💬
Logga in
Fuska.se

Riksdagsval 2006.

581 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Hoppas STARKT att socialdemokraterna vinner! Är mycket rädd för att Moderaterna vinner. Man ska kunna få bra utbildning fastän föräldrarna har lite i plånboken! Enligt mig är moderaterna : "Rika ska ha mer, Fattiga mindre"

Spelar det någon roll vad moderaterna är enligt dig ? Är det inte vad de är som spelar roll ?

Fredrik Reinfeldt börjar bli mer omtyckt än Göran Persson. Jag tror på att det är Moderaternas tur efter 4år väntan!

26 Aug 2006
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag tror att om moderaterna vinner så ska betyg införas i årskurs 6 och det är bra.

Dom vill införa det i lågstadiet vad jag har hört. Och det är inte bara positivt. Tanken med tidiga betyg är att vid så tidig ålder som möjligt se vad barnen är bra på och vad de måste förbättra. Men det kan få motsatt effekt också, att barnen ser att dom är urusla på ett ämne och tänker: "Vad tjänar det till?" och inte jobbar särskilt hårt med det.

Det är från 6:an dem tänker göra det. Hade varit bra från 4:an också.

Och dem som skolkar kommer få någonting. Kommer inte ihåg vad det var.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Jag tror att om moderaterna vinner så ska betyg införas i årskurs 6 och det är bra.

Ja det tycker jag också är bra..!!

Om vi röstar på Sverigepartiet så blir ju Sverige lite mer nazistiskt. Känns det som.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Inte moderaterna! :angry:

Dem har sagt att de tar bort de gratis busskort som delas ut till skolbarnen = Me =(

Exclusive in E-Tuna B)

Nivå 1 · Novis

pirat partiet, dom står för fildelning

Nivå 8 · Veteranfuskare

Men är det fildelning som hela samhället består av?

Vet du ens något mer de tänker göra en att tillåta fildelning ?

Jag har inget emot att betyg utdelas tidigare, men betyg skall ges för kunskap och inte för uppförande.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

De står även för att resten av Sverige går under. Yeehaa!

Aja, vill att FP eller M ska vina för de vill förbättra det mesta i skolan.

Har inte så bras koll på politik, men lite finn iaf. :)

↗ till inlägget

Jag tycker att du borde säga hur dem ska sköta samhället.

Jag vill inte att Kristdemokraterna ska vinna. Då blir Sverige mer nazistiskt. Och vänsterpartiet är inte bra heller, de kommer införa skoluniformer.

Nivå 4 · Lärling

Jag ska va ärlig. Socialdemokraterna är bra. svergie är ett bra land just nu. Men man kan väl för i h*lvete kasta ut alla jä.vla invandrare. Asså jag vill inte va rasistisk men det börjar bli lite för mycket negrar. jag menar. det finns lit5e över 100 st länder i världen om inte mer. varför just svergie då? ja menar visserligen är svergie det bästa landet som sjukdomar inte finns i men va f.an det e invandrare som drar med sig sjukdomar och skit till svergie. Och för att avsluta detta. Om piratpartiet vinner så kommer det bli ett h*lvete över hela världen och sverie kommer bombas av B.ög presidenten Worlds bush. Så jag kör på att social demokraterna kommer vinna. för då blir det som vanligast.

samt så kan den där jä.veln som stör göran persnopp fara hem till sin mamma och rö.vkn*lla henne p.g.a störda jä.vel..

detta e min åsikt om det här. tack och hej.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det är från 6:an dem tänker göra det. Hade varit bra från 4:an också.

Och dem som skolkar kommer få någonting. Kommer inte ihåg vad det var.

Jag tycker åtminstone att man borde få börja ha betyg i sexan men absolut inte i fyran, hur skulle det se ut egentligen? Man är för liten för betyg när man är 10 år.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

sossarna är helt klart för bekvämna på tronen. Och man kan ge sig f*n på att dom kommer behålla biltullarna oavsett hur det går i röstningen. Låt borgarna få sin chans nu, helt klart moderaterna.

girder, en invandrare kan stava Sverige bättre än dig!

