hej jag har tittat på tornado twins videoklipp om hur man gör ett eget spel och jag har precis sett igenom del 14 och ser att jag har kodat fel någonstans.
Skulle någon kunna säga vart jag har gjort fel eller bara lägga upp ett rätt exemplar av den
//Moving around
var speed = 3.0;
var rotateSpeed = 3.0;
//Shooting
var bullitPrefab:Transform;
//Dying
private var dead = false;
//Getting hit
var tumbleSpeed = 800;
var decreaseTime = 0.01;
var decayTime = 0.01;
static var gotHit = false;
private var backup = [tumbleSpeed, decreaseTime, decayTime];
function LateUpdate()
{
if(dead)
{
transform.position = Vector3(0,4,0);
GameObject.Find("Main Camera").transform.position = Vector3(0,4,-10);
dead = false;
}
if(gotHit)
{
if(tumbleSpeed < 1)
{
//we´re not hit anymore... reset & get back in the game!
tumbleSpeed = backup[0];
decreaseTime = backup[1];
decayTime = backup [2];
gotHit = false;
}
else
{
//we´re hit! Spin character around
transform.Rotate(0,tumbleSpeed * Time.deltaTime,0, Space.World);
tumbleSpeed = tumbleSpeed-decreaseTime;
decreasTime += decayTime;
}
}
}
function OnControllerColliderHit(hit : ControllerColliderHit)
{
if(hit.gameObject.tag == "fallout")
{
dead = true;
//substract life here
HealthControl.LIVES -= 1;
}
if(hit.gameObject.tag == "enemyProjectile")
function Update ();
{
var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController);
transform.Rotate(0, Input.GetAxis ("Horizontal") * rotateSpeed, 0);
var forward = transform.TransformDirection(Vector3.forward);
var curSpeed = speed * Input.GetAxis ("Vertical");
if(Input.GetButtonDown("Jump"))
{
var bullit = Instantiate(bullitPrefab, GameObject.Find("FireBallStartPoint").transform.position,
Quaternion.identity);
bullit.rigidbody.AddForce(transform.forward * 2000);
}
controller.SimpleMove(forward * curSpeed);
}
vill verkligen bli klar med detta spelet