Hoppa till innehåll

Ranken


Gäst Radicus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har ranken någon betydelse? (Hur bra en viss person är)

Jag har sett massvis med personer som bara gör trådar och postar onödiga inlägg.

Är ranken något att sträva efter verkligen?

 

Jag tolkar det som desto högre rank man har, desto mer respekt får man.

Det är inte acceptabelt, Admin & moderatorer borde utdela flera varningar.

 

Visserligen kanske om man har en hög rank-nivå vet man mer om reglerna & fuska.se men vissa får ju bara för mycket uppmärksamhet.

Frågen lyder : Vad tycker ni om detta att ranken betyder alldeles för mycket?

 

Det kanske ändrar någons uppfattning av en viss person, det kanske gör ens mun flummig och skriker "noob"! över hela rummet hemma.

Jag har både negativa & positiva uppfattningar om ranken.

 

Detta borde moderatorerna göra :

*Fler varningar utdelade för onödiga inlägg. (off-topic också)

*Fler varningar för onödiga skapade trådar som ni moderatorer skulle nekat.

 

Har också sett att vissa personer skriver i trådar som handlar om spel utan aning vad spelet handlar om.

Det kanske är så att de vet, men de borde skriva något mer upplysande och mer intressant att läsa än detta : Jag har klarat allt i spelet!

 

Gå gärna inte off-topic så tråden blir låst, detta gäller ett trevligt forums öde.

 

i egenskap av moderator så får jag väl komma med lite motargument då...

1. vad har det med ranken att göra? att folk försöker komma upp i rank genom onödiga inlägg? nu för tiden får de flesta som är nya en tillsägelse om de bryter mot §1.11, såvida det inte är rent spam eller liknande förstås. förmodligen leder det till att de som inte vet om reglerna läser dem, eller så åker de på en varning nästa gång.

ju längre man varit reggad och ju fler inlägg man skrivit, desto mer förväntas att man kan regler etc. har man varit medlem här ett år och har #5 i rank så är det omöjligt att inte känna till reglerna, då åker du lättare på en varning.

 

2. vi har inget aktivt system för att godkänna trådar innan de får synas, bara i Diskussionsforumet finns detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Har ranken någon betydelse? (Hur bra en viss person är)

Jag har sett massvis med personer som bara gör trådar och postar onödiga inlägg.

Är ranken något att sträva efter verkligen?

 

Jag tolkar det som desto högre rank man har, desto mer respekt får man.

Det är inte acceptabelt, Admin & moderatorer borde utdela flera varningar.

 

Visserligen kanske om man har en hög rank-nivå vet man mer om reglerna & fuska.se men vissa får ju bara för mycket uppmärksamhet.

Frågen lyder : Vad tycker ni om detta att ranken betyder alldeles för mycket?

 

Det kanske ändrar någons uppfattning av en viss person, det kanske gör ens mun flummig och skriker "noob"! över hela rummet hemma.

Jag har både negativa & positiva uppfattningar om ranken.

 

Detta borde moderatorerna göra :

*Fler varningar utdelade för onödiga inlägg. (off-topic också)

*Fler varningar för onödiga skapade trådar som ni moderatorer skulle nekat.

 

Har också sett att vissa personer skriver i trådar som handlar om spel utan aning vad spelet handlar om.

Det kanske är så att de vet, men de borde skriva något mer upplysande och mer intressant att läsa än detta : Jag har klarat allt i spelet!

 

Gå gärna inte off-topic så tråden blir låst, detta gäller ett trevligt forums öde.

 

Vad menar du med "de flesta" ?

När man registerar sig som medlem på fuska.se måste man godkänna att man har läst reglerna, om man självfallet inte gör det skall man även få en ny chans för de inte läste reglerna?

Så tolkar jag det som du menade.

Visst, ibland när man orkar inte läsa allt i "terms and condition" kanske man skiter i det hela (på andra webbsidor), men det är viktigt att kunna reglerna eftersom detta är ett viktigt forum och om man då inte gör det skall ni även dela ut varningar.

Vissa är medvetna om konsekvenserna om man bryter reglerna, men ändå kollar de inte upp reglerna eller försöker få ett vett i sitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir trevligare utan rank, men fuska.se bör hålla traditionen kvar med rank, det gör detta forumet speciellt.

 

* Outside Enemy, har försökt att förstå vad du menar, du behöver inte säga att jag är dryg för det vet alla redan... kan du förklara ?

 

Trevligare utan rank? Är man aktiv ska det väl belönas!?

 

Men spammar man för den så förtjänar man det inte, jobba för den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Ja, om man är aktiv skall det belönas.

Men man blir ibland kanske för girig... och det är ju inte så bra.

 

Så det finns både fördelar och nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte läst igenom varken första/andra sidan av tråden, men för mej betyder ranken nästan inget... Men ändå tycker jag att jag borde va gamer lr nåt sånt med mitt medlemsnummer ;P Har en gång i tiden varit #5 va de nu hette, men då återställdes forumet lr nåt sånt, och alla fick börja på nykomling lr #2 va nu det va ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, om man är aktiv skall det belönas.

Men man blir ibland kanske för girig... och det är ju inte så bra.

 

Så det finns både fördelar och nackdelar.

 

Det är väl precis det Admin vill, att alla ska komma tillbaka dagligen bara för att höja sin rank genom att skriva lite inlägg här och där. Helt plötsligt har man ett aktivt forum. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Men ett aktiv forum måste inte alltid vara ett trevligt forum.

Då är det upp till de ansvariga att göra något, dela ut fler varningar för onödiga inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu för tiden får de flesta som är nya en tillsägelse.

 

1. ja spammar man så åker man ut direkt, om servern hackar så att två inlägg irad skapas blir du inte bannad för det - det avgörs i varje fall och det är inte en sovjetdiktatur där allt bedöms exakt likadant utan hänsyn till omständigheterna, det är det som menas med att "de flesta" får en tillsägelse.

 

2. ja det är korrekt. visst jag håller med om att du har en poäng där men jag hade inte varit kvar på detta forum sedan 2001 om någon varnat mig för att jag bröt mot en mindre regel som jag missat två dagar efter att jag reggat mig...

rom byggdes inte på en dag - det tar en stund att komma in i och lära sig alla regler etc. men framför allt så är främst onödiga inlägg en ren tolkningsfråga. ett inlägg som platsar fullt ut på konkurrentsidan .nu kanske anses jätteonödigt här eller tvärtom. det är även anledningen till att alla vi moderatorer inte alltid dömer likadant.

men det finns ju de regler som man knappast kan undvika känna till, som man bör veta redan innan man kommer hit, §1.1 exempelvis och då behövs inga tillsägelser innan varning precis...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...