Hoppa till innehåll

Förslag Angående Fuska.se


Aircondition
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, jag har svarat men håller inte med. Jag anser till exempel Resident Evil 4 till Gamecube och Resident Evil 4 till PS2 som 2 olika spel, eftersom de har olika konsoller och därför ska de ligga i olika forum. Alla spel har en konsoll, det spel man vill diskutera, det konsollforum skriver man i. Har man själv sin version på PS2 skriver man i PS2 forumet ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

JAg tycker att det är de övriga forumen som gör fuska.se till vad det är. Inte så konstigt att det är det bästa och aktivaste forumet. Om man har övriga forum drar man till si medlemmar som sedan fastnar för spelforumen som då gör att det blir mer diskussioon i dem o.s.v.

Hahaha, det bästa och aktivaste forumet? Välkommen till internet. Har du besökt något annat spelforum? Skulle knappast tro det.

 

Måste btw tacka er som har hållt med mig, nacho, TheGreatest och CookieSmasher.

 

Känns lite dumt att behöva skriva allt igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow, de här förslaget... va... DÅLIGT ^^, ja menar okey, det kanske finns många "spelfreaks" som bara bryr sej om spelforumet, men dom kan helt enkelt SKITA i att scrolla under ner till "almänt" och övriga ämnerna är en del av fuska.se... det är skönt at t.ex kunna sitta snacka om tex halo3, och sen kanske gå typ o kola lite på t.ex kärlek relationer o posta en spelares kärleksproblem.. dom som inte gillar övriga forumen, besök dom inte :S,, ochdu säjer i prensicp att fuska.se ska ändra sej till som andra stora forum, ser du inte idiotin i det? jag menar, om fuska.se skulle vilja va som "alla" andra stora spelforum hade dom nog kopierat nån annans forum redan....

 

Jag tycker ochså att fler almänt forum skall skapas, och man kan gärna ta bort lekhörnan.

 

Håller dock med om det där med xbox och xbox360, det borde ligga i ETT gemensamt xbox forum.

 

Övriga konsoler kan även ändras dvs, ta bort snes, och 8bitars forumen pga oactivitet, och sen lägga upp ett "portable konsoler" forum, där det finns subforum: Gameboy, PSP, DS osv.

 

Föresten AC, sluta whina om att han inte svarar o läs vad han skriver ist.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wow, de här förslaget... va... DÅLIGT ^^, ja menar okey, det kanske finns många "spelfreaks" som bara bryr sej om spelforumet, men dom kan helt enkelt SKITA i att scrolla under ner till "almänt" och övriga ämnerna är en del av fuska.se... det är skönt at t.ex kunna sitta snacka om tex halo3, och sen kanske gå typ o kola lite på t.ex kärlek relationer o posta en spelares kärleksproblem.. dom som inte gillar övriga forumen, besök dom inte :S,, ochdu säjer i prensicp att fuska.se ska ändra sej till som andra stora forum, ser du inte idiotin i det? jag menar, om fuska.se skulle vilja va som "alla" andra stora spelforum hade dom nog kopierat nån annans forum redan....

 

Jag tycker ochså att fler almänt forum skall skapas, och man kan gärna ta bort lekhörnan.

 

Håller dock med om det där med xbox och xbox360, det borde ligga i ETT gemensamt xbox forum.

 

Övriga konsoler kan även ändras dvs, ta bort snes, och 8bitars forumen pga oactivitet, och sen lägga upp ett "portable konsoler" forum, där det finns subforum: Gameboy, PSP, DS osv.

 

Föresten AC, sluta whina om att han inte svarar o läs vad han skriver ist.

 

Eh, va? Har du ens läst tråden? Efter att ha läst igenom ditt fina lilla svar känns det inte alls som det. Men jag ska försöka svara på bästa sätt.

