Skoja bara när jag skrev att den var ägig, men jag har faktist fixat bakgrunds-färgen också. Men aja, lägger upp en till bild:
Bästa Avatar/banner/bild
Njae, det känns lite väl Paint med den dära.
Bakgrunden känns inte likgiltig den coola bilden på pistolen, fixa bakgrunden lite mer kompakt.
Ändra texten till något mer oginellt, förminska pistolen en bit lägg den i högra hörnet och blenda bakgrunden så kan du ha något där.
En fråga: hur förminskar man bilder, asså tex pistolen ?
↗ till inläggetEn fråga: hur förminskar man bilder, asså tex pistolen ?
vilket program använder du?
du kan ju försöka att göra bilder i 300x120 brukar bli rätt bra då
Har Photoshop CS2, och jag brukar göra bilderna i 200x200 eller 300x300, men just denna (+en till) var för stor, och jag vet fortfarande inte hur man förminskar själva motivet.
↗ till inläggetHar Photoshop CS2, och jag brukar göra bilderna i 200x200 eller 300x300, men just denna (+en till) var för stor, och jag vet fortfarande inte hur man förminskar själva motivet.
har för mig att du håller i ctrl+t och sen drar åt det hållet du vill förminska(nån kan rätta mig om detta är fel)
↗ till inläggetTryck Ctr+T (håll inte ner) dra Pistolens hörn till storleken är bra (håll ner shift samtidigt som du drar för att inte göra den avlång).Har Photoshop CS2, och jag brukar göra bilderna i 200x200 eller 300x300, men just denna (+en till) var för stor, och jag vet fortfarande inte hur man förminskar själva motivet.
Tackar.
förlåt för off-topic.
↗ till inläggetVäldigt snygga, gillade den andra mest. :)Försökte på en tut innan, men blev inte riktigt nöjd medn någon av dom :/ :(
Första bannern får 8\10 och den andra 9\10.
↗ till inläggetvad använder du för pogram:cool: min snyggaste! :cool: 1-10 :)
Han använder nog Photoshop. ;)
↗ till inläggetJag använder photoshop cs 8.0 :)
Min första...
vad tyx?
den blev inte så bra utskuren..men ja e rätt så nöjd ändå ^^
↗ till inläggetMin första...
vad tyx?
den blev inte så bra utskuren..men ja e rätt så nöjd ändå ^^
http://img501.imageshack.us/img501/8717/untitled1kd5.jpg
du borde haft elvis hals utanför bilden. annars hyfas för att vara första
Jag tror du kan bli bra i framtiden Mighty me, jag kan lova dig att om du anstränger dig kommer om 2 månader vara en sådan som jag storhandlar av för enorma summor :)
Ser ut som elvis är halshuggen, han är dåligt utskuren, han är i fel format (ser ihoptryckt ut).
Tråkiga färger samt bakgrund, testa att använda brusher i början!
brushes är ju egentligen lite fusk, det är roligare om man är bättre av att använda filters, men visst det är svårt att få det att se bra ut då.
För nybörjare är brusher perfekta.
↗ till inläggetDet är mkt lättare att få det att se bra ut med t.e.x filters när man är lite bättre. När man är n00b är det bra att använda brushes så man lär sig grunderna.brushes är ju egentligen lite fusk, det är roligare om man är bättre av att använda filters, men visst det är svårt att få det att se bra ut då.
kan någon hjälpa mejj med å komma igån då? :unsure:
kommer med min första banner snart om jag får det att funka!