💬
Logga in
Fuska.se

Frågelådan+ >:(

16 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Frågelådan is teh shieat.

Måste man vara FuskaVIP för att starta omröstningar ?

---------------------

Och jag tkr att det är diskreminering mot dom som slutar på "s" att det står dubbel s i pressen :angry: (dock inte lika seriös fråga men börs ta upp)

31 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Varför ska det vara diskriminering? :huh:

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Välkommen till Svenss presentation. Jag tycker att det ser rätt fult ut, men det är ju knappast diskriminering för det.

Angående omröstningarna, om alla hade VIP skulle det skapas många onödiga omröstningar. Sedan så ska det vara något exklusivt med VIP ju ;)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #4

Okej inga diskrimeningnar kanske, men det ser fult ut :(

Och jag köpte ett omröstnings kort sen så såg jag att man behövde vara fuskaVIP :(

Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Om du köper ett omröstningskort, så kan admin göra en omröstning åt dig;)

I fall om du är VIP, kan man göra hur många omröstningar som helst helt gratis, under tiden som man är VIP.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det är ju klart att det är diskriminerande, att folk som väljer användarnamn som slutar på -s, ska behandals med grammatiska fel.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men det är ju inte grammatiskt fel.

Såvida du inte var ironisk/sarkastisk i ditt inlägg *förvirrad* :S

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Frågelådan is teh shieat.

Måste man vara FuskaVIP för att starta omröstningar ?

---------------------

Och jag tkr att det är diskreminering mot dom som slutar på "s" att det står dubbel s i pressen  :angry: (dock inte lika seriös fråga men börs ta upp)

"Vanliga" medlemar kan också starta omröstningar genom att köpa ett omröstningskort i affären som man sedan skickar till admin. :)

4 Nov 2006
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget

Det är ju klart att det är diskriminerande, att folk som väljer användarnamn som slutar på -s, ska behandals med grammatiska fel.

HELL RIGHT !

5 Nov 2006
↗ till inlägget

Vad är det om det inte är grammatiskt fel?
6 Nov 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare

Att medlemmar väljer namn som slutar på "s". Då står det t.ex. såhär i profilen: "Finduss profil". Det tycker jag ser konstigt ut.

7 Nov 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Då skulle jag kunna säga att det är grammatiskt fel att lägga -s bakom mitt namn.

Alltså, det är sjukt onödigt att några klagar på det.

Nivå 16 · Legendfuskare

en nackdel är att man skriver

*fråga*?

1. Alternativ 1

2. Alternativ 2

3. Alternativ 3

& sedan ändrar admin det, det skulle vara bättre om man kunde trycka på omröstnings knappen direkt

det med -s & också väldigt dåligt.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Tycker du att "WASD presentation" låter bättre, eller?

Nivå 16 · Legendfuskare

nej, mitt namn slutar inte på S så jag ska få ett extra S där men för dom som slutar på S så står det ju Hanss press.. med 2 S som inte ser fint ut

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Genitiv (ägandeform)

Fråga: Hur skrivs genitivform?

Svar: Med -s i egennamn, t.ex. Stockholms slott, Louises brev, Bushs uttalande.

Utan -s i stående förbindelser vid ortnamn som slutar på vokal, t.ex. Torsby kommun.

Oförändrad form i namn som slutar på -s, -x, -z, t.ex. Västerås domkyrka, Kalix kommun, Schweiz utrikespolitik.

Med kolon och -s efter förkortningar, t.ex. EU:s, fp:s.

Om förkortningen slutar på s lämnas genitiven omarkerad: SAS styrelse.

Förkortningar som uppfattas eller uttalas som ord får vanlig genitiv som vanliga ord med s, t.ex. Unicefs, Natos.

När genitiv-s i namn som består av flera ord fogas till huvudordet, "Länsstyrelsens i Kalmar län beslut", uppfattas detta av många som stelt. Sätt hellre genitivmärket i sista ordet i namnet, "Länsstyrelsen i Kalmar läns beslut". Men det allra bästa är att formulera om hela frasen: "Ett beslut av länsstyrelsen i Kalmar län".

Folk som har användarnamn som slutar på -s blir behandlade felaktigt enligt det fetmarkerade exemplet i Regeringskansliets svar på saken.

http://www.regeringen.se/sb/d/2729;jsessionid=atHA8HtJtXF5#G

Det är klart att det är diskrimerande att bli behandlad grammatiskt fel. Men jag orkar inte tjafsa om det, för jag tycker det är jävligt löjligt; men jag påpekade bara. :)

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Förstår inte riktigt vad det är att ta upp, är man inte en aningen petnoga om man blir upprörd över ett S.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in