💬
Logga in
Fuska.se

Ranken

91 svar · startad

Nivå 8 · Veteranfuskare

Det jag menar är att jag tycker inte att det behövs dela ut flera varningar eftersom att de som spammar ändå blir varnade.

Allt käns så jobbigt då man måste tänka sig för innan man skriver nått.

Därför är jag glad att jag är med i de andra gruppforumen där man får prata lite fritt och lära känna hur de andra är eftersom att man inte riskerar at åka på en varning så lätt.

Nej, man vill ju veta vilken rank någon har utan bekymmer att börja söka i någons profil.

* Outside Enemy, jag snyftade inte på spamm, snarare onödiga inlägg.

Men jag förstår vad du menar...

Senast ändrad:

Okej då får vi lösa det på ett annat vis.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Snyftade ?

Vadå snyftade menar du mitt inlägg eller?

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej, man vill ju veta vilken rank någon har utan bekymmer att börja söka i någons profil.

* Outside Enemy, jag snyftade inte på spamm, snarare onödiga inlägg.

Men jag förstår vad du menar...

:P

Ooookej då förstår jag.Men nu går vi on topic.

Senast ändrad:

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Men tycker du inte moderatorerna borde utdela mer varningar för att få ett trevligare forum?

Ingen vidare ide, det kommer skrämma iväg ett par medlemmar och Fuska kommer bli som ett kommunist forum. Jag har sett flera forum som har använts sig av den här metoden och tro mig, det var inge' vidare. Det blev bara mer spam eftersom vissa ville "hämnas" för att de har fått en varning. Själv tycker jag redan att Fuska är lite för stränga, blev avstängd för ett år sen eftersom en moderator inte förstod syftet med mitt inlägg (eftersom jag glömde att ha med ett ord) och gav mej en §1.11 varning.

Edit: Angående ranken; Naturligtvis är det roligt att ha hög rank eftersom de flesta nykomlingarna ser upp till dig.

Senast ändrad:

Va!Har du varit här förut och blivit avstängd!Lås s****n sånt forum vill inte jag ha!

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Va!Har du varit här förut och blivit avstängd!Lås s****n sånt forum vill inte jag ha!

Men det var gamla goda tider när jag helst spenderade hela min online tid på Fuska.se. Har varit här sedan Fuska.se var i phpBB.

Ja det var för i tiden ja nu är det mycket bättre!

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hade du en annan användare då eller ?

För när man tittar på ditt medlemsnummer och rank så..

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Såklart, den andra användar var helt avstängd.

Nivå 7 · Fuskare

Ranken spelar inte någon roll, trött på alla spammare som skriver onödiga inlägg för att få mer rank/fuskamynt/inlägg. Visst, det kanske låter tufft med #9 cooling, men det är mindre tufft att bli avstängd på grund av spam/onödiga inlägg.

Senast ändrad:

Jag bryr mig inte om ranken och kommer aldrig bry mig om den. Har den någon betydelse? Jag är trött på att småttingar tror att man får respekt för att man har t.ex, elite gamer.

Men det är det inte. I det här forumet ska alla trivas och alla är lika värda här.

Skulle vart en utmärkt ide om den försvann eftersom det känns inte som om man trivs när man t.ex har. #nybörjare. Har märkt att några inte bryr sig om dem som undrar grejer.

28 May 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Rank har stor betydelse på det här forumet för många, många medlemmar. Man får inte mer respekt eller mer erfarenhet för att man skriver många inlägg.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ja, man får nog mer respekt ju högre rank man har.

Jag har inte märkt nåt än men jag är ju bara i rank #4 än så länge vid #5 eller #6 tror jag skillnaden börjar, men jag är osäker.

Jaha.Så ni känner av det lite....ORÄTTVIST!

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Har ranken någon betydelse? (Hur bra en viss person är)

Jag har sett massvis med personer som bara gör trådar och postar onödiga inlägg.

