Tänkte köpa ett nytt spel till min kära PS2:a. Jag tror jag ska köpa nåt Final Fantasy spel, för jag såg filmen nyss och då blev jag så sugen på att spela nåt Final Fantasy-spel. Men vilket FF-spel är bäst? ska helst inte kosta mer än 500:-
Final Fantasy-spel?
Finns ju bara två tillgängliga för ps2 för tillfället. Så FFX borde du väl börja med, sedan köpa FFX-2 om du gillar det första.
Japp som Zerp säger... Annars finns ju bland annat FF 7-9 till gamla PSX som också funkar i din PS2:a ;)
ja fast 9:an är bäst av 7-9
Är inte det kommande "Final Fantasy VII Dirge of Cerberus" bra då?
Ja, förmodligen. Men då får du vänta ett litet tag. För tillfället så rekomenderar jag X. Om du funderar på att köpa en av de äldre, 7-9, så får du vara beredd på att köpa ett gammalt PS-minneskort. Funkar tyvärr inte annars, gjorde iallafall inte det för mig.
Vilket är bäst av:
FF X
&
FF X-2
FFX, tycker jag. Bättre story, bättre grafik, bättre röster. Men FFX-2 har en snyggare Rikku. ; )
Jag tycker de till ps1 är bättre än det nya, testa sjuan den är nog bäst.
du måsste ju köpa FF-7 de äger!!! :cool:
Har inte PS2 men har spelat FFX (tio) hos en kompis, grymt bra!
Köp VII, :) Känsla>grafik
↗ till inläggetjaja men hon är ju het i tian me ;)FFX, tycker jag. Bättre story, bättre grafik, bättre röster. Men FFX-2 har en snyggare Rikku. ; )
Köp det nyaste som kommer till PS3!
Då måste ju han köpa en ps3:a också.
Yantra: Njae, mer söt och gullig tycker jag. Yunas feminina kroppsform framhävs bättre i X-2. Sånt gillar man ju.
Var försiktig med att köpa gamla FF spelen, man måste ju typ ha gamla PS minneskort. Eller det kanske bara för att min FF7:a är så omodernt gammalt. Det är väl rätt svårt att få tag i PS minneskort?
Klart bästa FF spelen enligt mig är
FF-X2
FF 8 (behövs ett Ps minneskort)
Båda är värda att köpa om man vill ha ett FF spel.
jag kommer köpa FF X eller FF VII, men efter jag har köpt en dator.
P.S. jag har ett PS1 minneskort.