↗ till inlägget
Zlatan gjorde många mål i Juventus i SERIE A.
Juventus fans är inte som Sveriges. Gör en spelare misstag så får ni ryck. Väx upp, snälla nån.
Ni har faktist glömt hur mycket Zlatan har gjort för Sverige.
Innan jag kommer med mitt motargument så vill jag bara påpeka att jag varken dyrkar Zlatan eller tvärtom.
Det jag menade när jag postade mitt inlägg för inte så svårt att förstå, då det enda du egentligen behöver kunna är att läsa mitt inlägg ordentligt och förstå mina ord, samt att sanna de.
Zlatan har enlgit mig gjort en helt godkänd säsong för Sverige med tanke på sin skada och konkurrenten Allbäck som byter med honom om anfallspositionen.
Zlatan har enligt mig spelat bäst i anfallet vad gäller han och Alläck utöver Allbäcks mål mot England som håller väldigt hög klass.
Att Allbäck fått fler chanser är egentligen inget som jag särskiltl bryr mig om eller sätter mig in i.
Anledningen är att Zlatan oftast är en speldirigent vilket med andra ord betyder att bollarna går genom han för att skapa ett anfall.
Allbäck däremot, är saken tvärtom, då han står och hänger vid motståndarnas mål, som sedan är ett givet alternativ i ett anfall.
Henke har även han, spelat en dåligt VM utöver straffen som han brände mot Tyskland.
Han har tagit mot bollar från Zlatan som han sedan spelat ut och är därmed inte någon vidare anfallare i detta VM.
Sverige har inte ett anfall som England där det endast behövs en "libro" vilket är Rooney som både är teknisk och snabb i löpningarna.
I Sverige så behöver man minst tre anfallare för att skapa något framåt och därmed så tycker jag att Zlatan har gjort sitt och håller en godkänd nivå.
Notera att godkänd i en skala från 1-5 är en tvåa vilket betyder att Zlatan fortfarande kunde ha visaat en hel del mer i både landslaget och Juventus.
Du tar "godkänt" alldeles för högt om du frågar mig och därmed Zlatans prestation.
Notera att inget av detta är menat att bryta mot §1.1 eller någon annan regel, då inläggets syfte inte alls var menat på det viset.