Hej!
Får en förälder tvinga en att råplugga i te.x engelska, fast man har G i det bara för att dem tycker jag ska ha MVG?
Hej!
Får en förälder tvinga en att råplugga i te.x engelska, fast man har G i det bara för att dem tycker jag ska ha MVG?
Nej, man får inte tvinga någon att rå-plugga !
↗ till inläggetHåller med!Nej, man får inte tvinga någon att rå-plugga !
mm, faan vilka o-sjysta föräldrar !
Nej , absolut inte.
Nej, har man bara G så får man ju bestämma själv om man vill öka på det. Men har man IG så tycker jag faktiskt att föräldrarna kan tvinga en
Lol, varför inte?
Det är ju bara för ens bästa...-.-
Plugga engelska behöver inte vara tråkigt vettu ;) Gör som jag, åk på språkresa, lär dig engelska och träffa snygga tjejer :)
Nej, det är fel å plugga över sommaren :S
Översommaren ska man bara plugga om man har Underkänt eller ligger efter i nåt ämne tycker jag.
↗ till inläggetPlugga engelska behöver inte vara tråkigt vettu ;) Gör som jag, åk på språkresa, lär dig engelska och träffa snygga tjejer :)
Yepp. :) Eller läs en bok eller se på film. Ökar ordförrådet.
Översätt sångtexter eller se som sagt en engelsk film utan undertexter ;)
Dina föräldra tvingar dig för att du ska får en bra framtid ^_^
Kanska omtänksammar föräldra.
↗ till inläggetDet är ju i och för sig sant, men enligt min åsikt kan ingen tvinga någon, även om det är för personens bästa. Men att komma med förslag på hur man kan förbättra sina betyg, det är däremot okej. Och alla blir lyckliga och glada :).Dina föräldra tvingar dig för att du ska får en bra framtid ^_^
Kanska omtänksammar föräldra.
sommarlovet... det går bara inte å plugga då, det finns inte i människans natur! :D
Det finns inte i min natur att få dåliga resultat i skolan så att jag måste jobba på sommaren (läxor)
Sommarjobba är en annan sak
men du behöver ju itne få dåliga resultat, du kan ju sköta dig på terminerna, jag har aldrig gjort en läxa på något lov, och jag har bar betyg ändå :P
Vad är läxor ? Jag har haft ca 15 läxor tillsammans i alla ämnen i hela nian..
och jag ca 5 st XD :P
Jag behöver inte sommarplugga nu :D Har pratat med henne. Ett G betyder ju ändå att jag klarar det som behövs. Det är ju inte dåligt :D
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in