💬
Logga in
Fuska.se

Shonen Jump

47 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Nej jag prenumererar inte på denna serietidning, men jag gör det på serietidningen Kalle Anka det är mer min stil.

10 Aug 2006
Nivå 3 · Lärling

jag älskar boken jag läser naruto och shaman king

Nivå 2 · Novis

Köpte några nummer men bytade snabbt till Manga Mania <_< Mkt bättre manga i den ^_^

Varför köpa Shonen Jump då det finns ännu mer manga på nätet? ;)

11 Aug 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Vilket är bäst att prenummenera på, Manga Mania eller Shonen Jump?

jag gillar naruto.ja jag prenumererar på shonen

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

Varför köpa Shonen Jump då det finns ännu mer manga på nätet? ;)

Vilken fråga.. <_< Om man nu bara ÄLSKAR manga och anime som jag så läser man inte på nätet. Det är inte samma känsla som att hålla i en manga :bah: Svårt att beskriva.

Skinnpytte det är en smaksak. Själv föredrar jag Manga Mania eftersom jag gillar serierna i den mycket mer än dom i Shounen Jump. Det enda dom borde byta ut i Manga Mania är School Rumble vilket jag inte föll för alls <_<

Senast ändrad:

12 Aug 2006
Nivå 6 · Fuskare

Håller klart med Rowyn på den frågan, hellre läser jag manga på nätet än i Shonen Jump och Manga Mania.

Måste säga att jag avskyr alla svenska översättningar av mangor/anime eftersom de alltid anväder ord som förlöjligar det hela och oftast fattar man inte ett dugg därför håller jag mig till de engelsk översatta.

Otaku: Shounan Jump och Manga Mania kan man väl inte riktigt räkna till "som-att-hålla-i-en-riktig-manga" för det är ju inte riktigt samma sak Shonen Jump och Manga mania är ju mer sammlade verk.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in