Nej jag prenumererar inte på denna serietidning, men jag gör det på serietidningen Kalle Anka det är mer min stil.
Shonen Jump
jag älskar boken jag läser naruto och shaman king
Köpte några nummer men bytade snabbt till Manga Mania <_< Mkt bättre manga i den ^_^
Varför köpa Shonen Jump då det finns ännu mer manga på nätet? ;)
Vilket är bäst att prenummenera på, Manga Mania eller Shonen Jump?
jag gillar naruto.ja jag prenumererar på shonen
↗ till inläggetVilken fråga.. <_< Om man nu bara ÄLSKAR manga och anime som jag så läser man inte på nätet. Det är inte samma känsla som att hålla i en manga :bah: Svårt att beskriva.Varför köpa Shonen Jump då det finns ännu mer manga på nätet? ;)
Skinnpytte det är en smaksak. Själv föredrar jag Manga Mania eftersom jag gillar serierna i den mycket mer än dom i Shounen Jump. Det enda dom borde byta ut i Manga Mania är School Rumble vilket jag inte föll för alls <_<
Håller klart med Rowyn på den frågan, hellre läser jag manga på nätet än i Shonen Jump och Manga Mania.
Måste säga att jag avskyr alla svenska översättningar av mangor/anime eftersom de alltid anväder ord som förlöjligar det hela och oftast fattar man inte ett dugg därför håller jag mig till de engelsk översatta.
Otaku: Shounan Jump och Manga Mania kan man väl inte riktigt räkna till "som-att-hålla-i-en-riktig-manga" för det är ju inte riktigt samma sak Shonen Jump och Manga mania är ju mer sammlade verk.