Gillar att åka men suger på det kan inte ens hoppa
:( men vill gärna lära mig bli bättre men har inte så mycket med tid för det :( :( :(
Gillar att åka men suger på det kan inte ens hoppa
:( men vill gärna lära mig bli bättre men har inte så mycket med tid för det :( :( :(
När jag börjar åka så räkna inte med att jag tänker hoppa på stångar å sånt..har ju sett filmer och det e inte trevligt om man ramlar å får stången mellan benen..O'boy.. :unsure:
Det har jag gjort! Har dock hela kulpåsen kvar. :)
↗ till inläggetJag kunde droppa ner för en 7 meters-ramp för ungefär 8 månader sen... och jag kan göra rock-to-fakie i en 2-meters ramp, och jag gör på riktigt. Inte bara komma med trucken ovanför stången.Jag åker lite då o då, men alla mina skejtkompisar e så j*vla lata så vi åker aldrig. Jag lärde mig nyss ollie, jag har tränat i ett helt år och äntligen resultat :D .Men när skolan börjar igen så ska jag skejta lite mer antagligen.
Jag kör longboard :). Är rätt bra faktiskt.
↗ till inläggetJag kör longboard :). Är rätt bra faktiskt.
Är det kul? Har sett vissa som kör, ser ganska kul ut om man
får upp hög fart.
Åkte förut nu har jag aldrig tid :(
Drar upp till brädcentralen i örebro ibland för att åka.
↗ till inläggetvadå "dock"?Det har jag gjort! Har dock hela kulpåsen kvar. :)
är det otur att du har den i behåll eller?
men för typ ja 1vecka sen var det ju ett rejs uppe i djurås här i dalarna där dom körde i 1km nerförsbacke och fick upp farten till 60-70km timmen... Och så var det en kurva mitt i backen som gjorde så att 3st bröt en krops del :cry: :cool:
Vart kan man köpa en skateboard och hur mkt kostar dom ungefär? O vad e en longboard? 0.-
Visst är det kul att skejta...
Alltid kul att träna lite här och var i parken och lite på vägarna.
du överdriver nog lite...du vet att 30 km/h är mega snabbt för skateboard...
Har inte direkt något stort intresse för skateboard men frestas att följa med kusinen till Fryshuset och kolla på.
Har precis börjat typ och f*n va skoj de e :D
Nån som har lite schyssta tips för en nybörjare? B)
Jag har testat, klarar knappt å åka framåt, men annars är det okej :P
↗ till inläggetHar precis börjat typ och f*n va skoj de e :D
Nån som har lite schyssta tips för en nybörjare? B)
I förstahand skall du nog lära dig Ollie, Det är nyckeln till många trick.
↗ till inläggetJag har testat, klarar knappt å åka framåt, men annars är det okej :P
Hihi till och med jag kan faktiskt åka ganska bra utan att ha åkt :P Jag har det i kroppen bara, bra balans å känsla ^^..
Jag skejtade ett tag förut, och det var skitskojj. Slutade eftersom jag aldrig kunde lyckas med nån j*vla ollie (måste haft en dålig bräda <_< ).
Men man är ju lite frestad att skaffa sig en ny fräsch skateboard och börja träna i ramper och så. På det viset slipper man olla för att göra trick.
I första hand ska du träna på att åka rakt snabbt, svänga en 90 graders sväng och behålla farten,Åka i backar utan att hoppa av brädan för rädslans skull,svänga 180 grader och fortsätta åka...
Det ovan stående ska du träna på 1-3 månader för att bli bra på det. =)
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in