Oprah winfrey :P
Vad Är Du Redo Att Dö För?
Jag är beredd för att dö för Mänskligheten.
hmm jao min familj kanske :)
Hela min familj, mina vänner och mänskligheten.
Min flickvän.
Mänskligheten.
[Edit]: Tryckte för många gånger för att det gick så segt.. Gah.. Sorry för alla inläggen -_-
Männskligheten.
Mänskligheten.
Mänskligheten.
↗ till inläggetJag skulle nog vara villig att dö för mitt land om det skulle bli krig i framtiden.
Asså patriotism är helt överskattat, ett land är lixom bara ett j*vla land , det är därför det blir krig mellan länder . för att invånarna är dumma nog att dö för ett land, om det inte fanns nationalister eller amerikanska presidener så skulle det vara mycket svårare att föreställa sig ett krig eller hur? Men visst, USA gjorde bra ifrån sig mot tyskland men att det ens finns länder är ju egentligen onödigt.. det är bara ett ytterligare sätt att bli känd på om man nu blir stasminister elr utrikesminister m.m. . Varför dö för ett land, nånting som egentligen inte existerar, gränserna är egentligen bara snack från landsledarna. aiight?
Så du mena att du inte vill at det ska finnas olika land? :huh:
Öhm. Varje nation har en egen historia i sig och man vill ju kunna kalla sig för svensk, eller hur? Och detta land är inte bara ett land, utan ditt hem.
Men som WestX sa så skulle det nog förhindra krig om det inte fanns "Land".
En sak: sann kärlek. När jag en gång hittat den, låter jag den aldrig försvinna
↗ till inläggetJa men tänk så här då, att en stad blir offtast större ock större. Sen kommer det en annan stad och börjar bråka med den andra staden. Då slår sig den första staden ihop sig med en annan. Och börjar gå till motangrepp. Då slår sig stad nr2. ihop med an 4:E stad. Så fortsätter det. Tillslut så blir det ett "Land".Men som WestX sa så skulle det nog förhindra krig om det inte fanns "Land".
Kanske lite rörit men hoppas ni fattar :P
Så det skulle bli krig iaf. Inte mellan länder utan stora städer.
hmm skulle kanske dö för att få världen att inse att miljön håller på att gå och h*lvete.
de kanske jag också skulle vara villig att dö för, eller typ att de inte fanns nårra sjukdommar, handikappade eller något sånt !
↗ till inläggetSå du mena att du inte vill at det ska finnas olika land? :huh:
Världen skulle egentligen kunna vara uppdelad på ett bättre sätt .. asså med själva landet menar jag ledaren. om man hade en gemensam ledare så skulle inte krig vara lika tänkbart.
Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.
↗ till inläggetHär är en kille med huvudet på skaft.Så mycket bullcrap i den här tråden. Var seriösa nu, tror ingen här skulle dö för t.ex sitt land, för fred, för rättvisa osv osv. Jag skulle iallafalla inte det. Ni som säger att ni vill dö för fred och rättvisa, varför ägnar ni inte hela ert liv åt att försöka skapa fred o rättvisa? Möjligtvist för att det är lättare att skriva det än att faktiskt göra något.