Folkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val.
Återställningen Av Irak?
↗ till inläggetFolkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val.
Man kan ha ett folkstöd oavsett om samhället är demokratiskt eller inte. Och ett folkstöd är precis som jag sa ett folkligt stöd. Vi kan ta ett exempel
Vi säger att man planerar att bygga en bro från lidingö till nacka, det som då vill ha denna bro är ett folkstöd. Förstår du?... Och som vanligt så har vi hamnat utanför ämnet....
Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.
Kanske det, men man förhindrade ännu mer övergrepp på oskyldiga långsiktigt.
Nej, oskyldiga dör fortfarande.
Oskyldiga dör alltid. Thats life.
Jag menar att det har inte blivit bättre för att USA kom dit utan snarare sämre. Förut fanns det polisstyrkor där som tog hand om brottsligheten och nu begår folk brott precis som dom vill. Det där är inte livet, det är ondska.
Vem säger att ondskan inte är en del av livet ?
↗ till inläggetVem säger att ondskan inte är en del av livet ?
Är det en del av livet att man ska invadera länder för egoistiska skäl, nej.
↗ till inläggetVem säger att ondskan inte är en del av livet ?
Om det händer så är det väl uppenbarligen en del av livet..Du kan anse att det inte är en del av livet, men det du anser och vad som stämmer skiljer sig.
↗ till inläggetSå du tycker dem skulle skita i sadam? :PDet var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.
↗ till inläggetDet var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.
Nej, jag tycker att USA skulle ha planerat så att det skulle dö mindre civila när dom skulle störta Saddam.
↗ till inläggethmm på 80-talet hjälpte usa saddam och komma till maktenDet var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.
Varför gjorde USA sådär för?
Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK
↗ till inläggetOch varför går inte U.S.A ut ur Irak..?? Jo det är såhär U.S.A måste "säkra" Irak innan de kan gå ut ur landet.Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK
Och det kan nog ta några år. :(
Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde...
DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket.
Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord.
Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra.
↗ till inläggetDe tänker att de måste säkra Irak men i själva fallet gör de inte utan krigar mer.Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde...
Fusion sa det metsa.
↗ till inläggetMen jag menar nu att det är mer osäkert i Irak än innan!DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket.
Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord.
Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra.