💬
Logga in
Fuska.se

Återställningen Av Irak?

341 svar · startad

Nivå 3 · Lärling

Folkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val.

Senast ändrad:

9 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Folkstöd kommer från demokratin som betyder folkstyre och det där är väl inte särskilt demokratiskt när en person blir ledare över sitt land på grund av våld och inte av något demokratiskt val.

Man kan ha ett folkstöd oavsett om samhället är demokratiskt eller inte. Och ett folkstöd är precis som jag sa ett folkligt stöd. Vi kan ta ett exempel

Vi säger att man planerar att bygga en bro från lidingö till nacka, det som då vill ha denna bro är ett folkstöd. Förstår du?... Och som vanligt så har vi hamnat utanför ämnet....

Nivå 3 · Lärling

Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Kanske det, men man förhindrade ännu mer övergrepp på oskyldiga långsiktigt.

Nivå 3 · Lärling

Nej, oskyldiga dör fortfarande.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Oskyldiga dör alltid. Thats life.

Nivå 3 · Lärling

Jag menar att det har inte blivit bättre för att USA kom dit utan snarare sämre. Förut fanns det polisstyrkor där som tog hand om brottsligheten och nu begår folk brott precis som dom vill. Det där är inte livet, det är ondska.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Vem säger att ondskan inte är en del av livet ?

10 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Är det en del av livet att man ska invadera länder för egoistiska skäl, nej.

12 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Om det händer så är det väl uppenbarligen en del av livet..Du kan anse att det inte är en del av livet, men det du anser och vad som stämmer skiljer sig.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Det var mindre mord och kaos innan Saddam störtades så jag tycker inte att USA har planerat det här någon bra.

Så du tycker dem skulle skita i sadam? :P
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Nej, jag tycker att USA skulle ha planerat så att det skulle dö mindre civila när dom skulle störta Saddam.

↗ till inlägget

hmm på 80-talet hjälpte usa saddam och komma till makten
Nivå 3 · Lärling

Varför gjorde USA sådär för?

22 Oct 2006
Nivå 2 · Novis

Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Kurdarna vill ta över medelhavets hjärta TURKIET Irak vill försvara oljan men de går inte UT UR IRAK

Och varför går inte U.S.A ut ur Irak..?? Jo det är såhär U.S.A måste "säkra" Irak innan de kan gå ut ur landet.

Och det kan nog ta några år. :(

Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde...

23 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket.

Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord.

Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Vafan menar du med säkra??? Dem har bara gjort saken värre! Sorry för att jag svärde...

De tänker att de måste säkra Irak men i själva fallet gör de inte utan krigar mer.

Fusion sa det metsa.

↗ till inlägget

DonkeN, det är helt klart osäkert i Irak, men man kan han hindrat mycket.

Tänk dig om Saddam Hussein hade makten fortfarande, då skulle han ha begått massmord.

Så, det det som avgör det hela är väl på vems sida man är och vem som har gjort mer fel än den andra.

Men jag menar nu att det är mer osäkert i Irak än innan!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in