💬
Logga in
Fuska.se

Harry Potter 7!

136 svar · startad

↗ till inlägget

Skuggan: Har hon verkligen avslöjat så mycket om bokens innehåll redan, det känns lite konstigt enligt mig. Det låter som några bra teorier i alla fall, men som sagt är det verkligen hon som har sagt det? Finns det bevis för det i så fall.

Jag ska köpa den sjunde boken när den kommer ut, det finns det inga tvivel om. B)

Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,847969,00.html

Karamellkungen
↗ till inlägget

Skuggan: Har hon verkligen avslöjat så mycket om bokens innehåll redan, det känns lite konstigt enligt mig. Det låter som några bra teorier i alla fall, men som sagt är det verkligen hon som har sagt det? Finns det bevis för det i så fall.

Jag ska köpa den sjunde boken när den kommer ut, det finns det inga tvivel om. B)

Tack!

Det blir spännande att läsa fortsättningen. :)

29 Jun 2006
↗ till inlägget

JK Rowling medger härmed att två viktiga personer som står Harry nära kommer att dö i den sista boken, alltså inte Harry själv.

Dessa två lär vara Neville och Voldemort då Nevills föräldrar omkom på grund av just Voldemort.

Neville kommer förmodligen att försöka döda honom för att sedan omkomma själv i någon förbannelse.

Nevilles föräldrar lever ju. De ligger på Sankt Mungos eller vad nu det hette. De har bara förlorat förståndet, men lever gör de iallafall.

Och sen var det Bellatrix som fick dem att bli sånna, inte Han-Som-Inte-Får-Nämnas.

↗ till inlägget

JK Rowling medger härmed att två viktiga personer som står Harry nära kommer att dö i den sista boken, alltså inte Harry själv.

Dessa två lär vara Neville och Voldemort då Nevills föräldrar omkom på grund av just Voldemort.

Neville kommer förmodligen att försöka döda honom för att sedan omkomma själv i någon förbannelse.

WTF?! Jag som hela tiden gick och inbillade mig att det var Han-Som-Inte-Får-Nämnas som "dödade" Neville's föräldrar.

Har du inte läst Den Flammande Bägaren? xD

Harry och Co. stöter på Neville och hans mormor på Sankt Mungos när de hälsar på Nevilles föräldrar. :P

↗ till inlägget

Har du inte läst Den Flammande Bägaren? xD

Harry och Co. stöter på Neville och hans mormor på Sankt Mungos när de hälsar på Nevilles föräldrar. :P

Jo, faktum är att jag läst genom alla böckerna noggrant.

Dock så drar minnet ibland när man attraheras av något annat när man läser, vilket resulterar att man glömmer sådanna viktiga saker. :P

Jadu. Det finns bara teorier, inget annat. Min syrra tror att det blir en 8:nde bok faktiskt. Att han sedan återvänder till skolan och så. Men det tror jag lite på.

Men jag vill inte tro på så mycket. Jag tror iaf en sak om att Harry konfronterar Voldemort. Det sägs ju vara den sista boken. Något riktigt måste ju hända nu, bortsett från Dumbledores död då.

4 Jul 2006
↗ till inlägget

Man vet så pass lite om Voldemort's kärleksliv så det skulle lika gärna kunna vara så att han faktiskt var kär i Lilly under skoltiden.

Sedan så blev Voldemort arg när han fick veta att James gift sig med Lilly, vilket resulterade att han dödade de.

du voldemort gick på skolan lång tid innan lily

6 Jul 2006

Escaflowne: Det är i Fenixorden (boken) som Harry möter paret Neville.

Men i Den Flammande Bägaren sa de ju att det var Barty Crouch Junior som anföll paret Neville. Kolla själv, sidan 612.

7 Jul 2006
Trådstartare #90
↗ till inlägget

jag tror att voldemort var kär i lily

Omöjligt dom gick hon var inte född när han gick på skolan !
8 Jul 2006
↗ till inlägget

Escaflowne: Det är i Fenixorden (boken) som Harry möter paret Neville.

Men i Den Flammande Bägaren sa de ju att det var Barty Crouch Junior som anföll paret Neville. Kolla själv, sidan 612.

du det var flera som hängde med men det var lestrange som tortera dom.

du vet vissa dödsätare kanske vill stå och skrattta

Men varför trodde alla att det var B. C. Jr som torterade paret Neville?

vilk trode det?

jag har märkt när jatg läser om bökerna iblsnd att vissa saker inte går ihop men har dom inte i skallen.

tror Malfoy och Snape dör.

Harry kastar väl någon formel som gör att Voldemort blir till ett träd ,eller nått >_<

9 Jul 2006

Jag tror att Harry dör Sirius dör!

title: Harry potter och Vodemort!

Sirius dog (mer försvann...) ju i 5e boken.

10 Jul 2006

Harry Potter och Voldemort? Lite oseriös titel...

13 Jul 2006

har någon en aning när nästa bok kommer ut på engelska?

potter dödar voldemort på nått konstigt oväntat sätt (dåligt)

20 Jul 2006

ne basketbollen som dumbledore får extrema krafter o hämnas på dumbledore som dör (en andra gång) sedan kidnappar han hermoine. när hon kommer tilbaka är allt normalt igen. hermoine blir gravid efter att ha älskat med ron på altaret. när hon ska födas så kommer det en flicka. Med en basketboll till huvud. ron dumpar hermoine som blir sur o dödar henne. han uppfostrar basketbollshuvudflickan som fått namnet baskettjejen som sitt egna barn. när han blir stor så upptäcker han att det är ron som dödat hermoine o så hamnas han. efteråt så återupplivas dumbledore lr not så ska han hämnas igen osv. osv.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in