Är 12 år (snart 13 och har 109 iq.
Jag tror då att man kan förbättra sin iq.
Träna sitt sinne för mönster osv.
Min iq är högre jämfört med förra året :P
Föresten, iq räknas på en spridning av 15 inte 24 som jag tror vissa räknar med.
Är 12 år (snart 13 och har 109 iq.
Jag tror då att man kan förbättra sin iq.
Träna sitt sinne för mönster osv.
Min iq är högre jämfört med förra året :P
Föresten, iq räknas på en spridning av 15 inte 24 som jag tror vissa räknar med.
Jag är 12 och fick 127
Jag tycker att IQ är mycket överskattat och missförstått. Genom att människor tror att om man har hög IQ så är man smart osv. Lev livet utan att vara i Mensa?
Asså, IQ:n förändras inte under livet. Men man kan som Jewes007 sa klara mattematiska problem bättre med mer kunskap om det, och det kan också verka som om man förbättrar sin IQ, men IQ:n kan man ju också säga är hur bra inlärningsförmåga man har.
Förresten så fick jag 130 :visslar:
106...
↗ till inläggetAsså, IQ:n förändras inte under livet. Men man kan som Jewes007 sa klara mattematiska problem bättre med mer kunskap om det, och det kan också verka som om man förbättrar sin IQ, men IQ:n kan man ju också säga är hur bra inlärningsförmåga man har.
Förresten så fick jag 130 :visslar:
Precis vad jag tänkte skriva!
Detta test visar också bara hur bra man är på att räkna ut logiska följder, alltså bara en del av ens IQ.
IQ mäter inte kunskap utan folks sätt att tänka vetenskapligt, eller?
Fick 111. Bryr mig inte särskilt mycket om just sådana saker. Visst är det kul att se vilken nivå man ligger på men som sagt. Jag finner de som har högre IQ tänka något bättre än mig själv.
Kunskapen är det här man räknar ut. Inte personen att tänka logiska tankar och filosofiska. Min polare fick ungefär 96 i IQ men han och jag disskuterar ibland mycket om Politiska partier och samhället.
Han är absolut inte osmart utan mycket begåvad. Så med IQ är det mer att man ska veta hur personen kan utveckla sina hjärnhalvor till. Inte hjärtat.
↗ till inläggetIQ mäter inte kunskap utan folks sätt att tänka vetenskapligt, eller?
Logiskt, inte vetenskapligt.
jag orkade inte med från typ 24 eller nått utan gissade och fick 106
Jag orkade inte göra från nr.11 och bara tryckte och fick 90 ;)
fick 124.. ;)
131 fick jag.... 12 år...
Nice. Nästan mensanivå. Fast nu vet jag ju inte om mensa godkänner det här testet.
124
↗ till inläggetdet är 130 och uppåt som är mensanivå! du och jag är smartast på fuska ser det ut som :)Nice. Nästan mensanivå. Fast nu vet jag ju inte om mensa godkänner det här testet.
de är bara en bråkdel av hela fuska.se som har gjort den.. ;)
↗ till inläggetNice. Nästan mensanivå. Fast nu vet jag ju inte om mensa godkänner det här testet.
Är inte mensanivå 140?
↗ till inläggetNice. Nästan mensanivå. Fast nu vet jag ju inte om mensa godkänner det här testet.
Säg inte så... Ni vet tyvärr inte vad Admin och de flesta Moddarna har för IQ. ;)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in