💬
Logga in
Fuska.se

Zlatan

75 svar · startad

Äh det är skandal. Sverige förtjänade knappt och komma till kvartsfinal. Så fort en spelare gör ett misstag så får man panik på den. Zlatan var ju er ängel för 2 år sen. Nu så är han som ett kryp för er. Inte för mig. Vet ni hur tufft han har haft det i Juventus? Han har uträttat mycket och Juventus förtjänade det ännu mer än vad Sverige förtjänar.

Såg ni inte hur Zlatan passade Henke alltid men Henke tappar bollen. Varför just håna Zlatan? Varför inte håna Henke? Problem eller?

Zlatan har en asbra talang och är bäst i landslaget.

Säg vad ni tycker.

Jag tycker Zlatan är en riktigt bra och talangfull fotbollsspelare men jag gillar inte hans diviga attityd...

Jag tycker att Zlatan är en bra spelare, men han är som sagt lite för divig, och han jobbar inte så mycket som han kan göra.

Menar då att han inte orkar springa efter alla bollar..

Personligen gillar jag henke mer.

Håller med ganon och henke gjorde faktiskt mer än zlatan.

↗ till inlägget

Jag tycker Zlatan är en riktigt bra och talangfull fotbollsspelare men jag gillar inte hans diviga attityd...

Tycker samma sak.

Jepp..

Puck0 verkar vara ensam om att tycka att Zlatan är bäst i landslaget. :lol:

↗ till inlägget

↗ till inlägget

Puck0 har helt enkelt en anna åsikt kring ämnet, då jag varken håller med honom fullkomligt eller er andra.

Zlatan har spelat ett godkänt VM vilket kanske är lite dåligt med tanke på hans kapacitet när han verkligen är i form.

Han har haft en negativ trend hela året och i Juventus så producerade han bara 2 mål fastän att han spelade från start de flesta av matcherna.

Detta känns givetvis tungt för en anfallare i Zlatans klass, men det är ingen anledning för oss att nedvärdera honom på något sätt.

Puck0 har fullkomligt rätt angående att Henke presterat sämre än vad Zlatan åstadkommit i detta VM, då Henke för det mestadels förlorar bollarna som han får av Zlatan.

Jag nedvärderar inte Henke så missuppfatta mig inte nu, men Zlatan har gjort ett mycket bättre VM än vad Henke gjort.

↗ till inlägget

Precis, Zlatan saknar den rutin som Henke har. Dessutom måste Zlatan lära sig att använda huvudet, han kan ju inte nicka. >_>

Zlatan är en bra spelare och har en svacka. Kolla för ett år sen, gjorde fett med mål i Juventus, var bra i landslaget, var en av världens bästa spelare o.s.v.

Kolla på matchen imot England, Zlatan har tre spelare på sig hela tiden. Ändå vinner han bollen ibland. Tro inte att han har fått det lättare än för ett år sen. Och precis som G2 säger så har han ju inte samma rutin. Han är inte så gammal än. Han har mkt tid framför sig. Om ett halvår tror jag hans svacka är över.

@Zlayer: Puck0 är inte ensam om att tycka att Zlatan är bäst i landslaget, när han presterar. När han spelar som han ska göra.

Enligt mig är Zlatan bättre på att dribbla än att spela boll. Tränaren i Juventus ville att Zlatan skulle passa mer än att gå ego, han blev sämre direkt. Och det hände ju den här säsongen. Tycker att Zlatan ska börja på avbyttar bänken varje match, men komma in typ efter 60-70 min :)

Zlatan gjorde många mål i Juventus i SERIE A.

Juventus fans är inte som Sveriges. Gör en spelare misstag så får ni ryck. Väx upp, snälla nån.

Ni har faktist glömt hur mycket Zlatan har gjort för Sverige.

↗ till inlägget

Juventus fans är inte som Sveriges. Gör en spelare misstag så får ni ryck. Väx upp, snälla nån.

Han gjorde mer mål, när han var ett "ego".

