💬
Logga in
Fuska.se

Proof That There Is No God

289 svar · startad · 🔒 låst

Spelar det någon roll om man trodde på gud före big bang ? Man trodde att den jorden var platt innan man fick reda på att den var rund.

Så som ni säger att det inte finns bevis att gud finns så finns det knappt ett bevis på att BigBang skapade allt.

Bevis:

1. Universum expanderar.

2. Det finns kvasarer på himmelen (ses bara med teleskop). Kvasarer är förstadier till galaxer, och vi ser dem först nu.

3. Det är mörkt på natten. om universum hade varit oändligt gammalt eller oändligt stort så hade ljuset från alla stjänor gjort att det ständigt var ljust på jorden.

Finns fler, men kommer inte på några nu .

Men det där kan inte hindra någon och tro på att gud skapade världen.

↗ till inlägget

Men det där kan inte hindra någon och tro på att gud skapade världen.

Hur skapade Gud världen då?

Det är som att fråga. Vad fanns innan BigBang.

Mja. Vetenskapligt vet vi hur jorden skapades. Men hur kan du då tro på att Gud skapade världen utan att veta hur han skapade den?

"han pekade nånstans så sare *PLOPP* så dök Jorden upp! helst klart mer logiskt än Big Bang eller hur"

ungefär så.

Vad som fanns före Big Bang är i dagsläget svårt att avgöra, eftersom det inte fanns något då, vilket betyder att det inte finns någon fakta att gå efter. Vissa forskare har dock sagt att universum expanderar så länge tills den kollapsar och tänk om det var det som hände innan Big Bang? Universumet innan vårat hade expanderat till sin yttersta gräns, kollapsat, samlat ihop sig och exploderat igen. Det låter i alla fall mer logiskt än att en gud skulle ha skapat allt.

När jag berättar det så menar jag inte att ni inte får tro på Bigbang. Men låt folk tro på gud också.

Soffan, vetenskapligt ja. Men det finns inga bevis på det eftersom det finns inga bevis på att gud skapa jorden.

Look here,

Alla har rätt att tro på vad f*n, de vill, att påstå att något av dessa är fel, är att kliva in i det finaste en människa har, tron.

Men vafan? skit i det vi diskuterar, nää tror inte på gud o sånt.

Människan har tro-behov i sig, lika tydligt som att vi har en lever, jag tror inte gud skapade oss, vi skapade han.

Men vem vet?

Mascarpone är den ända som accepterar att folk ska tro som dem vill. Det är vad jag har sätt.

31 Aug 2006
↗ till inlägget

Look here,

Alla har rätt att tro på vad f*n, de vill, att påstå att något av dessa är fel, är att kliva in i det finaste en människa har, tron.

Människan har tro-behov i sig, lika tydligt som att vi har en lever, jag tror inte gud skapade oss, vi skapade han.

Men vem vet?

Fel. Som jag skrev ovanför. Jag accepterar vissa. Låt oss ta Jehovas Vittnen som exempel. Om man ska argumentera med dem så vänder dom allt innåt och ut för att försöka få rätt. Om en människa ska ha en tro så ska dem iaf ha en tro som är god nog för alla att följa. Kristna tycker inte om Homosexuella? Där har vi en sak t.ex som inte alla är enade om. Varför ska alla Kristna bli homofober för?

Kan hålla med Soffan, om att religion kan vara lite jobbigt ibland, min mormor är en rikitgt insatt kristen.

När man frågar "-Om gud är så snäll, varför dör massor barn i onödan?".

Då kommer dom med helt löjliga svar som inte har med ämnet att göra.

Men,men...

Som ibland, tycker jag att en del är lite för på, människor med tro.

Tom cruises, Världarnas krig blev en sucsé, men innan han gjorde Mission impossible 3 sade han att han var Scientolog, då rasade biobesökarna.

Inte för att religion har med Tom cruise att göra, men själva idealet, är vad jag vill få fram.

Sedan, så håller jag med om att det var riktigt bra bevis Soffan!

↗ till inlägget

Look here,

Men vem vet?

Men jag hatar och se när folk skriver. Bigbang teorin är mer troligt. Och att dem kallar Bibeln/Koranen en sagobok.

Vad kan man säga om bibeln? Tror du att allt i den är sanning? Och när skrevs bibeln? ungefär 200 år efter att kristus hade fötts.

Då skrev dom den första Bibeln ungefär. Sedan längre fram har de självklart lagt på en massa saker i bibeln. Gabriel, skyddsängeln m.m. Men hur kan man se detta som sanning egentligen? Vi människor kräver svar som gör oss nöjda. Och när översattes egentligen bibeln till Svenska? Jo runt 1600-talet. Men jag själv säger att jag inte tror på Big Bang eller någon annat påhitt som någon religion har sagt.

Jag har rätt och säga att alla som tror på Bigbang lever i förnekelse om någon säger att alla som tror på gud lever i förnekelse.

Vetenskapen kommer inte före än religion eller inte ens religion kommer före än Vetenskapen. Så låt alla tro som dem vill!

Kom inte med det hära. Om gud finns, varför dör alla.

Jo, för det är s*tan som ställer till med allt ont!

1 Sep 2006
↗ till inlägget

Jag har rätt och säga att alla som tror på Bigbang lever i förnekelse om någon säger att alla som tror på gud lever i förnekelse.

Vetenskapen kommer inte före än religion eller inte ens religion kommer före än Vetenskapen. Så låt alla tro som dem vill!

Kom inte med det hära. Om gud finns, varför dör alla.

Jo, för det är s*tan som ställer till med allt ont!

Bra sagt ;)

Låt alla tro vad dem, vill.

Jag vet inte vad jag tror, lite tror jag väll på Big bang, lite tycker jag väll låter rimmligt i bibeln/Koran och en del är rimligt i Buddhismen.

Men en sak som är bevisad att det är en saga, i egyptien för ca 2000 år sedan är Noak och arken, det var en bok som skulle få barn att tro på Gud.

Men en sak jag alltid undrat över är att om s*tan/Djävulen

är ond, varför straffar han då de onda människorna när de kommer till h*lvetet?

Han borde ju vara tacksam för att de har gjort en ond gärning på jorden.

Så j*vla bra sagt theone!

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.