Är ranken något att sträva efter verkligen?

Jag tolkar det som desto högre rank man har, desto mer respekt får man.

Det är inte acceptabelt, Admin & moderatorer borde utdela flera varningar.

Visserligen kanske om man har en hög rank-nivå vet man mer om reglerna & fuska.se men vissa får ju bara för mycket uppmärksamhet.

Frågen lyder : Vad tycker ni om detta att ranken betyder alldeles för mycket?

Det kanske ändrar någons uppfattning av en viss person, det kanske gör ens mun flummig och skriker "noob"! över hela rummet hemma.

Jag har både negativa & positiva uppfattningar om ranken.

Detta borde moderatorerna göra :

*Fler varningar utdelade för onödiga inlägg. (off-topic också)

*Fler varningar för onödiga skapade trådar som ni moderatorer skulle nekat.

Har också sett att vissa personer skriver i trådar som handlar om spel utan aning vad spelet handlar om.

Det kanske är så att de vet, men de borde skriva något mer upplysande och mer intressant att läsa än detta : Jag har klarat allt i spelet!

Gå gärna inte off-topic så tråden blir låst, detta gäller ett trevligt forums öde.

i egenskap av moderator så får jag väl komma med lite motargument då...

1. vad har det med ranken att göra? att folk försöker komma upp i rank genom onödiga inlägg? nu för tiden får de flesta som är nya en tillsägelse om de bryter mot §1.11, såvida det inte är rent spam eller liknande förstås. förmodligen leder det till att de som inte vet om reglerna läser dem, eller så åker de på en varning nästa gång.

ju längre man varit reggad och ju fler inlägg man skrivit, desto mer förväntas att man kan regler etc. har man varit medlem här ett år och har #5 i rank så är det omöjligt att inte känna till reglerna, då åker du lättare på en varning.

2. vi har inget aktivt system för att godkänna trådar innan de får synas, bara i Diskussionsforumet finns detta.

↗ till inlägget

Har ranken någon betydelse? (Hur bra en viss person är)

Jag har sett massvis med personer som bara gör trådar och postar onödiga inlägg.

Är ranken något att sträva efter verkligen?

Jag tolkar det som desto högre rank man har, desto mer respekt får man.

Det är inte acceptabelt, Admin & moderatorer borde utdela flera varningar.

Visserligen kanske om man har en hög rank-nivå vet man mer om reglerna & fuska.se men vissa får ju bara för mycket uppmärksamhet.

Frågen lyder : Vad tycker ni om detta att ranken betyder alldeles för mycket?

Det kanske ändrar någons uppfattning av en viss person, det kanske gör ens mun flummig och skriker "noob"! över hela rummet hemma.

Jag har både negativa & positiva uppfattningar om ranken.

Detta borde moderatorerna göra :

*Fler varningar utdelade för onödiga inlägg. (off-topic också)

*Fler varningar för onödiga skapade trådar som ni moderatorer skulle nekat.

Har också sett att vissa personer skriver i trådar som handlar om spel utan aning vad spelet handlar om.

Det kanske är så att de vet, men de borde skriva något mer upplysande och mer intressant att läsa än detta : Jag har klarat allt i spelet!

Gå gärna inte off-topic så tråden blir låst, detta gäller ett trevligt forums öde.

Vad menar du med "de flesta" ?

När man registerar sig som medlem på fuska.se måste man godkänna att man har läst reglerna, om man självfallet inte gör det skall man även få en ny chans för de inte läste reglerna?

Så tolkar jag det som du menade.

Visst, ibland när man orkar inte läsa allt i "terms and condition" kanske man skiter i det hela (på andra webbsidor), men det är viktigt att kunna reglerna eftersom detta är ett viktigt forum och om man då inte gör det skall ni även dela ut varningar.

Vissa är medvetna om konsekvenserna om man bryter reglerna, men ändå kollar de inte upp reglerna eller försöker få ett vett i sitt inlägg.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in