 

Tack för att förslagen var dåliga, jag hoppas verkligen att du hade gjort allt mycket bättre, som vanligt. The one and only, Agito, nästa gång jag gör en tråd ska jag rådfråga dig så att inget blir fel, jag lovar. Nu hoppas jag faktiskt att det blir sista gången jag måste förklara det här, jag har försökt göra det för Xade ett antal gånger. De flesta forumen under "Övriga Forum" är inaktiva! Vad är det för mening att ha sådana forum där? Det är ju i så fall mycket bättre att ha färre, mer aktiva. Det blir inte mindre att diskutera. Du skulle "kunna t.ex. sitta och snacka om t.ex. Halo 3, och sen kanske gå typ o kola lite på t.ex kärlek relationer o posta en spelares kärleksproblem", men i ett Allmänt-forum där allt sådant hör hemma. Ännu fler forum hade ju bara gjort det mer inaktivt än det redan är, inte mer aktivt. Förstår verkligen inte hur du tänker på den biten. Nej, jag ser faktiskt ingen idioti i att göra forumet bättre, var finner du denna idioti? Vad dillar du om, kopiera andras forum?

 

Angående spelforumen hade det varit ganska dumt om man ska ha ett forum för bärbara konsoler. Ganska mycket smartare att ha ett forum för varje företag, när det ändå bara diskuteras konsoler ifrån tre olika? Egentligen handlar det om samma sak här som i de övriga forumen, de hade blivit mycket mer aktiva. Dessutom inte alls lika rörigt som det är nu, med några konsolforum längst upp, och några i "Övriga Konsoler".

 

"Förresten AC": Jo, du har väl skrivit åt mig i hela inlägget?

"sluta whina om att han inte svarar o läs vad han skriver ist": Det är nog du som borde läsa. Om du hade gjort det hade du sett att han inte svarar direkt på det jag skriver, utan skriver bara samma saker i varje inlägg. Du hade dessutom kunnat få svar på de mesta du skrivit i mina tidigare inlägg. Om du nu hade läst, vilket du inte gjorde.

 

Draghon: Nej, jag vet. Men han brukar vara ganska snabb att svara i liknande trådar, jag har nog blivit lite bortskämd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattat det här rätt så vill du att vi ska ta bort de flesta "onödiga" katergorier i övriga forum och lägga ALLT som ligger där i en kategori, "Off-topic"?

Och du vill ändra spelforumen till respektive gengre-kategorier, d.v.s. alla FPS i ett, RTS i ett osv. Bara för att det blir dubbla trådar om samma spel i olika kategorier?

 

Om vi jämnför detta med verkligheten så säger du:

Bara för att brödet och mjölken i stormarknaden innehåller laktos, så föreslår du att ALLA produkter med laktosmedel i ska vara på samma ställe i affären? Jag tycker det skulle vara mycket lättare om jag visste att mjölken stog längst in i hörnet samt att brödet stog på andra hörnet. Vem skulle vilja vara så dum att sätta alla laktosprodukter i ett hörn? Hur ska lilla 10-åriga Pelle som ska gå ner och köpa ost för första gången själv veta vart osten finns? Jag tror inte ens han vet vad laktos är.

Detsamma gäller här på forumet. Hur ska 10-åriga Pelle, som aldrig kört CS och undrar hur mycket det kostar, veta att CS är ett FPS-spel? Ska han behöva gå igenom alla forum tills han hittar rätt? Ska han behöva gå igenom varenda hylla i affären för att hitta osten? Eller skiter han i den affären och går till snabbköpet där han VET vart osten finns? Jag skulle struntat i den affären.

 

 

Och vad gäller att ta bort kategorier i de övriga forumen.

Varför skulle någon vilja lägga alla cornflakes i samma hylla som godiset för? Bara för att den inte hör hemma bland laktosprodukterna, c-vitaminprodukterna osv? Har du någonsin sett en affär där de samlar allt godis, välling, cornflakes, nötter, mjöl, socker på en hylla bara för att de inte passar in i någon annan kategori?

 

 

Så... varför inte bara ha det som det är? Det är smidigast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattat det här rätt så vill du att vi ska ta bort de flesta "onödiga" katergorier i övriga forum och lägga ALLT som ligger där i en kategori, "Off-topic"?

