↗ till inläggetLite svårt att beskriva. Men man måste bli träffad av ett blått skal på vänster sida om mållinjen... Även en bomb går bra.... Om du lyckas kommer du att få börja vid svängen efter rummet med den snurrande elden. ;)Vilken genväg på Bowser castle?
Mario Kart Double Dash!
Ok skummt ;)
Undra hur man kan komma på något sådant ..
↗ till inläggetAntagligen ren tur, eller bra uträknat. Jag har själv funderat på nån slags genväg på det där stället. B)Ok skummt ;)
Undra hur man kan komma på något sådant ..
Jag har också tänk på om man kan gör nåt sånt på Bowser Castle men aldrig testat.
↗ till inläggetJag tänkte mer på att komma uppifrån och åka ner mot målet.. Fast då hämtade Lakitu upp en... Det borde vara samma sak om man flyger av en smäll nerifrån.... Förresten, har hört att det ryktas om nån liknande genväg på Wario Colosseum... Fast den vet jag ingenting om. :PJag har också tänk på om man kan gör nåt sånt på Bowser Castle men aldrig testat.
↗ till inläggetOkej har hört på Rainbow Road om man åker i en Lop och far på ett bannan skal så kan man landa ner nån annanstansJag har också tänk på om man kan gör nåt sånt på Bowser Castle men aldrig testat.
↗ till inläggetOk förlåtOkej. Men då missförstod du det hela. Det jag menade var att man var tvungen att bli skjuten av ett blått skal när man var på vänstra sidan lite efter mållinjen. Så of man ligger sist så kan man ju inte skjuta sig själv. Men däremot om man har en bomb som specialare... Dvs Wario och Waluigi, så kan man kasta bomben ungefär nånstans där vid vänstra sidan, men se då till att du har passerat mållinjen, annars får du ju köra om halva banan... Iofs så kan ju Petey Piranha och King Boo också få bomben, men det kanske inte händer så ofta.
↗ till inläggetTja, det är väl ingenting man tjänar på direkt. Dessutom så funkar inget sådant på Rainbow Road... Det är bara Lakitu som får en jobbig dag.... :PJag har också tänk på om man kan gör nåt sånt på Bowser Castle men aldrig testat.
hehe en jag vet gör så lakitu kommer få arbetsskada...
↗ till inläggetOkej, det borde nog finnas nån sån där konstig väg på Rainbow Road, att man blir tagen av Lakitu på nåt ställe.Jag har också tänk på om man kan gör nåt sånt på Bowser Castle men aldrig testat.
finns nog genväg på alla banor...
man kanske tjänar 0,001 ...
Jag är inte säker men det finns väl ingen på Rainbow road ?
↗ till inläggetTja, nu menar jag inte genvägar som Staff Ghosts tar och som man bara tjänar 2 sekunder på. Och nej, inte finns det någon genväg på Rainbow Road.. Inte Daisy Cruiser heller...finns nog genväg på alla banor...
man kanske tjänar 0,001 ...
ok men det finns såna man förlorar 0,1 på!
Ja det finns det ;)
Men vilken är den bästa genvägen i spelet?
Om man inte räknar med Glithar?
Jag vet inte riktigt... Den på DK Mountain tjänar man ju en hel del på.. Men frågan är om inte den på Dry Dry Desert är bättre... ;)
Vilken på Dry Dry Desert?
Vissa film
↗ till inläggetMan kan börja med att använda båda svamparna på genvägen. Blir man duktigare kan man använda 1... Den vägen jag pratar om är.... ja... Först åker du högersvängen i början... sen en liten vänster, sedan en liten höger...Framför dig ser du då en sten, och en bit till vänster finns en palm. Du ska använda svamparna där emellan och komma ut till stället vid kvicksanden och Piranha planten... Jag kan skicka dig en länk till Mario Kart sidan om du vill se filmer... B)Vilken på Dry Dry Desert?
Vissa film
↗ till inläggetNu vet jag vilken du menar :student:Vilken på Dry Dry Desert?
Vissa film
Den är också bra men jag tror den i DK mountain är bättre, eller?
Den man tjänar mest på tar vi som bäst... Det beror en del på hur bra man tar genvägen också... För den på Dry Dry Desert tjänar man ju en hel del på... Lika på DK Mountain. Fast jag gissar väl att den på DK Mountain är bättre... Fast på Dry Dry Desert så får man användning för båda svamparna... Det finns 2 bra vägar att använda svampen över... Dock så behövs det ingen svamp för att klara genvägen på DK Mountain... Svamparna är bara bra att ha vid landningen på berget... Och runt vängen innan man åker in i kanonen...