lite random death/thrash.
Rammstein är väl mer Industrial.
↗ till inläggetRammstein är väl mer Industrial.
Jag tror nog det.
↗ till inläggetIndustriel Metal, ja. (??)Rammstein är väl mer Industrial.
↗ till inläggetJag kan inte kalla Cradle of Filth för Black metal, dom ju mest ut så för att att få uppmärksammhet.
De var ett klockrent black metalband förr...nu har de utvecklats som alla andra..
De är någon sorts blandning ja, men i grund och botten är de fortfarande black..inte renodlad, men inom samma huvudgenre iaf.
Samma sak som hänt med In Flames..de var ju tom ett black metal band innan de bytte till det där mera lättvikts-pop-rock soundet de har nu...
Shacti...har för mig att Deathstars också räknas till Industrial Metal.
Vad är skillnaden mellan Hårdrock och metal?
↗ till inläggetVad är skillnaden mellan Hårdrock och metal?
Metal är mycket hårdare och brutalare än hårdrock.
Hårdrock är inte speciellt specifierat. Det är ungefär som att säga rock. i den genrén ryms både elvis och nightwish. det är helt enkelt inte tillräckligt exakt om man skulle kalla metal för hårdrock.
↗ till inläggetmetal och hårdrock är samma sakVad är skillnaden mellan Hårdrock och metal?
verkligen inte ! Det finns ju massor av olika metall-stilar som alla låter olika, men med hårdrock låter det likadant dvs lite småtråkigt som till exempel de lite äldre Metallica skivorna.
↗ till inläggetverkligen inte ! Det finns ju massor av olika metall-stilar som alla låter olika, men med hårdrock låter det likadant dvs lite småtråkigt som till exempel de lite äldre Metallica skivorna.
Håller med dig på allt :cool:
Kättare! Ahh korsfäst honom!! :medieval:
Håller med :medieval:
metal är hårdrock, likadant tvärtom. http://susning.nu/H%e5rdrock kolla subgenreerna till hårdrocken, varför skulle dom sluta på metal om det inte var samma sak?
Men lägg av nu...har du ens hört på två låtar från de två olika genreérna, det låter helt olika.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in