Och du vill ändra spelforumen till respektive gengre-kategorier, d.v.s. alla FPS i ett, RTS i ett osv. Bara för att det blir dubbla trådar om samma spel i olika kategorier?

 

Om vi jämnför detta med verkligheten så säger du:

Bara för att brödet och mjölken i stormarknaden innehåller laktos, så föreslår du att ALLA produkter med laktosmedel i ska vara på samma ställe i affären? Jag tycker det skulle vara mycket lättare om jag visste att mjölken stog längst in i hörnet samt att brödet stog på andra hörnet. Vem skulle vilja vara så dum att sätta alla laktosprodukter i ett hörn? Hur ska lilla 10-åriga Pelle som ska gå ner och köpa ost för första gången själv veta vart osten finns? Jag tror inte ens han vet vad laktos är.

Detsamma gäller här på forumet. Hur ska 10-åriga Pelle, som aldrig kört CS och undrar hur mycket det kostar, veta att CS är ett FPS-spel? Ska han behöva gå igenom alla forum tills han hittar rätt? Ska han behöva gå igenom varenda hylla i affären för att hitta osten? Eller skiter han i den affären och går till snabbköpet där han VET vart osten finns? Jag skulle struntat i den affären.

 

 

Och vad gäller att ta bort kategorier i de övriga forumen.

Varför skulle någon vilja lägga alla cornflakes i samma hylla som godiset för? Bara för att den inte hör hemma bland laktosprodukterna, c-vitaminprodukterna osv? Har du någonsin sett en affär där de samlar allt godis, välling, cornflakes, nötter, mjöl, socker på en hylla bara för att de inte passar in i någon annan kategori?

 

 

Så... varför inte bara ha det som det är? Det är smidigast.

Nej, jag vill inte ha allt under en kategori. Läste du inte? Under "Övriga Forum" föreslog jag att man skulle ha ett Allmänt-forum, ett Grafik & Programmering-forum och ett Debatt-forum. Kan du seriöst säga att vi behöver t.ex. ett Politik, Orättvisor & Invandring-forum? Jag vill lägga ihop de nuvarande kategorierna till Allmänt, förutom de tidigare nämnda, för att de är inaktiva (yes, en gång till).

 

Hur kan du jämföra det här med affärer? Det är ju en helt annan sak. Om vår käre Pelle kan registrera sig på ett forum på internet, borde han faktiskt ha vett till att förstå hur man kollar upp hur mycket ett spel kostar. Ett forum är inte till för sådana skitsaker. Visst ska man få svar när man behöver hjälp, men att göra en tråd för att man är för lat för att inte kunna kolla upp priset på spel är över gränsen. Okej, nu var killen i fråga 10 år och hade antagligen inte så mycket kunskap om datorer. Dock kan man faktiskt inte ta hänsyn till alla sådana personer. Då får någon tråd hamna i fel forum, det gör ganska många trådar nu också, eller hur?

 

Jag avstår från att svara på det du skrivit om mataffärer, det känns som en ytterst dålig jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattat det här rätt så vill du att vi ska ta bort de flesta "onödiga" katergorier i övriga forum och lägga ALLT som ligger där i en kategori, "Off-topic"?

Och du vill ändra spelforumen till respektive gengre-kategorier, d.v.s. alla FPS i ett, RTS i ett osv. Bara för att det blir dubbla trådar om samma spel i olika kategorier?

 

Om vi jämnför detta med verkligheten så säger du:

Bara för att brödet och mjölken i stormarknaden innehåller laktos, så föreslår du att ALLA produkter med laktosmedel i ska vara på samma ställe i affären? Jag tycker det skulle vara mycket lättare om jag visste att mjölken stog längst in i hörnet samt att brödet stog på andra hörnet. Vem skulle vilja vara så dum att sätta alla laktosprodukter i ett hörn? Hur ska lilla 10-åriga Pelle som ska gå ner och köpa ost för första gången själv veta vart osten finns? Jag tror inte ens han vet vad laktos är.

