💬
Logga in
Fuska.se

Skolmaten

85 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare

äter inte i skolan ueahea >anorerix<<

9 Sep 2006

Helt okej mat.

Potatisen varierar, Riset brukar vara stenhårt. De har tagit bort den tropiska drycken! Så nu blir det att citron, äppeljuice eller grön mjölk för min del.

Gott, jag klagar inte -.- Men vissa görnsaker är lite vattniga... som t.ex. Broccoli.. Men nästan all mat är god som vi får på skolan.

Senast ändrad:

helt ok när det är bra mat så är det bra mat när det är dålig mat så är det dålig mat. dom försöker inte fixa till potatisen men dom kan ta tsatsiki till pitabröd

Nivå 4 · Lärling

Våran skolmat är väl sådär, man blir mätt när man äter iaf. är maten äcklig så går man till cafeterian och köper sig en macka.

Jag och två klasskamrater har bestämt oss för att tisdagar är donken dagar :P för då har vi världens håltimme..

Donken=McDonalds

Okej i vårat fall brukar halva klassen gå till BK om det är dålig mat, vilket i extrema fall resulterat i 5ggr/2 veckor :P

Senast ändrad:

11 Sep 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Idag fick vi iaf Korv o Brö.

Men man fick bara ta ett bröd, himmla fatti skola..!! :angry:

↗ till inlägget

Våran skolmat är väl sådär, man blir mätt när man äter iaf. är maten äcklig så går man till cafeterian och köper sig en macka.

Jag och två klasskamrater har bestämt oss för att tisdagar är donken dagar :P för då har vi världens håltimme..

Donken=McDonalds

Eller så kallas det "Den gula måsen" Ni vet måsar på långt avstånd :P

Verkar vara bra att jag tog upp detta!

Föresten fick vi nyss något mega gott i skol salen!

Skink stek med äppelmos ^^)

↗ till inlägget

Det där lät itne gott :P Vi hade okej mat idag, kebabgryta och pasta. Sen brukar vi alltid ha nåt mer, finns ju alltid vegetariskt till exempel...

Kommer också ihåg att vi hade fil o flingor i ettan, men det tog de bort någon gång.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Fil och flingor..?! Till lunch. Humph.
↗ till inlägget

Det hadde jag också, fast det var ju för de som inte gillade maten, då kunde man ta fil och flingor med socker eller vad man nu ville ;)
13 Sep 2006

Japp precis...

Inget jag åt någon gång men... tror jag...

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Det åt jag till frukost i ettan när jag gick på morgon fritids. :P
29 Sep 2006

Maten har verkligen bättras nu.

Har eran mat bättras eller försämrats under tiden ni går erat skolår?

Nivå 11 · Veteranfuskare

Nja, det varierar mest: Ibland är det gott och ibland mindre gott, men oftast är det okej.

1 Oct 2006

Jag brukar tänka "Everything is better than nothing" och så äter jag utan att klaga. ^^

Nivå 5 · Fuskare

min skolmat är väldigt bra förutom potatisen som är skitäcklighalvkokt.

min kompis ger inte maten en chans, han äter fil´och flingor varjje dag

2 Oct 2006
Nivå 5 · Fuskare

Samma här, i min skola är maten ok, bortsett från potäterna, dom är skit. Själv äter jag nästan bara kött o fisk i skolan.

jag tycker pastan e god :cool:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Idag var skolmaten den värsta... Potatisgratäng och skinka.... Skinkan smakade 100 % salt... :(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in