Ripto, i andra länder som i England och mer så får man det från 1:an. Det är anledningen till att dem får en bra framtid. Man måste kunna vänja sig med betygen!

Senast ändrad:

Jag bor inte i Sverige.Så jag röstar på Annat.

GO DENMARK!!!

Nivå 1 · Novis

Tycker att Folkpartiet eller Moderaterna ska vinna, men de behöver väl inte ändra i skolan, de e bra som de e. Ingen bryr sig ju vad man har för betyg i åttan, så ingen bryr sig väl om vad man skulle ha i sexan heller.

Kanske låter lite rasistisk, men många finnar och araber lever på socialbidrag och skaffar mer ungar så de får ännu mer bidrag. Och sen kommer ungarna o förstör, och när man säger nåt om de så e man tydligen rasist. Och var femte invandrare sitter i fängelse, undrar vad de kostar per år.

De borde finnas ett parti som begränsar onödiga ämen i skolan t.ex. musik, bild, historia, religion, svenska, b-språk och biologi. Och man kanske skulle ta bort sjuka grejer i idrotten, ha de riktiga sporterna lite mer istället. Och det skulle vara skönt med längre sommarlov, typ mellan 1 maj till kanske mitten av september. Men de kommer nog inget parti inom 100 år lägga fram.

Du är väldigt bortskämd du. Tänk om man vill utbilda till till vetenskapsman, forskare. Man måste kunna biologi.

Historia, Bild, religion är onödigt tycker jag med. Musik behövs om man vill bli en artist eller något.

Ander, är du sur på att det är fullt i fängelset på grund av invandring så ska du rösta på Sverigedemokraterna.

Men där jag bor så är det också många Svenskar som lever på bidrag också.

Nivå 5 · Fuskare

Själv är jag kluven...

Piratpartiet har jag tänkt att rösta på...men deras valmanifest släpps inte förrän på måndag...

----------------------------------------------------

Om jag inte gillar dem röstar jag på Sverigedemokraterna.

Jag är inte rasist eller nazist...

Jag gillar bara inte hur sveriges regering hanterar invandringen...för just nu är vi i princip det lättaste landet att komma in i HELA Europa...

Dessutom klumpas många invandrare ihop i förorter vilket gör att det skapas små "invandrarländer" inom sverige. Om ni tänker på att USA har ett chinatown...jag var i södertälje nyligen....förr var det ett helsvenskt område...nu var det BARA invandrare där...det är som ett litet "Turktälje" om ni tillåter lite generalisering...för den första hälsningen jag bjöds på var "Svenne!".

Gick ut en sväng på balkongen och hörde endast en massa challamaschalallaa lcal...ja, ett främmande språk som antingen tillhör turkiet, bosnien eller liknande språk.

OCH DET ÄR FEL PÅ ALLA SÄTT OCH VIS!

Invandrare måste spridas ut bland de äkta svenskarna och lära sig sederna, språken osv... Annars kommer de aldrig känna att de riktigt passar in...dessutom blir det svårare för dem att skaffa jobb när de inte lär sig flytande svenska, vilket är omöjligt då de inte bor i närheten av svenskar.

Där tycker jag att Sverigedemokraterna har rätt...STOPPA invandringen TILLS vi har fått reda på den invandring vi redan har!

OCH Kör ut de som inte har rätt att vara här (vilket är många)...för de kostar oss i skatt.

Svenska regeringen gillar att hjälpa andra länder (notera att jag sa regeringen), men de personer jag känner vill mycket hellre hjälpa SVERIGE innan de hjälper andra länder.

Gissa varför utlänningarna är på typ ställen som Rinkeby bara. De flesta trivs inte hos några svennar eftersom de blir också förtryckta. Fanns positiva grejer om att det inte kan flytande Svenska när de jobbar. Och alla har rätt till och prata sitt eget språk om man vill. Och när jag hör dig skriva det så klassar du bara turkar/araber som invandrare och inte finnar, dansker, engelsmän som invandrare för dem är det också.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.