💬
Logga in
Fuska.se

Trjoansk Virus?

28 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Alltså idag när jag kollade (för första gången ) i vertyg när man har IE och sen IE altenativ och sen inställningar och sen vissa objekt där hade jag java och shockwave men så såg jag något som hette system reqrument(vet ej hur stavas) och att det användes senast idag... :( vad är det för nåt?trojansk virus?

Nivå 3 · Lärling

ett virus som hittar alt du har i ``mina dokument`` och alla ev. bankoder o såndär du skriver in på nätet, informationen skickas sedan till nån persson.

du SKA göra dej av med det, det e inte bra att ha en trojan i datorn, du tar bort den med typ norton, jag har haft 3 st trojaner o norton tog bort allihop!

asså med andra ord: En spion!

Det är inte säkert att det är en trojan.

Spyware och virussök datorn om du är orolig.

Nivå 3 · Lärling

japp men det e inte alla antivirus som kan ta bort trojaner!

Nivå 2 · Novis

vårann gammla dator fick en och den såg alla bank koder mina spel sidors pass och allt med pass och användar namn och gö ser den och vi fick ej bort de så vi slängde datorn haha:P men om du lyckas få bort det så då e de lugnt men annars bara och slänga..:(

↗ till inlägget

vårann gammla dator fick en och den såg alla bank koder mina spel sidors pass och allt med pass och användar namn och gö ser den och vi fick ej bort de så vi slängde datorn haha:P men om du lyckas få bort det så då e de lugnt men annars bara och slänga..:(

har du hört talas om formatera? :)

25 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Jag fick mig en liten trojanskt husdjur för nån dag sen fast mitt antivirus sa att jag inte fick behålla den (

Nivå 3 · Lärling

okey kul! men man kan formatera precis som någon sa!

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #9

´men kan ni kolla om ni har en sån ni gör mig ....PANIK SLAGEN!! tänk om man beöver den för att användar intenet!

Jag har AVG FREE men den reagera inte

Nivå 6 · Fuskare

öh,du behöver nog inte trojanen för att gå in på internet :P

Nivå 3 · Lärling

men TA INTE BORT NÅGRA FILER! dom kan vara viktiga! om inte ditt antivirus/ antispyware reagerar så är det ingen fara! men för dej som va så orolig, den SKADAR inte direkt datorn utan den kopierar information. <_<

Nivå 2 · Novis

De flesta trojaner är inte så farliga som man tror dessutom om man har norton bör mnan skaffa något anti spyware skydd för nortoin suger på att hitta spyware (skaffade nytt virusskydd och det hittade typ 2 ip sentrys 3 trojaner och 7 spyware)

Nivå 3 · Lärling

men det programmet du skaffa ( kanske ad-aware ) Hittar saker som inte e virus! dét hittar saker som regestreringsverktyg för EA games! den hittar många SAKER SOM INTE E virus, inte alltid sanna saker!

Nivå 7 · Fuskare

spybot search and destroy har tagit bort alla spyware som jag har haft

Nivå 3 · Lärling

okej :)

27 Oct 2006
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #16

Så jag kan tar bort det och intenet funkar?

Nivå 5 · Fuskare

Jupp, Norton internet security och Norton Protection center är mycket bra saker, speciellt norton antivirus är mycke bra också :kung:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jupp, Norton internet security och Norton Protection center är mycket bra saker, speciellt norton antivirus är mycke bra också :kung:

usch för norton finns ju mkt bättre

Norton är riktigt dåligt då det tar upp din CPU och RAM och inte bara lite, plus att den oftast inte hittar nått som dom andra gör tex NOD32

Idag så var det 487 trojaner som skadade min kompis system och hårdvaran var lite cp.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in