💬
Logga in
Fuska.se

Återställningen Av Irak?

341 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Bush är bra då han faktiskt kan hantera terrorismen. Även fast det har hänt bakslag.. men man kan ju inte säga att terrorismen är lätt att bekämpa. Jag ser inget fel med att skicka soldater till mellanöstern då terrorismen tyvärr är stark där.

Bush är enligt mig en bra ledare som vet att fred inte kan lösa allt. Vissa saker, som terrorism, kräver mer drastiska metoder än att bara ge dem vad de vill ha.

Tack o Hej.

Bush's soldater som han skickar för att slå ut terrorismen dödar ju oskyldiga civila männsikor som är helt emot terrorismen.

Det måste gå att hantera terrorismen på något annat sätt än att låta oskyldiga dö.

Soldaterna dödar oskyldiga civila pga av att terrorismen som civilan hatar har dödat någon amerikansk soldat. Men sen så dödar dem en bunt oskyldiga.

Är det rätt? Nej.

Dem har inget och göra med terrorismen. Dem dära soldaterna är så bortskämda. Dör någon av deras så måste dem döda 20 gånger så mer oskyldiga.

Sen så säger dem att det var rätt att vi gjorde så.

15 Jun 2006
Nivå 3 · Lärling

Kanske så klär soldaterna ut sig till civila o bobar dom

Jag tror att Bush sammarbetar med terroristerna. Skickar ner sina egna=Längre krig=Mer tid för och hämta olja.

Vi får väl se hur det går för Irak.

Menar du att vi ska vänta och se vad som händer?

Vi måste göra någonting, oljan skall stanna kvar i Iraq!

Nivå 3 · Lärling

Just det alla svenskar ta en soft air gun och åk ner ditt snabba på!!!

Soft air-guns?

Kom med något bättre argument, AK-47:an är vad som gäller nuförtiden.

Det är ju Iraqs olja, de har väl copyright?

Iraks olja ska inte gå till dem som dödar massor av folket. Det ska gå till behövande.

Det är Irak som har försörjigt bland alla arabländer mest.

Först kommer SaudiArabien sen Irak.

asså, visst Irak har bilar, men själv tycker jag USA har rätt till den (oljan), mycket säger att de (USA) har större rätt till den, pga mycke större behov.

och inga "om USA hittade [nåt värdefullt] under ditt hus, för att de behövde den, skulle du låta dem ta den?"

och för att svara på den, ja kanske. om de verkligen behöver den så.

Senast ändrad:

16 Jun 2006

Nu förstår jag på din smak Kaktus-Killen.

Om du hittar diamanter, rubiner och alla möjliga kristaller under ditt hus, då säger USA att de behöver kristallerna och då blev du så övertygad så du ger kristallerna till USA.

Troligt...

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

asså, visst Irak har bilar, men själv tycker jag USA har rätt till den (oljan), mycket säger att de (USA) har större rätt till den, pga mycke större behov.

och inga "om USA hittade [nåt värdefullt] under ditt hus, för att de behövde den, skulle du låta dem ta den?"

Säg mig, hur ska Irak återuppbyggas utan oljan?

Vart ska dem få intäkterna ifrån?

↗ till inlägget

Jag skulle inte ge något! Dem får nöja sig med sitt Mcdonalds inkomster.

Irak har fått oljan från naturen! Det är därifrån de kommer!

USA har ingen mer värde för oljan. Irak har försöjrit många länder med oljan? Har USA gjort det?

Nej.

Nivå 3 · Lärling

haha kaktus-killen tror du äns på det där själv.Du om du hittar nåt värdefullt under dit hus säg till då för ja vill ha det.

Kaktus-Killen, hittar du en skatt från viking tiden under ditt hus så ge den till mig. Jag behöver den verkligen.

17 Jun 2006

* Pucko, okey...

Har inte USA givit mycket olja till Europa?

Jo, men en stor summa pengar. Så ni tycker att USA ska lämna Irak förstört utan olja för att försöka bygga upp landet igen som den var innan?

USA kanske inte måste ta all olja :/

Ja men dem försöker ta så mycket dem kan.

De uttnyttjar ju bara Irak, med skölden försöker de hjälpa landet medans i andra handen har de en spade som tar med sig olja.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in