💬
Logga in
Fuska.se

Tv-spel + Tjejer

78 svar · startad

Det är väl normalt ;)

Det är väl för att det är fler killar som spelar tv-spel så tycker dom det är kill-aktigt för det ;)

12 Sep 2006

Det är inte vanligt att tjejer spelar tv-spel men jag tycker inte att det är fel alla ska få spela. För tv-spel är ett otroligt ROLIGT intresse :D :D :D

Brukar spela tv-spel med tjejer ibland..

Men det händer att en tjej då och då snackar om The Sims i vår skola. :o

↗ till inlägget

Men de e ju så TRÅKIGT. Asså jag fattar inte vad det e som e så roligt med The Sims <_< Prövade det en gång o det var en gång för mycket! Nej tacka vet jag pokemon, digimon o sonic.

min lilla syster spelar tv-spel och när jag möter hon oj oj oj hon är jätte bra (fast jag vinner för det mesta) men det beror mest på att jag har spelet alla spel vi har mer än hon annars hade vi varit jämn bra typp.

↗ till inlägget

min lilla syster spelar tv-spel och när jag möter hon oj oj oj hon är jätte bra (fast jag vinner för det mesta) men det beror mest på att jag har spelet alla spel vi har mer än hon annars hade vi varit jämn bra typp.

Kul att ha nån att spela mot själv har jag ingen :(

13 Sep 2006

meh åå the sims är det ju massor av tjejer som spelar..... vet ganska många ;)

jag tycker det e coolt :), min bästa kompis är tjej, så kom hon över hit, så sa hon att vi skulle spela lite tv spel, innan jag skulle sälja det. Jag bara : vi e i samma lag va ? så kanske du får leva lite. Så var vi det, men hon ägde mig :D, haha, vi dödade typ lika mga :o, jag var inte liiiiiiiiiiite imponerad :D

Spelar Burnout Revenge och THAW med min lillasyrra.

Händer också att jag kör Goldeneye 007.

22 Sep 2006

Äsch, tv-spel är skoj ju. Inte konstigt att tjejer spelar alls, dock är folk antingen för fega för att erkänna att de spelar eller så vågar de inte spela eftersom att det är konstigt. Eller så spelar de och erkänner det, men sen finns det väl någon som tycker att det är tråkigt, men då lär människan bara ha spelat något enstaka spel för tv-spel är <3

^^

The sims suger förövrigt.

24 Sep 2006
↗ till inlägget

Jag tror att så många tjejer gillar att spela The sims för att det är ett "dockhusspel", dvs. du får inreda hus, kontrollera andra människor, dom kanske försöker reflektera sig själva i sin egen lilla sim, vem vet?

Tjejer verkar inte direkt vara dom som gillar att spela gta och springa omkring med en motorsåg och såga ihjäl andra människor o.o

Men de e ju så TRÅKIGT. Asså jag fattar inte vad det e som e så roligt med The Sims <_< Prövade det en gång o det var en gång för mycket! Nej tacka vet jag pokemon, digimon o sonic.

Jag tror att så många tjejer gillar att spela The sims för att det är ett "dockhusspel", dvs. du får inreda hus, kontrollera andra människor, dom kanske försöker reflektera sig själva i sin egen lilla sim, vem vet?

Tjejer verkar inte direkt vara dom som gillar att spela gta och springa omkring med en motorsåg och såga ihjäl andra människor o.o

Sant. Men det e inte heller roligt, att såga ihjäl människor menar jag. Nu har ingen sagt något om Tycoon-serie men det e -_- .

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Hej!

Jag hör hela tiden från höger och vänster att det är konstigt med tjejer som spelar tv-spel. Vad tycker ni? Vill höra både tjejer och killars åsikt i denna fråga.

snor du min tråd ?? jag gorde ju en sån här för ett tag sen...
25 Sep 2006

jag tycker det är skönt med tjejer som spelar Battlefield 2. :P

10 Oct 2006

Jag tror att tjejer, vågar inte visa sitt dataspelande intresse.

Man tror att det är manligt att spela dataspel, tjejigt att sminka sig.

Därför anpassas könen till såhär kanske lite rädda, jag har bland annat träffat på ett par killar som spelade Pokemon och var 17 år som hade hållt det hemligt i ungefär 3 år tills vi fick reda på det.

Ingen liksom brydde sig om det.

Om man gillar att göra vissa saker, skall man få göra det utan att någon kommenterar det.

Kallas annars för frihet.

Så jag tycker det är helt normalt för tjejer att spela dataspel fast ovanligt.

11 Oct 2006
Karamellkungen
↗ till inlägget

jag tycker det är skönt med tjejer som spelar Battlefield 2. :P

Varför är det skönt då?

12 Oct 2006

lol, de finns bara en nack del med vissa tjejer som spelar tv spel, de är om dem slår mig ;)

13 Oct 2006
↗ till inlägget

Jag tror att tjejer, vågar inte visa sitt dataspelande intresse.

Man tror att det är manligt att spela dataspel, tjejigt att sminka sig.

Därför anpassas könen till såhär kanske lite rädda, jag har bland annat träffat på ett par killar som spelade Pokemon och var 17 år som hade hållt det hemligt i ungefär 3 år tills vi fick reda på det.

Ingen liksom brydde sig om det.

Om man gillar att göra vissa saker, skall man få göra det utan att någon kommenterar det.

Kallas annars för frihet.

Så jag tycker det är helt normalt för tjejer att spela dataspel fast ovanligt.

Mmm det e ovanligt. I de flesta spel butiker e det nästan BARA killar så när jag går där så känner jag mig lite ut tittad just för att jag e tjej.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in