💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

↗ till inlägget

Själv så skulle jag säga att Big Bang skapade planeterna. Men hur livet kom till det är fråga som man troligtvis aldrig kommer få reda på. Men min teori är dock att det inte "ploppa" upp människor från ingenstans utan att tex en liten insekt (jaja insekt, några fattar säkert vad ja menar)har utvecklats och utvecklats. Så det till slut har blivit vi Homosapiens. Som sagt min teori är inte direkt genom tänkt menmen.

= evolution.

↗ till inlägget

Själv så skulle jag säga att Big Bang skapade planeterna. Men hur livet kom till det är fråga som man troligtvis aldrig kommer få reda på. Men min teori är dock att det inte "ploppa" upp människor från ingenstans utan att tex en liten insekt (jaja insekt, några fattar säkert vad ja menar)har utvecklats och utvecklats. Så det till slut har blivit vi Homosapiens. Som sagt min teori är inte direkt genom tänkt menmen.

tack det var ordet ja sökte, var inte så pigg igår natt
6 Dec 2006

Big Bang kan inte skapa liv? Har någon här hört talats om encelliga organismer som bildades vid explosionen?

Det var bara små bakterier från början som sedan utvecklades till flercelliga organismer.

Kometer inehåller vatten, som är en viktig ingrediens till att skapa liv...

Senast ändrad:

9 Dec 2006

jag tror att många blandar ihop gud och big bang. gud är (enligt religonen) en sak,person, kraft som med egen "vilja" skapade världsaltet. big bang var en händelse som gav upphov av möjlighet till liv.

16 Dec 2006

Brukar någon fundera på samma sak som jag?

Om vi säger att gud hade energin till big bang så är big bang överstökat. Nu kommer frågan, hur kom gud till?

Senast ändrad:

De flesta kristna brukar påstå att gud alltid har funnits.

17 Dec 2006

då kommer nästa fråga.... varför väntade gud så läng med att skapa allt om han nu har funnits i all evighet?

18 Dec 2006

Han har en hjärna som en valnöt så det tog en stund innan han visste hur man ens peta näsan.

19 Dec 2006

Ingen vet varför Gud väntade en viss tid och sen skapade universum.. Men varför skulle det vara viktigt?

Om vi påstår att bigbang existera och att Gud inte existerar vad fanns då innan bigbang? och innan det? och innan det?

Gud skapade universum och människan.

nej nej !!

de gick till såhär. gud hittade för längelänge sen en trollstav och med den kunde han göra en blixt av.och då gjorde han en blixt och kastade på en stor planet som är dubbelt så stor som...en apelsin.den apelsinen sprängdes och de va så som alla andra planeter skapades.alltså alla planeter är gjorda av ruttna apelsindelar.och den stora smällen heter apelsin-ruttnar-smällen.

som ni kallar den stora smällen (bigbang)

↗ till inlägget

Ingen vet varför Gud väntade en viss tid och sen skapade universum.. Men varför skulle det vara viktigt?

Om vi påstår att bigbang existera och att Gud inte existerar vad fanns då innan bigbang? och innan det? och innan det?

Gud skapade universum och människan.

Bevis tack!

Nog för att jag håller med, men att skrika "bevisa!" så fort någon säger någonting känns liiiite lågstadienivå.

Vid big bang skapades rumtiden, begrepp som innan big bang är därför i princip meningslösa.

20 Dec 2006

att big bang har skett är ett faktum (bakrundsstrålningen). frågan är om gud gav upphov till big bang.

21 Dec 2006

Förr sa kristna att Bigbang aldrig hänt och bara Gud skapade universum, sen när de fick det vetenskapliga beviset att universum "expanderar" från en punkt i "mitten", ändrade de sig o började säga att Gud skapade Big-bang..

ungefär som att byta lag man hejjar på när de man först hejjade på förlorar.

Senast ändrad:

När folk frågar om bevis så tänker dem alltid på att se Guds ansikte eller få något DNA av Gud men det går inte. Så därför har jag inga vetenskapliga bevis på att Gud finns men bevis för Gud är kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.

Vad har ni för motbevis att Gud existerar?

Utvecklingsläran har själv många brister som t.e.x vad startade igång Bigbang?, vad fanns innan bigbang?, bigbang förklarar att materia och energi fanns och sen explodera men inte hur de kom till..

Ateister sa förut att alla människor har olika värden. Läs mer om det i darwismen.

↗ till inlägget

När folk frågar om bevis så tänker dem alltid på att se Guds ansikte eller få något DNA av Gud men det går inte. Så därför har jag inga vetenskapliga bevis på att Gud finns men bevis för Gud är kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.

Vad har ni för motbevis att Gud existerar?

Utvecklingsläran har själv många brister som t.e.x vad startade igång Bigbang?, vad fanns innan bigbang?, bigbang förklarar att materia och energi fanns och sen explodera men inte hur de kom till..

Ateister sa förut att alla människor har olika värden. Läs mer om det i darwismen.

"kärlekens uppkomst, människans moral, den avancerade naturen.". och vad menar du med det? varför är det ett bevis för att Gud finns? Jag skulle föreslå att du läser om inflationsteorin om du vill veta vad forskarna tror att det fanns/hände innan big bang.

Inflationsteorin handlar om universums krökning och form ?

Tror inte riktigt på att det var en liten ärta som sprängdes och sedan skapades hela universum. Vet inte riktigt vad jag tror..

22 Dec 2006
↗ till inlägget

Inflationsteorin handlar om universums krökning och form ?

ok men vad heter teorin om att big bang är ett "utblåshål" från ett annat universium? jag hadde för mig att det har med inflationsteorin att göra.
23 Dec 2006
↗ till inlägget

Tror inte riktigt på att det var en liten ärta som sprängdes och sedan skapades hela universum. Vet inte riktigt vad jag tror..

1. Det var ingen ärta. Det är bara något man säger till små barn så att de skall förstå bättre.

2. Big bang var ingen explosion.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in