💬
Logga in
Fuska.se

Pogram-mappen Visas

13 svar · startad

Jag har ett problem. Varje gång jag loggar in på kontot på datorn så öppnas pogram-mappen hela tiden som en popupp. Jag har varit med om detta på morsans dator men kommer inte på vad som var felet. Hjälp!

min kompis har det så också & jag skulle vilja ha ett svar på denna frågan.

så har jag med haft det på mina gamla datorer det var störande :S

Skaffa programfixaren. Det är ett program som gör så att mappar inte popar upp när man startar datorn. Det är inte alla mappar den kan hindra.

Senast ändrad:

Gå till kör, skriv regedit.

Gå in på HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software - > Microsoft -> Windows -> Current verision.

Här kollar du i alla saker som börjar på Run, Runonce etc. om du kan hitta något där det står C:\Program files\blabla

och då ändrar du det till: C:\Program\blabla.

Jag menar inte att du ska hitta något som har med blabla att göra, jag bara tog det som exempel.

Ok! Ska testa det.

Gör de.

OBS! det där var för XP.

10 Aug 2006

Det funkade inte! Ja jag har xp

11 Aug 2006

- För att lösa detta så måste man gå in i registereditorn i Windows. Här kan jag inte ta något ansvar om du pillar fel, men om du följder denna guide så ska det gå bra. Öppna registereditorn genom Start->Kör->Skriv regedit och tryck Enter. Sedan ska du leta dig fram till mappen CurrentVersion som ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/. Kolla sedan igenom Run, Run-, RunOnce, RunOnceEx, RunServices sant RunServicesOnce. I någon eller några av dessa finns en nyckel som börjar med Program Files/någon sökväg. Ändra Program Files till Progra~1. Sedan är det bara att gå ur registereditorn och starta om datorn så ska allt vara löst.

/Martin Söderlund - Snabbstart.com

Titta även under autostart.

Startknappen > Program > Autostart

Ligger mappen där? Högerklicka och ta bort den (mappen försvinner självklart inte).

Senast ändrad:

här har du ett program!

Jag vet inte vad jag ska ändra för fil så jag skickar en bild som kan hjälpa dig. Vilken av de här filerna i listan ska ändras?

Senast ändrad:

PMFIX

12 Aug 2006
↗ till inlägget

- För att lösa detta så måste man gå in i registereditorn i Windows. Här kan jag inte ta något ansvar om du pillar fel, men om du följder denna guide så ska det gå bra. Öppna registereditorn genom Start->Kör->Skriv regedit och tryck Enter. Sedan ska du leta dig fram till mappen CurrentVersion som ligger under HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/. Kolla sedan igenom Run, Run-, RunOnce, RunOnceEx, RunServices sant RunServicesOnce. I någon eller några av dessa finns en nyckel som börjar med Program Files/någon sökväg. Ändra Program Files till Progra~1. Sedan är det bara att gå ur registereditorn och starta om datorn så ska allt vara löst.

/Martin Söderlund - Snabbstart.com

Just ja! det var Progra~1 man skulle skriva, det glömde jag. :(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in