Han behöver bara bli lite mer ego, då kommer han att bli gamla Zlatan :)

mm, bara för att han inte är i form nu så betyder det inte att det ska vara för evigt. Jag kan slå vad om att Zlatan kommer göra ett mål i EM 2008 och så kommer man avguda honom igen -.-

27 Jun 2006

orka hålla på med Zlatan han är väl helt okej för mig

Zlatan är väl en bra spelare men han har det svårt att uträtta något på plan när han nästan alltid är punktmarkerad på plan

Men ni måste hålla med om att han är en DIVA, ibland.

Nej det håller jag inte med om.

↗ till inlägget

7 mål på 37 matcher i laget som vann Lo Scudetto är ju jättemånga, verkligen...

Förresten...har Juve fans i Turin? =)

Samtidigt har han gjort förbannat många dåliga landskamper där han varit helt osynlig & skickade ut oss ur VM 2002 genom att inte passa en Henke med öppet mål för att istället skjuta ett jävligt uselt skott ur jävligt dålig vinkel, glöm inte heller det alla Zlatanälskare som tror att han aldrig gör något dåligt & kommer med patetiska motargument som "alla kan ha en dålig dag" (jojo, men knappast så många som han faktiskt haft) eller "gör det bättre själv" (Zlatan tjänar enorma summor på att spela fotboll, vi väntar oss då att han iallafall kämpar till han kollapsar eller domaren blåser av).

↗ till inlägget

Äh det är skandal. Sverige förtjänade knappt och komma till kvartsfinal. Så fort en spelare gör ett misstag så får man panik på den. Zlatan var ju er ängel för 2 år sen. Nu så är han som ett kryp för er. Inte för mig. Vet ni hur tufft han har haft det i Juventus? Han har uträttat mycket och Juventus förtjänade det ännu mer än vad Sverige förtjänar.

Såg ni inte hur Zlatan passade Henke alltid men Henke tappar bollen. Varför just håna Zlatan? Varför inte håna Henke? Problem eller?

Zlatan har en asbra talang och är bäst i landslaget.

Säg vad ni tycker.

Cry me a river.
↗ till inlägget

Innan jag kommer med mitt motargument så vill jag bara påpeka att jag varken dyrkar Zlatan eller tvärtom.

Det jag menade när jag postade mitt inlägg för inte så svårt att förstå, då det enda du egentligen behöver kunna är att läsa mitt inlägg ordentligt och förstå mina ord, samt att sanna de.

Zlatan har enlgit mig gjort en helt godkänd säsong för Sverige med tanke på sin skada och konkurrenten Allbäck som byter med honom om anfallspositionen.

Zlatan har enligt mig spelat bäst i anfallet vad gäller han och Alläck utöver Allbäcks mål mot England som håller väldigt hög klass.

Att Allbäck fått fler chanser är egentligen inget som jag särskiltl bryr mig om eller sätter mig in i.

Anledningen är att Zlatan oftast är en speldirigent vilket med andra ord betyder att bollarna går genom han för att skapa ett anfall.

Allbäck däremot, är saken tvärtom, då han står och hänger vid motståndarnas mål, som sedan är ett givet alternativ i ett anfall.

Henke har även han, spelat en dåligt VM utöver straffen som han brände mot Tyskland.

Han har tagit mot bollar från Zlatan som han sedan spelat ut och är därmed inte någon vidare anfallare i detta VM.

Sverige har inte ett anfall som England där det endast behövs en "libro" vilket är Rooney som både är teknisk och snabb i löpningarna.

I Sverige så behöver man minst tre anfallare för att skapa något framåt och därmed så tycker jag att Zlatan har gjort sitt och håller en godkänd nivå.

Notera att godkänd i en skala från 1-5 är en tvåa vilket betyder att Zlatan fortfarande kunde ha visaat en hel del mer i både landslaget och Juventus.

Du tar "godkänt" alldeles för högt om du frågar mig och därmed Zlatans prestation.

Notera att inget av detta är menat att bryta mot §1.1 eller någon annan regel, då inläggets syfte inte alls var menat på det viset.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in