Detsamma gäller här på forumet. Hur ska 10-åriga Pelle, som aldrig kört CS och undrar hur mycket det kostar, veta att CS är ett FPS-spel? Ska han behöva gå igenom alla forum tills han hittar rätt? Ska han behöva gå igenom varenda hylla i affären för att hitta osten? Eller skiter han i den affären och går till snabbköpet där han VET vart osten finns? Jag skulle struntat i den affären.

 

 

Och vad gäller att ta bort kategorier i de övriga forumen.

Varför skulle någon vilja lägga alla cornflakes i samma hylla som godiset för? Bara för att den inte hör hemma bland laktosprodukterna, c-vitaminprodukterna osv? Har du någonsin sett en affär där de samlar allt godis, välling, cornflakes, nötter, mjöl, socker på en hylla bara för att de inte passar in i någon annan kategori?

 

 

Så... varför inte bara ha det som det är? Det är smidigast.

Bästa jämförelsen jag sett på länge, inget ironiskt, den var mycket bra.

 

Aircondition, man måste alltid räkna med att folk inte hittar det minsta, att folk är nybörjare och att de har som du sa, mindre vett. Fuska.se är en hemsida för alla, man ska inte nervärdera någon genom att göra det svårt att hitta. Och man måste ta hänsyn till alla, vilket jag även tror admin gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag fattat det här rätt så vill du att vi ska ta bort de flesta "onödiga" katergorier i övriga forum och lägga ALLT som ligger där i en kategori, "Off-topic"?

Och du vill ändra spelforumen till respektive gengre-kategorier, d.v.s. alla FPS i ett, RTS i ett osv. Bara för att det blir dubbla trådar om samma spel i olika kategorier?

 

Om vi jämnför detta med verkligheten så säger du:

Bara för att brödet och mjölken i stormarknaden innehåller laktos, så föreslår du att ALLA produkter med laktosmedel i ska vara på samma ställe i affären? Jag tycker det skulle vara mycket lättare om jag visste att mjölken stog längst in i hörnet samt att brödet stog på andra hörnet. Vem skulle vilja vara så dum att sätta alla laktosprodukter i ett hörn? Hur ska lilla 10-åriga Pelle som ska gå ner och köpa ost för första gången själv veta vart osten finns? Jag tror inte ens han vet vad laktos är.

Detsamma gäller här på forumet. Hur ska 10-åriga Pelle, som aldrig kört CS och undrar hur mycket det kostar, veta att CS är ett FPS-spel? Ska han behöva gå igenom alla forum tills han hittar rätt? Ska han behöva gå igenom varenda hylla i affären för att hitta osten? Eller skiter han i den affären och går till snabbköpet där han VET vart osten finns? Jag skulle struntat i den affären.

 

 

Och vad gäller att ta bort kategorier i de övriga forumen.

Varför skulle någon vilja lägga alla cornflakes i samma hylla som godiset för? Bara för att den inte hör hemma bland laktosprodukterna, c-vitaminprodukterna osv? Har du någonsin sett en affär där de samlar allt godis, välling, cornflakes, nötter, mjöl, socker på en hylla bara för att de inte passar in i någon annan kategori?

 

 

Så... varför inte bara ha det som det är? Det är smidigast.

Bästa jämförelsen jag sett på länge, inget ironiskt, den var mycket bra.

 

Aircondition, man måste alltid räkna med att folk inte hittar det minsta, att folk är nybörjare och att de har som du sa, mindre vett. Fuska.se är en hemsida för alla, man ska inte nervärdera någon genom att göra det svårt att hitta. Och man måste ta hänsyn till alla, vilket jag även tror admin gör.

 

Om man inte vet hur man tittar hur mycket ett spel kostar tror jag knappt att man klarar att registrera sig på ett forum. Det går inte att ta hänsyn till alla. Det är helt omöjligt. F.ö. förstår jag inte riktigt jämförelsen, en matbutik och ett internetforum är liksom helt olika saker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...