💬
Logga in
Fuska.se

Riksdagsval 2006.

581 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 5 · Fuskare

Du hör bara det du vill höra.

Jag tog turkexemplet eftersom jag besökte just Södertälje...

Och jag sa dessutom att jag generaliserade...för de enda jag hörde var något muslimliknande språk....när de talade "svenska" var det rinkebysvenska.

.....

Du läser bara inte nogrannt nog...det är lugnt...det gjorde inte jag heller när jag var yngre.

Jag skyller dessutom ingenting på invandrarna...det är regeringens fel.

Det är deras ansvar att dela upp dem.

Har många invandrarkompisar där jag bor...norra sverige...och alla snackar REN svenska, kan i princip allt om sverige osv...

MEN när man besöker förorterna i sthlms-trakterna är det andra takter...oavsett vilket land de kommer ifrån.

Klart man får tala vilket språk man vill...men vill man klara sig bra i sverige rekommenderas SVENSKA!

[EDIT: Norskar, Danskar, Finnar räknas inte på samma sätt...vi hör i princip till samma kultur. Det finns rötägg där också, men mindre. De har MYCKET lättare att anpassa sig. ]

Senast ändrad:

27 Aug 2006
Nivå 6 · Fuskare

Vet inte så noga varför jag röstat på vänsterpartiet, kanske e de nån kompis som påverkat mig? inte e de mina föräldrar iaf. dom snackar nästan aldrig politik

Jag tycker det skulle va kul med lite förändring, sossarna har vunnit varenda val i princip hela mitt liv, och vafan har jag för nytta av att han Göran ger bort pengar till pensionärer?... Och moderaterna ser inte heller ut att vara på rätt väg.

Miljöpartiet hade också kunnat vara något att rösta på men dom kommer nog att bli stora nån gång i framtiden när jorden håller på att gå under... XD (vi har heller inte så mycket utlänningsproblem där jag bor)

Alliansen leder här i Fuska.Se...

Dock tror jag (men jag hoppas inte) att Vänsterblocken vinner.

fuska.se fullt med j*vla vänster? nu sticker jag från detta forumet

Nivå 12 · Mästerfuskare

Socialdemokraterna [ 25 ] [26.88%]

Moderaterna [ 24 ] [25.81%]

Folkpartiet [ 4 ] [4.30%]

Vänsterpartiet [ 4 ] [4.30%]

Miljöpartiet [ 6 ] [6.45%]

Centerpartiet [ 2 ] [2.15%]

Kristdemokraterna [ 3 ] [3.23%]

Sverigedemokraterna [ 5 ] [5.38%]

Annat [ 20 ] [21.51%]

En del höger finns det allt.

aha va bra :P

men ärligt talat vet jag inte vad jag ska rösta på centern var bra tills de kom upp med det där arbetsförslaget

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Sverige partiet, följt av Miljö partiet ;)

Som sagt, jag är trött på att bli retad i mitt eget land, för att jag är svensk.

Och jag är även trött på att folk förstör världen med massor av utsläpp.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Du hör bara det du vill höra.

Jag tog turkexemplet eftersom jag besökte just Södertälje...

Och jag sa dessutom att jag generaliserade...för de enda jag hörde var något muslimliknande språk....när de talade "svenska" var det rinkebysvenska.

.....

Du läser bara inte nogrannt nog...det är lugnt...det gjorde inte jag heller när jag var yngre.

Jag skyller dessutom ingenting på invandrarna...det är regeringens fel.

Det är deras ansvar att dela upp dem.

Har många invandrarkompisar där jag bor...norra sverige...och alla snackar REN svenska, kan i princip allt om sverige osv...

MEN när man besöker förorterna i sthlms-trakterna är det andra takter...oavsett vilket land de kommer ifrån.

Klart man får tala vilket språk man vill...men vill man klara sig bra i sverige rekommenderas SVENSKA!

[EDIT: Norskar, Danskar, Finnar räknas inte på samma sätt...vi hör i princip till samma kultur. Det finns rötägg där också, men mindre. De har MYCKET lättare att anpassa sig. ]

Mm tror att jag är utlänning så gillar jag inte folk som har bott här i Sverige i 5:år och inte försökt lära sig hej ens. Så du har en poäng där.

Det kommer införas skoluniformer till skolan om vänstern vinner. Jag tycker det är dåligt, alla ska få ta på sig vad de vill.

Vinner Miljöpartiet så kommer de ta bort läxorna och göra 1timme mer på skolan ungefär.

Jag tror på att moderaterna vet vad dem gör bäst.

Nivå 5 · Fuskare

Bra talat DonkeN.

Jag tycker att nysvenskar/Utlänningar är riktigt snälla dom flesta av mina kompisar är från sånna omständigheter.

Men en del, kommer till sverige och hatar allt vad "Svenskt" innebär...

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

aha va bra :P

men ärligt talat vet jag inte vad jag ska rösta på centern var bra tills de kom upp med det där arbetsförslaget

Jag gissar på att du inte kommer rösta alls så du behöver nog inte oroa dig för "vad du ska rösta på" ;>

↗ till inlägget

pirat partiet, dom står för fildelning

skoluniformer ?!?!? inte det partiet iallafall

Jo? Läs deras politik och allting så står det nånstans.

Mascarpone, jo jag gillar dem inte heller trots att jag är utlänning. Det är därför Sverigedemokraterna ska göra så att max 2000utlänningar får komma in till Sverige. Och om Moderaterna får makten så kommer dem införa språktest till dem som vill bli Svenskmedborgare.

28 Aug 2006

”9 av 10 förlorar på våra förslag - vi är de lyckliga Moderaterna”

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

http://nihonshu.blogsome.com/images/06maktskifte.gif

så det så !

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

pirat partiet, dom står för fildelning

Så du menar att kristdemokraterna kommer att göra sverige Nazistiskt?

Ibland undrar jag hur en människa kan klämma ur sig nått så dumt..

Dem tillåter ju inte religösa grejer och såna grejer :S Det är vad jag har hört.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kristdemokratena tillåter alltså inte religösa grejer?

Är du riktigt säker?

Har hört det bara. Men ville dem inte ta bort religösa friskolor?

Nivå 8 · Veteranfuskare

Men hela Partiet är ju religöst -.-

Amen då vet jag det. Tack. Och vad står dem för då -.-?

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.