Mina två storasystrar är 19 och 21 och spelar Super Mario. Tjejer + Tv-spel är helt normalt, precis som att killar också spelar.
Tv-spel + Tjejer
Det är väl bra antar jag?
Min stora syster spelade GTA, och need for speed, men nu är hon 18 och har jobbet att tänka på! :(
f*n vad glad jag blir när jag hör detta! :P
Och jo, jag diggar ff spelen ;) Men jag spelar faktiskt GTA, Slaget om den tredje tidsåldern, SSX m.fler.. diggar oxå Bond - Nightfire.. blir helt lack.. on off annonserade att de sålde de för 99 nytt. Men så fanns det inte. bara en stor låda att rota igenom.
Sen har jag letat överallt.. Hittade det på Br för 300.. forget it.
min syrra spelr på MITT ps2 mer än jag gör ;)
Vad ska man säga, visst är det okej att de spelar, men själv skulle jag aldrig umgås med TV-spelande tjejer.
Tjejer brukar spela Habbo, The Sims. Och såna simulator spel.
Det känns lite konstigt att spel skulle vara något "Manligt", men det verkar nästan så utifrån svaren här i tråden.
Min storasyster brukar fråga om jag har lust att köra mario kart dd ooch min 3 andra syrror frågar typ varja gång om dom får köra med mig om inte så sitter dom på sidan och kollar på.
↗ till inläggetTjejer brukar spela Habbo, The Sims. Och såna simulator spel.
Ja, det är sådana spel vi killar tycker är tråkiga, där man ska bygga upp en familj o.s.v. Killar tycker mer om action och äventyrsspel. ;)
↗ till inläggetTjejer brukar spela Habbo, The Sims. Och såna simulator spel.
Har ni gjort en omröstning eller enkät någonstans som har fått många svar eller? Det finns tjejer som gillar actionspel och så finns det killar som gillar spel så som Habbo. Titta i trådar om Habbo på ett spelforum. Vid ett inlägg står det ju vad för kön personen som har skrivit ett inlägg har. Det är faktiskt rätt ofta där står P = Pojke och inte F = flicka. Så jag köper inte riktigt det.
killar gillar saker och tjejer gillar människor/relationer. så är det i regel.
jag tycker inte det är konstigt med tjejer som spelar tv/data - spel. men det är mer ovanligt att tjejer spelar än att killar spelar. detta betyder inte att tjejer inte använder datorn lika/mindre än killar. för det mesta är tjejer nog inne på msn, lunarstorm etc. (relationer/människor) mer än killar medans killar spelar CS och WoW (vapen/magi o.s.v = saker).
men självklart finns det alltid undantag.
eller vill tjejerna inte säga det för att inte vara ensmam tjej på just det.
Har aldrig ens hört talats om en tjej som har spelat nånting överhuvud taget på nån konsoll,utom The Sims då såklart
Om en tjej spelar tv-spel är det ett + enligt mig,ett till gemensamt intresse :P
Nu när jag tänker på det så gillar min syrra oxå tv spel :P
↗ till inläggetHar aldrig ens hört talats om en tjej som har spelat nånting överhuvud taget på nån konsoll,utom The Sims då såklart
Om en tjej spelar tv-spel är det ett + enligt mig,ett till gemensamt intresse :P
Inte det? O hur förklarar du då alla tjejer som e inne på pokemon-forumet? Där ibland jag o Carttie <_< Visst vi kanske inte syns lika mycket men nog finns vi.
Asså.
det är sällsynt med tjejer som inte har eller åtminstonde gillar att spela tv-spel.
Det är väl nästan exakt lika vanligt.
Jag känner inte så många tjejer som håller på med GTA och sånna saker de spelar mest The Sims och hästspel. Usch hästar gillar inte ja.
↗ till inläggetHar aldrig ens hört talats om en tjej som har spelat nånting överhuvud taget på nån konsoll,utom The Sims då såklart
Just det ja jag tänkte faktiskt inte på er två men om jag säger så här:
Ni två är de enda jag vet som spelar "spel" och är tjejer då förstås.
läs bara bonnies signatur... ^^
↗ till inläggetAsså.
det är sällsynt med tjejer som inte har eller åtminstonde gillar att spela tv-spel.
Det är väl nästan exakt lika vanligt.
Det ÄR lika vanligt, bara att det inte är ofta man hör om tjejer som spelar helt enkelt.