Nu på nyheterna sägs det att dom planerar Saddam Husseins straff...
Det kan bli från 10 år till Dödstraff...
Vad tycker ni han förtjänar?
Han nekade ju i rätten.
Fast jag tycker ingen förtjänar att dö.
Nu på nyheterna sägs det att dom planerar Saddam Husseins straff...
Det kan bli från 10 år till Dödstraff...
Vad tycker ni han förtjänar?
Han nekade ju i rätten.
Fast jag tycker ingen förtjänar att dö.
Vafan vad säger du! Säger du att Saddam inte förtjäna att dö! Fattar du vad han gjorde med sitt folk. Varje dag så gick han in i folks hus och tog fruarnas män. Om dem inte blev hans soldater så fick dem stå på led och han skärde av deras hals. Han brukade piska dem sedan flå dem!
Han ska f*n få lidande i 1månad och sätta sig i elektriska stolen och få en raket på sig och slå på 50 000 vålt!
Han är inte värd och leva! Han är absolut inte det!
Ett riktigt långt fängelsestraff..
Inte bara det. Han ska plågas likamycket som folket i Irak plågades. Sen så gör man en Sermoni*stavning* lägger han på elektriskastolen och alla ska se på när han får stötar!
Saddam Hussein har plågat folket i Irak så han ska väl också plågas lite.
Typ sitta i elektriskastolen eller nåt liknande.
En sak till hur kan en advokat skydda han för allt han har gjort..??
Jag tycker han ska plågas mycket efter allt han har gjort. Han har tillåmed gjort avbrott i alla hans rättegångar.
Ger man honom dödsstraff har man precis sjunkit till en nivå väldigt lik just den Saddam Hussein befinner sig på.
Nej, ett grymt långt fängelsestraff låter bättre om ni frågar mig. Frågan är om det inte är värre, att veta att man kommer leva istängd och berövad från sin frihet så pass länge att om man inte dör förräns man kommit ut så har man kanske max ett par år som fri man.
Att bli berövad sin frihet e inget jag tror att jag ens kan föreställa mig. Men jag tror att det e en av de största förluster man kan göra.
Livstids fängelse låter bra.
Han ska inte behöva avlidas, han får tid att tänka över det han har gjort i fängelset -_-
↗ till inläggetInte bara det. Han ska plågas likamycket som folket i Irak plågades. Sen så gör man en Sermoni*stavning* lägger han på elektriskastolen och alla ska se på när han får stötar!
Du och Saddam har nog samma värderingar om människoliv och dess värde.
↗ till inläggetLivstids fängelse låter bra.
Han ska inte behöva avlidas, han får tid att tänka över det han har gjort i fängelset -_-
Han lär knappast tänka på det, eftersom han är fullständigt övertygad om att han handlade rätt. Han kommer bara sitta där tills han dör, troligast är nog att han begår självmord i fängelset
↗ till inläggetV*f*n vad är det du säger! Jag tycker inte att människor är värda som mördar andra människor. Men när har jag sagt att en människa inte är värd om den inte har bra lojalitet mot en idiotisk diktator?Inte bara det. Han ska plågas likamycket som folket i Irak plågades. Sen så gör man en Sermoni*stavning* lägger han på elektriskastolen och alla ska se på när han får stötar!
eftersom livstid är 25 år (konstigt, aldrig träffat nån som dött av ålder vid 25) så kan vi ju hoppas på att han får 4 livstidsstraff ^^,
och, DonKeN, han menar väl att avliva Saddam är väl nästan samma sak som vad han gjort, mord..
Jag tror inte att Saddam käner för sig och döda sig själv så någon måste göra det. Den som avrättar Saddam är värdig och leva och har rensat bort ännu en mördare.
Är det fel på det? Ska alla familjer som förlorat sina söner, sina män eller sina kvinnor tänka så här. Varför dör inte Saddam? Han har ju dödat min familj.
Det är värre att vara i fängelse än att dö.
Då ska han vara i fängelse tills han dör tycker jag. Det ska vara dålig mat för honom. Hårt arbete.
↗ till inläggetDå ska han vara i fängelse tills han dör tycker jag. Det ska vara dålig mat för honom. Hårt arbete.
Lyssna på dig själv förfan, som sagt dina värderingar är nog samma som Saddams. Har man torterat någon så ska man torteras själv, för då är det plötsligt helt okej att tortera någon. Det är inte humant, du säger att han ska plågas lika mycket som folket i Irak har plågats, alltså tycker du det är okej att utsätta en annan människa för det. Uppenbarligen så tyckte Saddam det var helt okej också.
Du har rätt!
Tycker inte han bör torteras eller något, i stil med Guantanamo, däremot tycker jag avrättning är lite för millt.
Låt honom sitta i fängelse livet ut, men utan tortyren, så han kan tänka över vad han har gjort.
Han är hjärntvättad! Han tror det är heligt och mörda. Ska en person som dödat över 100 000 människor få sitta i fängelset bara? Folk får döttsstraff för att dem dödar en person. Jag är säker på att han får dödsstraff och det har jag önskat alltid. Han har gjort så mycket ont!
Men lol..
Vill du att han ska känna smärta så ska han vara i fägnelse.. Eletriska stolen är ciruks 15 sekunder av smärta och sen dör man..
Låt honom sitta i en kolsvart cell utan fönster, där maten skjuts in genom en lucka i dörren. Där kan han sitta tills han självdör.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in