här har jag försökt på nytt med jango fetts huvud. ni får gärna sej om jag har gjort nått fel som jag kan ändra på
Så Gör Du En Enkel Avatar
Hej hej...Jag har nyss laddat ner GIMP o jag är inte duktig på det..hehe
Men hur gör man så att man gör texten fin. Alltså typ skuggor och så att det ser snyggt ut...??
jag är inte säker på att det går att göra skuggor men du kan ladda ner fonter som ser häftiga ut
mm okejj..
Men asså hur får man texten så att den står snett?
Och hur gör man när man har klistrat in en bild på en bakgrund...Hur gör man sedan för att fin justera kanterna på den? alltså göra så att dom lyser o lite så??
↗ till inläggetmm okejj..
Men asså hur får man texten så att den står snett?
Och hur gör man när man har klistrat in en bild på en bakgrund...Hur gör man sedan för att fin justera kanterna på den? alltså göra så att dom lyser o lite så??
en del av dom sakerna står i ett av shactis tidigare meddelande. med resten får du prova dej fram.
för att vrida på texten tar du filter>text>freetype så kan du vrida på den där.
vill du veta hur jag gör ner jag gör en avatar alltså hela alltet
Asså du kanske kan ge nått exempel på hur man kan göra ett avatar...:)....kan du inte försöka göra en tutorial?? :D
man måste vara rätt så bra på engelska ifall man ska förstå den
ja det var rätt svårt att förstå den, kanske man ska försöka den nån gång :) det e ingen som ha nån bra turtorial på svenska va?
mezox kan du skriva en liten ordlista med vilka verktyg som är vilka eftersom du lyckats följa turtorial. jag lyckas inte fatta vilka verktyg som är vilka
↗ till inläggetJag instrallerade GIMP på engelska ;)mezox kan du skriva en liten ordlista med vilka verktyg som är vilka eftersom du lyckats följa turtorial. jag lyckas inte fatta vilka verktyg som är vilka
Det finns ju brushes till the gimp också
var och hur använder man dom?
www.deviantart.com
Vilket GIMP pratar ni om? Jag har 1.2
2.0 har ja iaf
:( hur lägger man in sin bild här
jag vill visa min bild men vet inte hur man lägger in den