Hoppa till innehåll

Iq Test!


Star-Basse
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 139
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

På ett ungefär.

 

Vi hade en ganska lång diskussion i chatten precis.

Din IQ-Kvot spelar inte någon roll på din ålder. Men ditt sätt att tänka spelar roll på din ålder.

 

"Intelligenskvot (IQ) är ett mått på hur bra man är på att lösa intelligenstest och är relativt andra människor i samma ålderskategori (och oftast samma kön). Värdet av måttet kan diskuteras men klart är att människor som är duktiga på att lösa intelligenstest ofta har höga värden."

 

Det var ju det jag menade, fast jag sa det inte rent öppet. Ju äldre man blir, desto fler saker upplever man. Om man upplever ett matematiskt problem i vardagen och misslyckas med att lösa det, så kanske man ber om hjälp. Och så får man hjälp, man får förklarat för sig hur man ska tänka och hur man ska göra. Så nästa gång man stöter på ett liknande problem så vet man ju hur man ska göra, alltså spelar ju åldern visst roll. Man utvecklar sin IQ och olika tankesätt ju fler saker man ser och upplever.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är 12 år (snart 13 och har 109 iq.

Jag tror då att man kan förbättra sin iq.

Träna sitt sinne för mönster osv.

Min iq är högre jämfört med förra året :P

Föresten, iq räknas på en spridning av 15 inte 24 som jag tror vissa räknar med.

Redigerat av Omega99
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...