Okej, jag kanske borde läsa en biologi-bok. Och du borde lära dig läsa andras inlägg, Twistha. Jag har aldrig sagt att människor inte är djur. Vad f*n fick du det ifrån? Jag använder termerna "djur" och "människa" för att man lättare ska förstå.
Och det där med "favoritleksak", så kanske det är nån speciell färg eller konsistens på leksaken som gör att djuret gillar den?
Men det är väl klart som solen att djur också har känslor. Det sa jag förut också (Twistha <_< ). T.ex en hund kan ju känna kärlek mot sin husse/matte. Och liknande.
Men till och med ni fattar väl att människor har större djup än djur, både vad gäller känslor och intelligens. Varför tror ni att människan kallas "homo sapiens sapiens" på Latin? Det betyder nämligen nåt i stil med "hon som törstar efter att veta". Ända sen de tidigaste djurarterna så är människan den som verkligen gjort störst framsteg. Titta bara på jorden idag. Är det vi eller vildsvinen som dominerar planeten?
Och ja, jag är väl medveten om att det är människan som åsamkat jorden all skada, och inte de andra djurarterna. Och att andra arter kanske är mer värda än människan i ren miljöriktig synvinkel.
Men för mig så kommer en annan människa alltid vara mer värd än en gris (som exempel). Om inte personen ifråga då är en massmördare som slaktat, våldtagit och annat hemskt. Då kanske ett djur skulle vara mer värt en just den personen.
Men jaja, PUNKT SLUT! Nu tänker jag inte fortsätta delta i den här disskutionen
eftersom det inte verkar leda nån vart.